Nu-Prep, perfect and official supplements 'extra push'

Nu-Prep, perfect and official supplements 'extra push'
Negative - Prohibited List. ADAMAS, New Delhi, India. NON-DRUG. Nu-Prep official supplement 'The National Sports Institute of Malaysia'

Saturday 3 November 2012

Produk lain pada website, blog tidak TERANG DAN JELAS, keliru - disengajakan atau untuk mengelirukan Pengguna. TERKINI NU-PRE BERSAINTIFIK 'MENUJU KEMAJUAN & PEMBANGUNAN UMMAH' bersama Testimonial, selain kekuatan 'Kajian Klinikal'

'JENAMA MALAYSIA'


IQRA
Bacalah
JIHAD 
DIDIK
JIHAD,
 JIHAD
KESIHATAN 
KESIHATAN 
KESIHATAN 






Menuju Kemajuan
Pembangunan Ummah

Tahukah Anda
‘Pengguna Bijak Malaysia’

Nu-Prep
Nu-Prep 100

Satu-satunya di dunia produk ‘Jenama Malaysia’ yang mempunyai kajian klinikal bersaintifik dan berkriterikan WHO yang berasaskan sepenuhnya dari herba Tongkat Ali, hanya Nu-Prep 100.


Nu-Prep
Nu-Prep 100

Persoalannya “MENGAPA’?

Terdapatnya pelbagai pihak menjadikan nuprepkl.blogspot.com sebagai “PREFERENCE”.  Berkaitan Tongkat Ali.

TAHUKAH ANDA pada carian google nuprepkl.blogspot.com hasilnya ‘search 613 results’ ( 0.17 seconds ) 26 Okt 2012 ( 9.55 pm ).


hasilnya ‘search -

613 results’
(0.17 seconds )

 26 Okt 2012 ( 9.55 pm ). 


Terdapatnya penerangan – penulisan yang disiarkan terus sebanyak 69  bersama gambar aktiviti-aktiviti ‘health talk’ di seluruh negara atas jemputan rasmi oleh Jabatan & atau Majlis Islam Negeri-Negeri ( HEBAT & terbaru bersama kelab Polis, Tampin ) & atau syarikat TERNAMA seperti PETRONAS di Gabeng, Kuantan, Pahang & ibu pejabat KLCC, pihak BANK & sebagainya  selain seminar di ibu pejabat  MOA, Putra Jaya  ( bersama hampir 400 penyertaan terdiri wakil jabatan seluruh negara, kakitangan kerajaan, ahli perniagaan herba, para saintis, pakar-pakar university tempatan, pihak makmal & sebagainya )  & atau pamiran di MIHAS ( hampir 5 kali ), HALFEST ( 2 tahun berturutan 2011 & 2012 di PWTC ), selain MAHA 2010 (  MAHA NS 2012, atas jemputan rasmi oleh DOA – MOA, fokus mendedahkan kejayaan herba ‘Jenama Malaysia’ bersaintifik & berkriteriakan WHO yang pertama di dunia bersama ‘KAJIAN KLINIKAL’ contoh yang baik kepada ‘industeri herba negara’), FRIM dan pelbagai lagi selain Kementerian Kesihatan Malaysia, ( KKM, Seremban & Lenggong, NS ) serta pelbagai di hotel-hotel terkemuka ( kelab golf ) juga terdapatnya beberpa kali bersama Pertubuhan Peladang, KWSP, MAS ( pusat latihan , Kelana Jaya ), Seminar bersama Persatuan Farmasi ( serta makan malam SunWay Hotel ),di Sabah – dihadiri pihak farmasi, di FELDA, Dewan Perdana, Ibu Pejabat Kuala Lumpur, pendedahan awal di River View Hotel, Kota Bahru, Kelantan ( di hadiri pihak dari negara luar wakil dari kementerian kesihatan luar negara, tetamu juga pihak Kementerian Kesihatan Malaysis – doktor tempatan termasuk PAKAR-PAKAR CONTOH PAKAR PERUNDING BEDAH & sebagainya ‘profesor-profesor’ pelbagai bidang ), di INTAN, Bukit Kiara, INTIM – Perak beberapa kali dengan jumlah kehadiran yang ‘ PADAT, dipenuhi tetamu & para jemputan‘ ini adalah peluang dan ruang   berkaitan terus pendedahan atau ‘discovery’ Tongkat Ali Nu-Prep 100  yang dipatenkan berlandaskan saintifik & berkriterikan WHO yang berjaya dihasil melalui penyelidikan oleh Pakar  ’ Andrologist ’  Malaysia.



PERHATIAN
HINGGA KINI


PERTAMA KALI & BELUM ADA SEBARANG HERBA YANG BERASASKAN DARI TONGKAT ALI SEPENUHNYA YANG PERNAH & ATAU DAPAT MELAKUKANNYA. ( SEMINAR KESIHATAN – Health Talk ) DI TEMPAT-TEMPAT SEPERTI DINYATAKAN DIATAS. YANG PASTI HANYA DARI NU-PREP 100 BERSAMA KAJIAN KLINIKAL MENUJU KEMAJUAN & PEMBANGUNAN UMMAH.


MALAH TERDAPATNYA JEMPUTAN 'SEMINAR KESIHATAN' ( Health Talk ) yang terpaksa ditolak atau dipohon menundakannya atas alasan yang munasabah. Bagi yang terus memohon amat dihargai MALAH SEHINGGA KINI, MASIH MENERIMA TEMPAHAN UNTUK ‘SEMINAR KESIHATAN DI SELURUH NEGARA’.

Nu-Prep
Nu-Prep 100

( disertakan gambar journal berkaitan kajian klinikal yang telah disiarkan AJA 2012 secara ringkasnya ‘Kesuburan’ – Fertility & ANDROLOGY – First International Journal Andrology June 2011 – LOH , late on-set hypogonadism. ( fakta keseluruhan 'Original Article' terkandung pada journal tersebut ))

hasilnya ‘search - nuprepkl.blogspot.com

613 results’
(0.17 seconds )
BAKINYA  ADALAH  544 berperanan sebagai
PREFERENCE

26 Okt 2012 ( 9.55 pm ).



Sementara  BAKINYA  ADALAH  544 berperanan sebagai ‘PREFERENCE’ oleh pelbagai pihak syarikat dalam negara & atau antarbangsa  & atau individu-individu di seluruh dunia termasuk dalam negara.( pihak syarikat ini & atau individu ini mengambil kesempatan untuk mempromosi produk masing-masing & atau yang di anggap sama 'BERKUALITI' dengan Nu-Prep & atau menumpang 'pageviews' memandangkan makin ramai yang kini sebagai 'perminat' kepada bahan kajian klinikal 'journal kesihatan - laporan perubatan'  atau & "dengan sengaja menumpang & atau mengelirukan pengguna & atau sebaliknya ). TAPI DISINI, pihak kami tidak berurusan terus dengannya. 

Jika nuprep hasilnya ‘search 714 results- 0.21 seconds, dated 26hb Okt 2012 ( time : 10.01 pm ))

Nu-Prep 100
                                                                                                                                           
Ini telah menjadikan nuprepkl.blogspot.com mempunyai ruang & peluang serta jumlah ‘pengunjung’ melebihi jutaan ( 15-20 juta ) terdapat dikalangan atau diantaranya website mempunyai pengunjung / pengikut / perminat melebihi  2 juta yang meminati produk kesihatan yang bersaintifik. Ini adalah kebaikannya disamping itu juga ada keburukannya.

CONTOH KEBURUKANNYA SEPERTI BERIKUT :-  

Dari negara luar, website mereka menggunakan ujian bukan kajian klinikal TERBARU Nu-Prep 100. Ini mengelirukan, memandangkan produk yang ditayangkan ( bersama gambar produk dari hasil proses yang tidak diketahui cara dan bagaimana ) yang pasti kebanyakkan adalah bersama ujian haiwan dari MALAYSIA. TANPA UJIAN KLINIKAL.

Nu-Prep
Nu-Prep 100

Disamping dijadikan ‘PREFERENCE’ blog dari Nu-Prep 100 iaitu nuprepkl.blogspot.com yang mempunyai kajian klinikal berkaitan ‘Kesuburan’ ( Fertility ) tercatat pada journal kesihatan – laporan perubatan iaitu AJA 2010 – The Asean Journal of Andrology & ANDROLOGIA – First internatipanl Journal of Andrology ( June 2011 ) berkaiatn LOH – late on-set hypogonadism. Memanglah sebagai ‘PREFERENCE’ ( pada hakikatnya baik untuk mengetahui ilmu baru yang bersaintifik dari Nu-Prep ) tetapi apakah kaitan produk yang di paparkan pada website dikalangan mereka-mereka ini yang berkenaan dengan ‘Jenama Malaysia N-Prep 100’ yang MEMPUNYAI KAJIAN KLINIKAL TERSEBUT, pada hakikatnya UNTUK PENGETAHUAN PENGGUNA BIJAK MALAYSIA ( & ANTARABANGSA ) kajian klinikal dari Jenama Malaysia Nu-Prep 100 adalah yang pertama di dunia dihasilkan berasaskan dari pati asli Tongkat Ali semata-mata  melalui proses Larut Dalam Air dikering sejuk beku. ( water soluble extract – Freeze Dried ) yang telah di patenkan di US, Eropah, Malaysia ( Jepun, dalam ‘progress’ perkembangannya )
Nu-Prep
Nu-Prep 100

Perhatian :- Pihak kami tidak pernah berurusan jual beli atau membenarkan fakta ‘patent text’ seperti peningkatan ‘testosterone, sperm count, motility’ bersama kajian klinikal. Tetapi sebagai ‘PREFERENCE’ ini pasti mengelirukan atau senjaga di kelirukan untuk melariskan produk mereka yang tidak tahu hasil prosesnya jauh berbeza tanpa sijil analisa kandungan bahan aktif selain kandungan bahan logam berat yang berpotensi merosakkan buah pinggang & atau hati. ( CONTOH ‘PREFERENCE’ seperti disiarkan pada bulan 21 MAC  2012 & 28 April 2012 ).

Terdapatnya ujian haiwan dimana ‘tikus’ tersebut mati. Ini perlu diketahui dan bagaiman produk boleh, dibenarkan atau diluluskan serta dipasarkan ( dikomesial ). SUDAH TERANG-TERANG TIKUS TERSEBUT MATI, tapi jika diterjemahkan pada tubuh badan manusia SUDAH PASTI MAUT ( dengan pertunjuk awal akan merosakan buah pinggang dan lain-lain lagi selain ‘HATI’. )

Persoalannya ‘MENGAPA’?
nuprepkl.blogspot.com

Ada yang dikalangannya menilai serta memberi pengiktirafan dari 3 bintang, 4.5 bintang & 5 bintang.

Persoalannya lagi ‘ MENGAPA’?
nuprepkl.blogspot.com. Mengapa negara luar memberikan pernilaian yang tinggi kapada Jenama Malaysia sebanyak 5 bintang.

Persoalannya lagi ‘ MENGAPA’?
TAHUKAH ANDA, terdapatnya  2 pihak pembuat filem lucah terbesar di Eropah, terpanggil untuk membaca Jenama Malaysia Nu-Prep 100 & CADANGAN AKAN DATANG. ( NAMUN sebarang cadangan diucapkan jutaan terima kasih, Nu-Prep 100 mendidik adalah kewajiban 'tanggungjawab penuh' MAKA berbeza cara mendidik & pendekatan Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah )

ADAKAH SUDAH SAMPAI WAKTUNYA UNTUK  BERUBAH KEARAH NU-PREP 'TANPA KANDUNGAN BAHAN TERLARANG / DADAH ATAU ?

Persoalannya Lagi, ‘MENGAPA’?
Maka, gunakan  kebijaksanaan Anda membuat carian google & 'IMAGES'.

( Images – PASTIKAN bersama aktiviti pameran bertaraf antarabangsa atau terbesar di Malaysia dan atau seminar kesihatan  ‘health talk’ berkaitan kesihatan & pendedahan ‘Tongkat Ali’ Nu-Prep 100 oleh pakar 'Andrologist' Malaysia, di patenkan bersama kandungan ‘patent text’ di US 7,132,117 B2 & Eropah ‘Europe Specification Patent’ EP 1,313,491 B1 ( yang pasti paten Malaysia-MY 134867-A & Jepun ‘progress’ – perkembangan kemajuan & berperingkat )

Sebarang ‘PREFERENCE’ adalah pertunjuk tanda aras yang baik diucapkan ‘Sebilion Terima Kasih’ tetapi adakah benar ia membantu ‘ Jenama Malaysia ‘ menuju Kemajuan dan Pembangunan Ummah atau selama ini menjatuhkan ‘image’ atau reputasi negara berasaskan dari herba Tongkat Ali yang telah lama diwarisi turun kemurun dari nenek moyang terdahulu.

Bayangkan pada suatu ‘waktu dan ketika’ dahulu, produk berasaskan dari Tongkat Ali bila disampaikan informasi kepada ‘orang luar’ ( terdapatnya dikalangannya terkejut dan merasakan ini adalah suatu ajaiban ) terdapatnya kenyataan ‘hanya di sokong testimonial SAHAJA tanpa fakta saintifik. ( jauh sekali berkriteriakan WHO ). Malah terdapatnya ‘journal’ disampaikan oleh ‘profesor’ dari negara luar ‘BAHAWA PENGEMAR HERBA AKAN CEPAT MATI’. 

( ini ada kebenarannya seperti kenyataan oleh Yayasan Buah Pinggang Kebangsaan – ulaman rakyat Malaysia contoh terbaik adalah ‘Kapit Jering’ yang mengandungi ‘Asid Djangkalik’ yang boleh merosakkan buah pinggang dalam tempuh seminggu ). Teknologi ini setelah melebihi 50 tahun MERDEKA adakah kita tiada ‘method’ untuk menghasilkannya atau masih memerlukan pihak barat ( dari makmal mereka ) untuk mendapatkan hasilnya yang PASTI, namun ini adalah satu permulaan yang baik ‘Demi Kemajuan & Pembangunan Ummah’ perlu didedahkan dan disampaikan kepada masyarakat kita. ( walaupun pahit, malah sudah berkilo-kilo telah dimakan sejak dulu ) DISERTAKAN BUKTI FAKTA SALINAN AKHBAR.


Yayasan Buah Pinggang Kebangsaan ( NKF )
Sebilion Terima Kasih, dari Nu-Prep 100 & Pengguna Bijak Malaysia


‘Preference’ ( berkaitan di atas ) oleh pihak ‘barat’ bersama produk berasaskan Tongkat ali pada website,blog dari 'barat' - TIDAK JELAS,  TIDAK TERANG YANG PASTI MENGELIRUKAN PENGGUNA & Akta Farmasi - terbaru , bermula Januari 2013 ( lama, cara pendekatan disampaikan berbeza tapi maksud yang sama. TANPA hak atau mempunyai kajian klinikal, belum termasuk COAs 'bahan logam berat', kandungan bahan aktif , tanpa Bahan Terlarang / DADAH ' & pelbagai lagi ) 


Inilah alirannya di negara barat, ia memerlukan kebijaksanaan untuk menebusi ‘kotak permikiran mereka atau polisinya’. Contoh diantaranya adalah seperti ‘Kelapa sawit’ yang sukar diterima atas fakta yang terbukti dihasilkan oleh pakar serta penyelidik Malaysia. Pada asasnya panduan ( ataupun dasarnya ) pencapaiannya ‘bersaintifik’ tetapi sukar diterima. Pelbagai cara, dilakukan disamping dipatenkan malah ternologinya boleh dikatakan dihasilkan oleh barat dan diambil ( dibeli ) lalu terhasilnya ‘discovery’ oleh penyelidik Malaysia ( saintis ) dan disampaikan melalui laluan journal antarabangsa ( atau forum & kongres ). Contoh terang yang lain yang perlu diingati, samada disengajakan atau ‘terlepas pandang’ terdapatnya cara penyampai pada journal yang disiarkan oleh pihak barat ( UKM, penulisan Datuk Rejab BH disertakan ). DISERTAKAN SALINAN AKHBAR. 



( masih berterusan, yang terbaru di Perancis seperti pada akhbar BH 3 Okt 2012. Hakikatnya 'pada waktu & ketika' kelapa sawit adalah terbaik dari zaitun, soya,sayuran yang lain disokong oleh fakta 'saintifik'.

Hanya ' fakta saintifik;  boleh menukarkan 'status' minyak kelapa sawit Malaysia. MAKA SEPATUTNYA pihak 'Barat' bertindak sedemikian BUKAN SEPERTI 50 TAHUN KEBELAKANG   )  


 TAHNIAH

KEJAYAAN PADA ‘OILS AND FATS INTERNATIONAL CONFERENCE’ ( OFIC 2012 ) KLCC. MPOB menang poster terbaik OFIC 2012. PERTAMA – BERTAJUK ‘TOCOTRIENOLS AND BREAST CANCER – FROM PRE-CLINICAL RESEARCH TO CLINICAL TRIALS’. 

( kajian ini menunjukkan bahawa seorang wanita daripada 30 orang yang menghidapi penyakit barah payu dara boleh diselamatkan dengan pengambilan tocotrienol.)


NU-PREP
Kajian Klinikal pada AJA 2012 & Andrologia 2011
( terkandung pada gambar diatas )


KAJIAN KLINIKAL, TERBUKTI PADA AJA 2012 ‘ BERKAITAN ‘KESUBURAN – INFERTILITY’ & ANDROLOGIA – First International Journal of Andrology, June 2011. ‘LOH’ , Late on-set hypogonadism.


Kehadiran blog nuprepkl.blogspot.com & blog ini telah berjaya membuka minda ‘Penggguna Bijak Malaysia’ perkara yang perlu diketahui secara am atau asas sesuatu produk yang ada dipasaran sekarang. Dipastikan ianya sealiran protokol  WHO ‘SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI’. Malah seperti nasihat dan panduan Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM – MOH, Ministry of Health ) ‘Produk mempunyai pakar / konsultan’ begitu juga nasihat dari pihak FOMCA ( Federation of Malaysi Consumers Associations ) iaitu ‘ Pastikan hasil produk dari kajian pakar’.

INI adalah benar dimana kehebatan ‘discovery’ hasil dari penyelidikan pakar yang tidak melanggar Akta 4.1 & 3.4 ‘ professional ’, yang di dedahkan adalah kajian klinikal ( bersama isian ‘patent text’ ) sealiran tuntutan Kementerian Kesihatan Malaysia, juga seperti dinasihatkan oleh menterinya ( KKM – MOH, Ministry of Health, Malaysia )    



Ini bentuk pembaruan MINDA atau memberi impak seluruh dunia jika produk berasaskan Tongkat Ali atau sebarang produk yang mengandunginya (  dicampurkannya & atau minuman pracampuran 5 atau 10 atau 30 DALAM SATU - 1 ). Ketahuilah bahawa jika menyentuh isu herba Tongkat Ali, pada kajian klinikal bahawa fakta yang memberi keberkesanan serta kebaikan kepada tubuh badan adalah 1 mg bersamaam 1 kilo berat badan kita, barulah ia berkesan. ( masih boleh dipertikaikan oleh ‘Pengguna Bijak Malaysia’ contoh seperti dinayatakan oleh Ketua Innovasi Pejabat Pendana Menteri, dari pandangan kami ‘ia bakal mengujudkan permasalah syarikat pengiklanan di Malaysia ).

Kehebatan ini telah di luluskan serta bakal di kuatkuasakan pada JANUARI 2013 dengan denda hukuman 5 tahun & RM 1 juta. Adakah ia berkesan & akan menjadi ‘mangsa PERTAMA’ menerima HUKUMAN INI ( terdiri dari dikalangan kita, ibu bapa yang berniaga, adik beradik atau saudara mara malah mungkin kenalan atau jiran sebelah rumah ) selain selalunya pengguna yang menjadi ‘mangsa penipuan’ selain berisiko tinggi mendapat kerosakan kepada tubuh badan pengemar / peminatnya / pengamal produk tersebut ( malah ada yang tidak berkesempatan berubat, berjumpa doktor atau ke hospital - MAUT. Mungkin yang menderita masih ada dikalangan kita ) ( contoh, ubat ‘western medicine’ buatan German, dilahirkan ‘ CACAT’ menang dalam mahkamah di New Zealand baru-baru ini, walaupun syarkat tersebut sudah tidak ujud lagi - hampir 40 tahun kemudian )

Ini melibatkan KKM, yang juga ada mengatakan bahawa atas kehebatan pengiklanannya menjadikan produk laris dipasaran ( pelbagai produk ). Tetapi Akta Pengiklanan telah secara tidak langsung melindungi akan kebenaran, dimana dengan menyampaikan jalan cerita berlainan ‘Tidak tertakluk pada garis panduan atau & dasarnya’ dimana disampaikan cara yang berbeza tetapi pada MAKSUD YANG SAMA. Ini belum disertakan dengan ‘penipuan’ oleh pengeluar produk yang sengaja menipu setelah mendapat kelulusan dari ‘Panel KKM’ untuk pengiklanan. ( Cuma kemudian hanya mendapat denda dengan jumlah yang termaktub pada Akta Pengiklanan terdahulu serta pihak akhbar mendapat salinan ‘AMARAN’ & atau sebagainya )

Tips – dilangsungkan bersama cara ‘tidur Sunnah Nabi, banyak membantu akan ‘eraksi’ ( lebih-lebih pada waktu malam ) malah terdapatnya diantara yang memperolehinya pada waktu siang hari setelah mengamalkan Nu-Prep 100 bersama ‘Berhenti Sebelum Kenyang’, permakanan yang sihat ( berkhasiat ), beriadah / senaman & yang lain perkara baik-baik ‘Tiada Rokok, Arak, DADAH & ZINA – TRADZ ).

( Pendedahan ZINA contoh yang hendak disampaikan adalah ‘ sek selamat gunakan kondom’. YANG SEBENARNYA DARI 1400 TAHUN TERDAHULU TERCATAT KEBENARAN BAHAWA  – ‘ TIADA ZINA PASTI SELAMAT,’  )

Nu-Prep
Jangan 'Mendaruratkan Diri Sendiri'. Hidup Sihat 'TANPA ZINA'  & Jangan jadikan orang lain mangsa. ( Sayangi diri Anda,  keluarga ANDA, ISTERI DI RUMAH & kesemuanya )



Nenek moyang terdahulu ada ‘cakap-cakap’ ( nyatakan) jika lelaki itu kerap ke kebun maka akan terbuktilah ‘kelakiannya’ atau dari pakar ‘eraksi’ 3 kali atau lebih seminggu adalah kelebihannya jika sebaliknya ia bakal kearah mati pucuk.( belum di sertakan kekuatan jika seseorang yang mendapat 'penyakit yang sudah keparas 'stage 4', ini kalau 'cakap-cakap' hampir kearah ' terakhir' - Yang Menentukan MAHA ESA, tetapi jika lelaki berada pada 'stage 4' kelakiannya MAKA 'cakap-cakap' atau dari 'Pakar' ia diidamkan oleh semua lelaki didunia ini. Seperti berada pada zaman 'muda-muda dulu,' ini tidak 'BERDOSA' jika amalkan cara hidup sihat )  

Adalah baik JIKA KERAP MELAKUKAN KERJA YANG MENGELUARKAN PELUH BERSAMA NU-PREP, SUDAH PASTI TERBAIK. 

NU-PREP 100
MEMOTONG KAWASAN YANG KECIL, TAPI MEMERLUKAN MASA YANG LAMA JUGA ( 2-3 JAM )

BERKEBUN SEMEMANGNYA BANYAK MEMBANTU, WALAUPUN PERJALANAN JAUH TIDAK MELETIHKAN. BERKEBUN PELBAGAI BERKENAANNYA YANG MEMERLUKAN TENAGA CONTOH MEMOTONG RUMPUT, MENEBAS, MENYAPU & SEBAGAINYA.

YANG PASTI IA TIDAK MELETIHKAN. MALAM BOLEH KELUAR LAGI 'PERKENA TEH TARIK'.


 MEMOTONG RUMPUT



MEMETIK & MENYAPU



NU-PREP
MENYAPU, TIADA KELETIHAN   

NU-PREP
 'JUNIOR' TETAP RAJIN

NU-PREP
MENEBAS MEMERLUKAN TENAGA YANG LEBIH

NU-PREP
Musim Durian dah tiba. Rezeki orang berkebun di kampung yang PASTI menguntungkan.

AWAS, yang berpenyakit dapatkan nasihat doktor pakar. Yang sihat dengan pemeriksaan berskala & tubuh badan tiada masalah, itu lain. Jangan ikut cakap-cakap orang Nu-Prep 100 bersama durian ( kesan buruk yang jelas- mulut, terlalu panas ). Yang SIHAT beruntung. MINUM AIR YANG BANYAK LEBIH MEMBANTU. 

JIKA berat badan berlebihan ( BMI ) seperti orang barat dan atau orang ARAB denga 'rangka badan yang besar' ia perlu mengambil dos yang lebih untuk melihat kebaikan & keberkesanan pada tubuh badan.


NU-PREP
MEMENG BERTENAGA, KAYUHAN BERLEBIHAN ( macam berada di gym, tidak perasan waktu yang lebih lama, tidak seperti sebelum ini )

NU-PREP
KELEBIHAN BERBASIKAL TERBUKTI 'PENINGKATAN TESTOSTERONE' dalam tempoh kurang 30 minit ( setengah jam ) seperti kajian dilakukan.

NU-PREP
Perjalanan jauh dan atau membawa muatan / barang rezeki dari kebun ( susu getah, hasil kebuh ubi, tebu & pelbagai )  banyak dipermudahkan. lebih bertenaga & FOKUS


NU-PREP
BERADA DIMANA-MANA SAHAJA
BERSAMA ANDA YANG SIHAT 
TETAP & TERUS BERTENAGA



FAKTA UTAMA 
BERSAINTIFIK
LFT TEST


NU-PREP
HASIL KEUTAMAAN TERJAWAB, TIADA RISIKO BURUK('negative')
Tarikh Keramat 9 Mac 2012, Setelah perngorbanan lebih 5 tahun pengambial 200mg setiap hari TANPA GAGAL & JAWAPANNYA ADALAH ' TIDAK ADA RACUN / KERACUNAN BIASA & ATAU  KERACUNAN KRONIK PADA HATI SETELAH PENGAMBILAN DARI 5 TAHUN LEPAS HINGGA 9hb Mac 2012 melebihi 700,000 mg.
Fakta LFT Test dari Gribbles Pathology, Trusted Internationally.  


NU-PREP, untuk seluruh keluarga tersayang ( ibu, isteri, anak-anak & sudah pasti ANDA )

TESTIMONIAL - YANG KERAP DIMINTA SELAIN 'TIPS' YANG MUNASABAH


Produk – Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. ‘TESTIMONIAL’
Kesukaran / Kepayahan ( di alami )
 Kebaikan & Keberkesanan

Wuduk – yang pendek atas keluar ‘air kencing’    
               yang tidak lawas.
              (walaupun tidak  mengalami kesakitan)


Amalan – ( memerlukan MODAL INSAN  - TANPA MELIBATKAN MANA-MANA PIHAK ATAU BENTUK KOS KEWANGAN YANG AKAN DIKENAKAN )

INI atas kekuatan hasrat yang ditanam dengan niat yang baik untuk lebih sihat, melakukan ‘kemutan’ kerap ( pada awal akan terasa perut – dalaman mungkin seperti senak atau sakit atas usaha latihan awal berkemut membuatkan ‘organ dalaman bertugas memandangkan sekian lama TIDAK BERSENAM.

Senaman kemut peringkat awal akan berlaku seperti sedar atau tidak ( tiada fokus – perkara baru nak dilakukan semasa bercakap, membaca, menonton TV, bersembang di kedai, surau , masjid – sedang dengar syarahan agama, memandu  & sebagainya. )

·         Akan membantu menpercepatkan ‘kekuatan organ dalaman di sekeliling
·        Dengan minuman air yang banyak / kerap ( awalan atas pengambilan herba ) adalah menjadi kebiasaan apabila akan kerap ke bilik air.
·    Kelamaan terasa bahawa ‘ kekuatan kemut’ tadi akan membantu kencing yang lawas ( & lebih berkeyakinan )
·        Berlakunya kebaikan ‘ memudahkan solat ‘ dengan wuduk yang lebih LAMA ( TIDAK BERLAKU SEPERTI DARURAT ) maksud lain ‘diri kita mengubah ke arah yang lebih baik’.
·    Yang NYATA KEBERSIHAN, berlaku atas diri kita ( sentiasa bersih & bersedia penuh keyakinan – untuk mendirikan SOLAT )
·          

Sakit badan ( kerap pada belakang )
Nak ‘solat’ – amat sakit & tidak selesa ( sukar untuk sujud )

Amalan, pengambilan ini dapat di atasi dengan baik ( ada yang berlaku kebaikan tidak sampai hari ke 3 setelah mengambilnya ) TERNYATA permudahkan Solat.


Sakit lutut ( sukar Solat & untuk berjalan selain membuat kerja-kerja yang mudah )

Membantu, dengan biak sekali. Lutut tak sakit sangat & permudahkan gerakan

Tapak kaki ( sekitar buku lali )


Mudah, tidak sakit lagi.




Testimonial. Kebaikan / Tindak Balas.
Remaja  Lelaki 14 tahun ,17 tahun & 20an.. ( Nu-Prep 75 mg & 100 mg )


Pengguna


Masalah / Jenis Penyakit

Kebaikan.

1.      Remaja Lelaki 14 tahun
( Kini Tingkatan 4 Sub-Sains ) & aktif bersukan mewakili sekolah ( petang Fotsal, malam sambung atau badmintion )



DEMAM (bacaan suhu 38 )

1 kapsul Nu-Prep 100 mg pada waktu malam.

Suhu panas / demam menurun.

Hampir 2 tahun ‘TIDAK DEMAM’

2.      Remaja Lelaki 17 tahun
Kini melanjutkan pelajaran di UITM ( bidang  kejuruteraan )


DEMAM – seminggu sebelum ujian akhir SPM. ( 2010 )

( Bersekolah / Berasrama penuh  di Temerloh)


1 kapsul Nu-Prep 100 mg.

Keesokan hari Tiada Demam.

( dibekalkan kapsul untuk menghadapi ujian SPM – membantu semasa ‘study’ mudah membaca Tidak Merasa Mengantuk dan pada setiap pagi badan bertenaga )

KINI, sedang menjalani latihan di Marang (PLKN)


3.      Remaja Lelaki 14 tahun


CIRIT BERET / Senak & Sakit Perut


1 kapsul Nu-Prep 100 mg

( berkurangan dan selesa tanpa sakit-sakit pada sebelah malam  )


4.      Remaja 20 an

DEMAM, sebelum ini  yang kerap datang dan berpanjangan.

( Penuntut di IPTA )

Mengambil kapsul Nu-Prep 75 mg, melebihi 3 hari berturut – turut ( hilang DEMAM & terasa bertenaga )

Yang penting semasa di luar negara ( 2 minggu di Korea ) mewakili university dalam aktiviti kebudayaan TIDAK ADA SEBARANG MASALAH








Wanita 30 an , 40 an , 50 an & 60 an ( Nu-Prep 100 mg )

Pengguna

Masalah / Jenis Penyakit

Kebaikan


1.      Surirumah 30 an


DEMAM  & BADAN SAKIT

1 kapsul, keesokan hari teras bertenaga semula dan Tiada Demam lagi


2.      Surirumah 30 an


LENGOH DAN SAKIT PADA BELAKANG BADAN
( kerap sakit pada sendi-sendi )

WAKTU PERIOD  ( sebelum dan sewaktu ) kerap akan berlaku sakit pada waktu tertentu bukan senantisa.


1 kapsul, memberi tindak balas yang cepat dan bertenaga.


TIDAK LAGI ( terasa seperti biasa dan bertenaga )

3.      Wanita 40 an




i.                    SAKIT LUTUT
( bertahun, hampir 3 tahun )

ii.                  SAKIT BELAKANG
 ( pada bahagian pinggang – hampir 5 tahun ketika mengangkat barang)

iii.                PERIOD PAINT
( sebelum, semasa period – datang bulan ).

Ketentuan azali dari remaja hingga kini.


Pengambilan hampir sebulan.

AMAT BAIK & BERKURANGAN.


BERKURANGAN & TIDAK KERAP LAGI.






HILANG DENGAN SENDIRINYA.

4.      Wanita 50 an
 ( 53 tahun)

Menopause.

Semangat bersukan / kerap dan telah putus haid / menopause
Setahun.


Tidak sampai 10 kapsul dan datang bulan semula
( pada bulan berkenaan waktu & ketika pengambilan )


5.      Wanita 60an ( seorang ibu dan juga bergelar nenek )


i.                    SENDI KERING

( teramat sakit – berbunyi kerap seperti  patah tebu)


ii.                  SUSAH ‘SOLAT’


iii.                SERING SAKIT PADA BELAKANG BADAN




iv.                KENCING MANIS

Yang tinggi bacaan pada waktu pagi melebihi 10.



AMALAN melebihi 1 bulan, kini
TIDAK SAKIT LAGI & mudah untuk melakukan kerja di dapur.


MUDAH ‘BERSOLAT’ masih
Memerlukan bangku / kerusi.

Berkurangan sakit belakang







BACAAN kencin manis 7.5  contoh petanda kea rah kebaikan.

6.      Wanita 40 an


SAKIT TANGAN ( bengkak, berwarna kebiruan pada jari & iserta terasa amat sakit )


Pernah terlibat pada MAHA 2010. 
( selama 10 hari berturutan tanpa gagal )

KELETIHAN MEMANDU – akan terasa memenatkan )( jarak memandu pergi & balik hampir 100 km )

BERSUKAN akan kerap CRAMP ( ini MEMANG KAN TERJADI )


Waktu period TIDAK SELESA

DEMAM – ( KERAP  / sejuk )






HILANG dan beransur pulih dan kini SUDAH HILANG SAKIT ( & bengkak kebiruan pada jari – TIADA / HILANG )

Kesihatan badan kini terasa amat bertenaga.



TIDAK LAGI / LEBIH ( terasa seperti melakukan aktiviti biasa )


TIDAK LAGI ( walaupun pada sebelah pagi bersenaman erobik & sebelah petang bermain ‘bola jaring’

BERTENAGA ( seperti biasa )

CEPAT SEMBUH / TIADA LAGI / SUKAR DEMAM








Lelaki berumur 30 an, 40 an, 50 an, 60an, 70 an & 80 an


Pengguna


Masalah / Jenis Penyakit

Kebaikan

1.      Lelaki 30 an ( Pegawai Bank ) Berumah tangga











BERAT BADAN ( BMI ) yang tidak benar.

Masalah DEMAM.

KERAP DAN KEBIASAAN SELEPAS KENA HUJAN PASTI KEESOKAN HARI AKAN MENDAPT DEMAM.


DEMAM TIDAK LAGI. Pengambilan hampir sebulan.

YANG NYATA SELEPAS KENA HUJAN – TIDAK DEMAM LAGI.

2.      Lelaki – hampir 30 an
( Seorang usahawan  berjaya, mempunyai rangkaian toko jamu di semua hypermarket
 ( shop lot & kiosk ) dengan produk traditional melebihi 300 – 400 jenis herba.



MASALAH RESDONG

BERKURANGAN ( bagaikan terus tiada lagi )

YANG NYATA KULIT BAWAH MATA TIDAK LAGI KEGELAPAN.

3.      Lelaki 40 an ( Seorang usahawan / contractor juga empunya kedai emas.


BERAT BADAN ( BMI ) yang tidak benar.

CEPAT LETIH.

KINI BERTENAGA dan kerap bersukan ‘jogging ‘ pada sebelah pagi.

4.      Lelaki 40 an ( Seorang usahawan – pakar penyedian ‘exhibition ’)


BERAT BADAN ( BMI ) yang tidak benar.

CEPAT LETIH



BERTENAGA, MUDAH MENJALANKAN TUGAS MEMBANTU LEBIH FOKUS.
TUGAS WAJIB BERADA DI TAPAK PEMERAN PADA SETIAP SHOWCASE / EXHIBITION.


5.      Lelaki 20 an ( Seorang pegawai / penjawat awam )


KELETIHAN ATAU MUDAH LETIH ( apabila bersukan )

BERTENAGA DILUAR DUGAAN ( INI SATU KENYATAAN ). Mendapati kekuatan tubuh badan dalaman lebih terbukti dan mudah bangun pagi / awal. ( tidak letih atau pening )





6.      Lelaki  47 tahun.





i.                    DARAH RENDAH

ii.                  GUSI BERDARAH

iii.                PENING KEPALA

iv.                MUAL / MUNTAH

v.                  KUKU YANG BERLUBANG / BEROMBAK

vi.                BANGUN PAGI terasa LETIH



vii.              TIDAK BERTENAGA






viii.            LEMAH / tergugat peranan sebagai suami. ( tiada / sukar eraksi )





ix.                MAZI ATAU KEPEKATAN AIR MANI, BERKURANAGAN

x.                  PANCUTAN YANG LEMAH

xi.                WARNA NAJIS, lebih kegelapan serta tenggelam.


xii.              KULIT KERING






xiii.            KENCING
( buang air )



xiv.            LEBIH FOKUS



xv.              TIDAK LARAT ( BERKEBUN /  MENYAPU DEDAUN /MENEBAS )




xvi.            KERAP CREAMP.










xvii.          DEMAM


xviii.        HIDUNG BERAIR

xix.            BATUK ( TIBA –TIBA BATUK & SAKIT PADA TEKAK

xx.              ULSER – Tekak sakit / terdapat kemerahan atau keputihan di tekak.
( TERAMAT SAKIT APABILA MENELAN AIR LIUR ATAU SEBARANG OBJEK MAKANAN JUGA TIDAK BOLEH BANYAK CAKAP



xxi.            DEMAM ( suspect  DENGGI 2007 ) terdapat jiran pada waktu & ketika telah meninggal dunia juga ada yang masih dirawat di hospital.

Bacaan suhu 38.6
(badan teramat letih, kesejukan / mengigil, sakit pada sendi seleuruh badan/ tiada selera makan / terasa mual atau mahu muntah/ hanya mahu selimut & tidur sahaja








TIDAK LAGI


TIDAK LAGI


TIDAK LAGI


TIDAK LAGI


 TIDAK LAGI / lembut & berwarna kemerahan seperti jambu merah

KINI TIDAK LAGI ( walaupun tidur lewat – kerja / persediana repor bulanan & sebagainya ) atau perbincangan lebih fokus

KINI LEBIH BERTENAGA &
BERKEYAKINAN ( kerap melakukan pergerakan badan – untuk mendatangkan peluh  atau member kebaikan pada tubuh badan )


KINI TIDAK LAGI ( kini selalu kedua-dua pihak ‘menang & menang ) pada waktu bulan puasa – ( 5 kaki ) hubungan yang mesra bertambah –tidak ujud keletihan / sakit badan atau pening-pening.


TIDAK LAGI. MAZI YANG BANYAK  & KEPEKATAN PADA AIR MANI. ( serta bauan yang baik )


MEMBANTU & TERBUKTI


LEBIH TERANG ( COKLAT ) SERTA TINBUL.



KERANA IA PANAS, BANYAKKAN MINUM AIR & KINI KULIT TAK KERING LAGI.



MEMUDAHKAN – KENCING LAWAS / PUAS ( amalkan kemutan )


TIDAK MEMIKIRKAN SEK. ( berperanan pada waktu & ketika sebagai suami sahaja )

BERTENAGA / TIDAK LETIH
Ini terbukti dan menarik perhatian keluarga ( berpandangan suasana di kampong lebih atau dapat memberi mood untuk melakukan kerja –kerja atau membuat badab berpeluh )

TIDAK LAGI / pada waktu pagi atau cuaca sejuk.
Jarak berjogging lebih jauh tanpa
Gangguan creamp.

( LEBIH BERTENAGA TIDAK TERASA KELETIHAN BAGAIKAN TIDAK PERASAN ATAU BAHAWA PAGI ATAU PETANG TADI TELAH BERJOGGING )

TIDAK DEMAM / SUDAH HAMPIR 4 TAHUN

TIADA LAGI


KURANG 24 JAM HANYA DENGAN BERKUMUR SAHAJA. ( DI TEKAK BAHAGIAN SAKIT )



KENYATAAN BENAR ( KURANG 24 JAM  ATAU SATU HARI. ( hanya dengan berkumur sahaja di bahagian yang sakit ATAU ULSER tersebut.










TIDAK MENGAMBIL RISIKO
Pada pandangan saya harus di periksa ‘kedudukan darah’ untuk penentuan jenis DEMAM pada hari ke3 atau ke 4.

DENGAN HANYA MENGAMBIL NU-PREP PADA SETIAP 4 JAM ATAU SEBELUM MENGIGIL ( KHUATIRI AKAN MUNTAH )

1 hinga 6 kapsul ( hingga terasa KESEJUKAN DALAM BADAN HILANG )

HANYA DALAM KURANG DARI 48 JAM  ATAU KURANG 2 HARI TIDAK DEMAM LAGI.







7.      Lelaki 50 an
( Ahli perniagaan )





i.                    RESDUNG hampir 20 tahun

4 jenis ubat yang disyorkan oleh pakar dan juga ‘ spray ( yang perlu disebut ) ia akan menjadi KEBAL atau TEPU dan dinasihatkan berpindah pada kitaran 4 jenis ubat tersebut.

ii.                  Waktu & Ketika, tenaga memadai






iii.                KUKU yang bergaris ( ibu jari )


iv.                LUTUT ( sakit hampir 2 tahun )


v.                  Fokus – sering letih atau mangantuk dalam ‘meeting’





PENGAMBILAN BERTERUSAN 1 BULAN LEBIH – TIDAK BERMASALAH LAGI.











WAKTU BERSUKAN DI GYM LEBIH LAMA / TIDAK PERASAN HAMPIR 3 JAM ( sebelum ini 1 jam setengah sahaja ). Tanpa membeli ubat protein di kaunter gym.


PERASAAN KUKU lebih baik ( kerap bermain dengan kuku pada waktu meeting )

TIDAK LAGI APABILA NAIK TANGGA.


TIDAK MENGANTUK DAN LEBIH FOKUS DALAM MEETING.

8.      Lelaki 80 an

Keletihan, kurang membaca, mudah bangun pagi, sakit belakang, lengoh tangan & sendi lutu & kaki

KINI bertenaga, memberi manfaat serta minat membaca ada semula, sakit berkurangan , lengoh atau sakit sendi tiada & MUDAH UNTUK SOLAT. ( terbatuk atau bersin tidak terkeluar air kencing yang boleh membatalkan ‘Wuhduk’ serta kencing lawas.

TIDAK DEMAM ( sukar demam ) & hidung kurang berair pada waktu pagi atau sejuk )




Produk – Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. ‘TESTIMONIAL’
Kesukaran / Kepayahan ( di alami )
 Kebaikan & Keberkesanan

Wuduk – yang pendek atas keluar ‘air kencing’    
                  yang tidak lawas.
                 (walaupun tidak  mengalami kesakitan)


Amalan – ( memerlukan MODAL INSAN  - TANPA MELIBATKAN MANA-MANA PIHAK ATAU BENTUK KOS KEWANGAN YANG AKAN DIKENAKAN )

INI atas kekuatan hasrat yang ditanam dengan niat yang baik untuk lebih sihat, melakukan ‘kemutan’ kerap ( pada awal akan terasa perut – dalaman mungkin seperti senak atau sakit atas usaha latihan awal berkemut membuatkan ‘organ dalaman bertugas memandangkan sekian lama TIDAK BERSENAM.

Senaman kemut peringkat awal akan berlaku seperti sedar atau tidak ( tiada focus – perkara baru nak dilakukan semasa bercakap, membaca, menonton TV, bersembang di kedai, surau , masjid – sedang dengar syarahan agama, memandu  & sebagainya. )

·         Akan membantu menpercepatkan ‘kekuatan organ dalaman di sekeliling
·         Dengan minuman air yang banyak / kerap ( awalan atas pengambilan herba ) adalah menjadi kebaisaan apabila akan kerap ke bilik air.
·         Kelamaan terasa bahawa ‘ kekuatan kemut’ tadi akan membantu kencing yang lawas ( & lebih berkeyakinan )
·         Berlakunya kebaikan ‘ memudahkan solat ‘ dengan wuduk yang lebih LAMA ( TIDAK BERLAKU SEPERTI DARURAT ) maksud lain ‘diri kita mengubah kea rah yang lebih baik’.
·         Yang NYATA KEBERSIHAN, berlaku atas diri kita ( sentiasa bersih & bersedia penuh keyakinan – untuk mendirikan SOLAT )
·          

Sakit badan ( kerap pada belakang )
Nak ‘solat’ – amat sakit & tidak selesa ( sukar untuk sujud )

Amalan, pengambilan ini dapat di atasi dengan baik ( ada yang berlaku kebaikan tidak sampai hari ke 3 setelah mengambilnya ) TERNYATA permudahkan Solat.


Sakit lutut ( sukar Solat & untuk berjalan selain membuat kerja-kerja yang mudah )

Membantu, dengan biak sekali. Lutut tak sakit sangat & permudahkan gerakan

Tapak kaki ( sekitar buku lali )


Mudah, tidak sakit lagi.



TERDAPAT PELBAGAI BENTUK TESTIMONIAL YANG DIMAKLUMKAN, MALAH IA TERUS BERTAMBAH & AKAN DISIARKAN PADA MASA AKAN DATANG.
  
Jangan beli produk ini, JIKA ANDA BUKAN DIKALANGAN YANG ‘BERHENTI SEBELUM KENYANG,’ YANG BERIADAH BERSAMA KELUARGA ( ATAU SENDIRI, SATU PERMULAAN YANG BAIK ), DADAH ADALAH SEGALA-GALANYA, MINUM ARAK ATAU DAN ZINA. Ini bukan ubat ‘ magic ‘ ia memerlukan amalan yang baik ‘ diri sendiri perlu berusaha kerah kebaikan, mencari kebaikan ‘. Dari hari demi hari, anda akan melihat kebaikan dan keberkesanan kepada diri - ANDA. IA TIDAK MENJANJIKAN ‘HARI INI MAKAN UBAT – SETENGAH JAM TERUS BAIK,’



NU-PREP
KEHEBATAN JENAMA MALAYSIA

Pendekatan awal berfakta Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. Biotropics Malaysia Berhad ‘sponsor’ 2 tahun berturut-turut ‘Tilawah Interaktif’ 2010 & 2011 ‘ Sebilion Terima kasih’ kepada pihak JAKIM & RTM. ( permulaan yang amat baik hubungkait ‘Wuduk’ yang lama/panjang adalah keistimewaan untuk seluruh dunia) contoh dikaitkan apabila tahan nafas ketika sedang ‘mengaji’ serta dilepaskan tidak terkeluarnya air kencing selain semasa meneran , terbatuk ataupun terbersin ( waktu 'bersin' seluruh organ badan berhenti 'tidak berfungsi', termasuk jantung maka adalah wajar selepas bersin mengucap kalimah 'SYUKUR'- fakta menarik BH ). Ini kelebihan yang terlepas pandang banyak para doktor di dunia, bersama amalan latihan ‘berkemut’ adalah permulaan kebaikan kepada tubuh badan.


SOLAT

SOLAT

SOLAT
SOLAT
SOLAT
SOLAT
SOLAT
SOLAT
SOLAT
SOLAT
di permudahkan
untuk semua


Disamping sokongan  informasi berfakta apabila ‘ Mukjizat Bergelar Tongkat Ali’ disiarkan pada 2010 berkaitan Nu-Prep ‘ Sains & Islam ‘ Sinar Rohani ( JAKIM ) jabatan Perdana Menteri. Ia di sertakan kenyataan berfakta dari profesor Universiti Surabaya ‘bahawa Tongkat Ali dari Semenanjung Malaysia, mempunyai ramuan khasiat yang terbaik’ ( disertakan gambar, salinan Sinar Rohani & kandunagn fakta yang disiarkan )   










Nu-Prep 100 Terbaru 2012 

Nu-Prep 100 '2012 Terbaru'

IQRA - SILA TERUSKNA MEMBACA

'Mukjizat Bergelar Tongkat Ali'



Professor Emeritus Dr.Mohd Ismail Tambi.

Klinik Sejahtera Lelaki

Damai Service Hospital

Jalan Ipoh

NU-PREP


NU-PREP


Tongkat Ali atau nama saintifiknya Eurycoma longifolia jack ialah herba yang biasa didapati dihutan belentara, Nausantara berdekatan lereng pergunungan.Namanya yang dikaitkan dengan lelaki tampan yang berdarah pahlawan sememangnya memberi erti mukjizatnya yang terselindung, iaitu membantu kesihatan, kesejahteraan dan semangat kelelakian saperti tongkat yang membantu mengangkat mereka yang lemah.


 Pohon ini dikenali sebagai penawar pahit kerana ianya amat pahit dan mujarab untuk pelbagai masalah kesihatan dan penyakit.Ia juga dikenali sebagai pasak bumi kerana akarumbinya yang  berjelar lurus kedalam bumi dan kukuh dan amat sukar untuk dicabut.Terdapat beberapa spesis Tongkat Ali, tapi spesis yang mengandungi banyak ramuan perubatan ialah dari spesis  Longifolia dan Apiculata.


Mengikut Professor Arif Adimoleja dari Universiti Surabaya, Indonesia, spesis Tongkat ali dari Semenanjung Malaysia mengandungi lebih banyak ramuan kesihatan, terutamasekali ramuan yang membantu tenaga batin lelaki jika dibandingkan dengan spesis yang terdapat di Indonesia atau Negara Asia yang lain. Ini mengikut beliau ada kaitan dengan khasiat yang terdapat dalam bumi Semenanjung Malaysia. Khasiat perubatan Tongkat ali terkandung dengan banyak dalam akarumbinya. Ia mengandungi pelbagai alkaloid yang mujarab sebagai penawar untuk demam kura (Malaria), penawar penyakit alahan (allergy), mencegah demam, mengandungi elemen nyah kanser, mengandungi (SOD) Superoxide dismutase yang berfungsi sebagai antioxidant, anti rheumatik (mengurangkan kesakitan otot dan sendi akibat rheumatik), fungsi aphrodisiac atau ubat perangsang shaywat dan  ubat melewatkan proses penuaan. Oleh kerana ianya pahit, kadangkala ia digunakan sebagai bahan perisa untuk kopi dan minuman pahit.Jadi kandungannya dalam kopi atau teh ialah semata mata untuk perisa dan tiada apa apa khasiat yang lain kerana jika kandungannya lebih memang tidak dapat meminumnya kerana ia teramat pahit!

Pada zaman melayu purba, kikisan akar Tongkat Ali biasa digunakan sebagai campuran dalam teh atau kopi dan minuman ini biasa diamalkan oleh orang Nausantara dan Melayu untuk tenaga, keselesaan dan kesegaran.Pendatang dari Negara barat saperti orang Inggeris dan Portugese mula memberi perhatian tentang herba itu apabila mereka mula mengkaji perubatan tradisional melayu. Koleksi maklumat yang mereka cuba membukukan banyak mengupas pelbagai herba yang penuh mukjizat yang mana Tongkat ali mendapat perhatian.Ini membuatkan herba Tongkat ali terkenal sebagai herba yang dapat membantu memantapkan kesejahteraan kaum lelaki.

Kajian awal yang mengunakan akstrak larutan alcohol dan chloroform didapati amat toxic tapi mujarab untuk menangani masalah kesihatan saperti deman kura dan jangkitan kuman dan virus.Kesan toxic kepada hati dan buah pinggang membuatkan akstrak tersebut tidak sesuai untuk kegunaan manusia.Akstrak larutan air pula didapati selamat apabila prosesnya diubahsuai untuk mengeluarkan bahan toxic.

Kajian awal kepada tikus menunjukkan yang extrak larutan air Tongkat Ali yang mengandungi elemen glycoprotein dapat meningkatkan hormone Testosterone 4 kali ganda. Kajian kepada tikus tua dengan akstrak Tongkat ali larutan air membuatkan tikus tua aktif dan gresif. Akstrak ini tiada kesan toxic kepada hati dan buah pinggang dan kajian klinikal kepada manusia dijalankan pada penghujung 1999 dibeberapa buah Pusat Pengkajian Perubatan tempatan dan antarabangsa dan hasil dari kajian tersebut akstrak Tongkat ali larutan air yang telah menjalani pelbagai proses piawayan kini telah mendapat iktraf patent pada 2004 (US patent:US2004/0087493 A1) dan kini produk IP ini dikilangkan oleh Phytes Bioteks Sdn.Bhd oleh Syarikat Biotropics Malaysia Berhad dengan jenama NU-PREP,NU-PREP 75 ( produk sebelum 2012 ) dan NU-PREP 100 ( Terkini 2012 dengan bungkusan terbaru )

Menyusuli kajian Biomedikal dan Medikal yang pernah dilakukan kepada akstrak tersebut, hanya akstrak ini sahaja yang telah menjalani pelbagai ujian dan penyelidikan yang komprehensif yang membuatkannya akstrak Tongkat ali yang premium. Beberapa kajian yang ‘landmark’ yang pernah dijalankan kepada akstrak ini ialah saperti berikut:

Kajian awal mengunakan tisu buah zakar manusia yang dikultur dengan akstrak tersebutr mendapati peningkatan testosterone dan androsteinedione( androgen saperti testosterone) ketahap tiga kali ganda normal. Tiada peningkatan tahap dihidrotestosterone( ada kaitan dengan kejadian kanser kelenjar prostat). Penemuan ini seolah olah membuka jalan untuk kajian klinikal kepada manusia dilakukan tanpa was was.Kajian klinikal yang seterusnya dijalankan disebuah Pusat Latihan Sukan diKansas, USA dengan 10 orang penunggang bisikal mendapati yang tahap hormone testosterone meningkat dengan pengambilan 200mg akstrak tersebut.

Kajian susulan disebuah Pusat Perubatan diKuala Lumpur melapurkan peningkatan hormone testosterone dan hormone DHEA sekali gus dengan penurunan SHBG(Ikatan protin globulin dengan molekul testosterone) dan peningkatan hormone testosterone yang bebas( testosterone bebas ikatan yang boleh digunakan badan) dengan pengambilan 200mg akstraktersebut.

Kajian yang dilakukan diFakulti Perubatan Bahagian Sains Sukan dengan sekumpulan atlit yang mengambil 200mg akstrak yang sama juga menunjukkan yang atlit tersebut dapat membina kekuatan tenaga otot dan penurunan lemak badan yang mana kedua duanya ada kaitkan dengan kesan androgen.

Kajian klinikal yang komprehensif tentang kesan akstrak premium itu kepada 20 lelaki mendapati akstrak itu tidak memberi apa apa kesan negative kepada profil darah, tidak member kesan negative kepada buah pinggang dan hati dan meningkatkan tahap hormone testosterone, DHEAS dan mengoptimumkan hormone tiroxin dan hormone ketumbesaran IGF-1.Akstrak ini juga dapat meningkatkan tahap kolesterol baik dalam darah dan tidak member apa apa kesan kepada tekanan darah atau urat saraf walau pun diambil dengan dos yang tinggi.

Kajian susulan yang dilakukan di USA oleh Professor Talbott kepada atlit penunggang bisikal mendapati akstrak tersebut dapat menambahkan testosterone sebanyak 16.5% dalam masa 24 jam dan mengurangkan tahap hormone stress iaitu cortisol sebanyak 33% dalam masa 24 jam juga.Kajian ini jelas menunjukkan kemujaraban aksdtrak premium ini meningkatkan testosterone dan mengurangkan tekanan badan.

Kajian yang sama yang dijalankan oleh Professor Ruxiang Wang diLioning, China kepada beberapa atlit berumur yang mengambil 200mg akstrak tersebut.mereka rasa diri mereka lebih aktif dan agresif dengan peningkatan tahap hormone ketumbesaran dan testosterone serta mereka dapati proses pemulihan lenguh otot setelah melakukan senaman berkayuh itu cepat.

Kajian yang dilakukan kepada lelaki yang mengalami masalah sperma dengan pengambilan akstrak premium tersebut mendapati peningkatan kepada bilangan dan keaktifan sperma dengan sekali gus peningkatan kualiti sperma yang dapat menghasilkan kehamilan spontan sebanyak 17%.

Banyak lagi kajian klinikal dan biomedical sedang dijalankan kepada akstrak tongkat ali premium ini untuk meningkatkan lagi keyakinan diri para pengamalnya yang sudah sedia maklum yang Tongkat ali ini bukan sekadar memantapkan fungsi shaywat lelaki yang biasa diwawarkan oleh tukang ubat tradisional, tapi ia lebih dari itu, iaitu memantapkan kesihatan,mengurangkan tekanan, mempunyai kebaikkan untuk kesuburan lelaki serta memantapkan kesejahteraan lelaki.Ia benar benar suatu mukjizat untuk lelaki.

  
(Nota:Maklumat diatas boleh didapati dari www.nutrilearn.com atau dari search Yahoo atau Googles< LJ100 >)


Pakar 'Andrologis' Malaysia. Dr Ismail Tambi. Penyelidik yang bertanggungjawab penuh ' hasil bersaintifik ' kajian klinikal yang kini menjadi rujukan antarabangsa selain penyelesaian umat dari sudut kesihatan. Yang pasti setiap langkah 'Kesihatan & Kebersihan' maksud permudahkan solat ( 5 waktu setiap hari  ) & sewaktu berada di tanah suci. Ini adalah keutamaan sealiran ' DEMI KEMAJUAN & PAMBANGUNAN UMMAH'

NU-PREP
IQRA

GOLONGAN TERBAIK


Jika individu tidak dapat menilai kehebatan herba maka ia banyak berpandukan pada gambaran yang disampaikan kawan mengenai kehebatan perubatan barat ( bahan terlarang / DADAH ). Penerimaan ilmu yang disampaikan oleh doktor adalah apabila ANDA tidak pernah melakukan pemeriksaan berskala maka di nasihatkan ‘ sebagai satu permulaan yang baik ‘ tetapi jika tidak ADA sudah pasti anda adalah dikalangan yang ‘ Berhenti Sebelum Kenyang ‘. Golongan ini adalah yang pasti tidak akan berjumpa doktor atau pakar pada usia muda ( mungkin dalam lingkungan 70 atau 80 an, baru berjumpa dengan memberitahu ‘ bahawa sekarang ini, pada usia 80 an barulah rasa pening-pening )


Golongan ini, sememangnya tertib dengan BMI yang tercatat adalah ‘Idea’ / amat baik. Golongan yang suka bersukan ( juga melakukan kerja yang banyak mengeluarkan peluh atau tugas sememangnya begitu ). Golongan ini suka beraidah bersama keluarga, menjadi ‘Ikon  & atau  mentor kepada anak-anak, isteri, saudara mara atau ahli keleuarga yang lain. Golongan ini cara bertuturnya amat baik ( segala yang halal – tidak kasar atau lucah ). Golongan ini tidak berjudi  atau suka membuang masa yang penting sekali golongan ini tidak ada dalam kamus mereka ‘ZINA’ , benda yang HARAM sememangnya tidak pernah dilakukan.






Golongan ini tidak hairan apa yang dikatakan oleh pihak atau orang lain ‘ tidak ada fakta – maka anda adalah yang kurang bijak – ( atau IQ rendah ) cakap tak serupa bikin. Golongan ini tahu akan perkara buruk ‘ apabila ingin melangkah ‘. Golongan ini di ikuti ‘zikir’ dalam nadi sentiasa ( pada waktu lapang atau sebaliknya ). Golongan ini tidak bertutur tanpa sebab atau perlu. Golongan ini melihat ‘ bakal mengetahui akan kebenaran ‘.( fakta atau sebaliknya ). Golongan ini juga penentu masa depan dengan’ zuriat – generasi yang berkualiti ‘. Golongan ini tidak terdiir dari mereka yang terdesak ( kebaikan datang terus , sekarang juga ). Golongan ini melakukan senaman ‘ kemut ‘ ( contract & large ) sebagai modal insan ( percuma yang banyak orang lain TIDAK DAPAT MEMULAKAN ATAU LAKUKAN ). 

Golongan ini mudah beribadah, golongan ini ‘wuduk’ yang lama ( tidak terbatal – dari diri sendiri – dalaman keluar atau sebaliknya yang memebatalkan ) atau berada pada suasana yang memudahkan ‘wuduk’ terbatal. Golongan ini tidak memerlukan dadah / bahan terlarang.  Golongan ini tidak akan berada didalam suasana yang boleh mendatangkan ‘fitnah’. Golongan ini adalah golongan yang mementingkan kesejahteraan ‘ lebih mementingkan ‘ kebaikan & keselamatan orang lain terlebih dahulu. Golongan ini TIDAK TERBURU-BURU ATAU MUDAH DIPERDAYAKAN DENGAN SEWENANG-WENANGNYA. Golongan ini adalah perintis ( kesenangan untuk generasi akan datang ). Golongan ini bukan dikalangan ‘pengikut semata-mata’. Golongan ini adalag dikalangan mirip kepada ‘ pencipta – inventor ‘. Golongan ini adalah yang pemerhati yang baik.





PERHATIAN
SEBILION TERIMA KASIH KEPADA JEMAAH HAJI ‘PERGI & BARU PULANG’ KESIHATAN YANG BAIK SERTA KEYAKINAN BERSAMA NU-PREP 100 DIPERMUDAHKAN SEGALA MUNGKIN KETIKA BERADA DITANAH SUCI, BERLAKU DENGAN IZINNYA. 
SEKALI LAGI DARI PIHAK BIOTROPICS MALAYSIA BERHAD, SEBILION TERIMA KASIH. 
( BEGITU JUGA YANG MENUNAIKAN UMRAH SEBELUM INI TELAH NYATAKAN AKAN KEBAIKAN DAN KEBERKESANANNYA SEMASA DI MEKAH )


Belian ‘online’
(akan datang akan didedahkan) 

Berkaitan produk pada belian ‘ON LINE’. Sama ada membuat ‘blog’ dengan sendiri ( contoh membelinya dari pengedar 2 kotak atau bawah 5 ). Zaman serba canggih cara untuk melariskan produk tersebut pada zaman sekarang adalah melalui ‘Blog’ – ( online ).

Persoalannya – Apakah benar produk Nu-Prep yang ASLI ? ( tidakah Pengguna Bijak terfikir akan kenyataan BENAR atau sebaliknya  untuk selamat dari penipuan blog.

TAHUKAH ANDA pada carian google nuprepkl.blogspot.com hasilnya ‘search 613 results ( 0.17 seconds ) 26 Okt 2012 masa ( 9.55 pm ).AKAN DISIARKAN NANTI.
( terdapat 69 berkaitan terus nuprepkl.blogspot.com, BAKI ADALAH ‘PREFERENCE’ oleh pelbagai pihak seleuruh dunia ). Jika nuprep hasilnya ‘search 714 results ( 0.21 seconds ) 26hb Okt 2012 ( 10.01 pm ) 




No comments: