Nu-Prep, perfect and official supplements 'extra push'

Nu-Prep, perfect and official supplements 'extra push'
Negative - Prohibited List. ADAMAS, New Delhi, India. NON-DRUG. Nu-Prep official supplement 'The National Sports Institute of Malaysia'

Sunday 20 April 2014

TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI Selamat, Berkesan & Berkualiti. Kehebatan mengurangkan Kencing Manis 'diabetes reducer', mengurangkan Tekanan Badan 'stress reducer', BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN KANDUNGAN TERLARANG / DADAH dan lain-lain kebaikan serta keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan.


BANJIR 2014

Yang Maha Esa, permudahkanlah segala tugas seharian & IBADAH pertugas yang melakukan JIHAD menyelamatkan mangsa-mangsa banjir di semua negeri-negeri. AMIN..

JAGA DIRI
&
JAGA KELUARGA

http://www.iam.org.my/


BANTUAN ANDA AMAT 
DI HARGAI.
JUTAAN TERIMA KASIH

'MALAYSIA FLOODING' 

BBC News‎ - 46 mins ago ( 28th Dec 2014 )
At least five people have been killed in the floods along Malaysia's east coast, with over ...







Segala yang TERBAIK dari Yang Maha Esa, berusahalah ke arah baik & TERBAIK satu langkah teramat mulia. Yang bertugas 24/7 membantu mangsa banjir 'USAHA JIHAD ANDA' hanya Yang Maha Esa dapat membalasnya. Amin...

BENCANA BANJIR
Misi Bantuan 3hb Januari 2015
JUTAAN TERIMA KASIH RAKYAT MALAYSIA
' ANDA SEMUA TERHEBAT'.


'MALAYSIA BOLEH'
HANYA SAZALI SAMAD
MR UNIVERSE 2014
BOLEH.
HADIAH
UNTUK MU
MALAYSIA
TERBUKTI.



'MALAYSIA BOLEH'
UNTUK MU MALAYSIA


Workout 24 / 7 'GYM'
Mr Universe 2014
55 days before  '6th WBPF WORLD BODYBUILDING AND PHYSIQUE SPORTS CHAMPIONSHIPS' Mumbai, INDIA. ( 5th to 10th December 2014 )



TERBUKTI FAKTA SAINTIFIK 
KEHEBATAN & KEBERKESANAN
KEPADA KESIHATAN TUBUH BADAN
SEIRING SAINS SUKAN ANTARABANGA.
TAHNIAH
'MR UNIVERSE 2014'


AHLI SUKAN YANG SENTIASA MENGHARUMKAN NAMA MALAYSIA.
 MR.UNIVERSE 2014 
SAZALI SAMAD.


KOMITMEN
AHLI
SUKAN
NEGARA




FAKTA SAINTIFIK SEIRING
SAINS SUKAN ANTARABANGSA
SIHAT BERTENAGA TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH
‘MALAYSIA BOLEH’


 Jenama Malaysia
terhasil dari kerjasama
Kerajaan Malaysia

MIT ( USA ).

Bertanggungjawab penuh dengan membetulkan segala Jenama yang berkaitan dari sumber herba
Tongkat Ali di pasaran tempatan & antarabangsa. Kini menjadi rujukan / panduan dunia untuk mendapatkan sumber fakta saintifik yang BENAR, TERANG & JELAS. 

Jesteru reputasi negara terus Cemerlang.


Mr Universe 2014
SAZALI SAMAD
'PERMATA NEGARA' TERHEBAT ABAD INI
( MR UNIVERSE kali ke 10 - PERTAMA kali kategori 75 kg & 9 kali Mr Asia )

MR UNIVERSE
semasa di Mumbai, India.

KEJUARAAN
Piala Mr Universe 2014
berada di tangan MALAYSIA.

AHLI SUKAN NEGARA YANG TERHEBAT
FOKUS
'DEMI NEGARA PASTIKAN TAHAP KEJUJURAN
YANG TINGGI UNTUK BERJAYA'
SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH

JIHAD KESIHATAN - ' MR. WORLD - 6th WBPF WORLD BODYBUILDING AND PHYSIQUE SPORTS CHAMPIONSHIPS'. Fokus dari 5 hingga 10hb 2014 di Mumbai, India. Doa mengiringi dari seluruh Rakyat MALAYSIA, bakal menjuarai kali ke 10 SAZALI SAMAD. 'In Sha Allah'.



SIHAT BERTENAGA, 24 jam dengan latihan penuh 'FOKUS' disiplin yang tinggi & kejujuran demi negara. BERTENAGA Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH.

'FOCUS'
5-10th December 2014
MR WORLD
MUMBAI
INDIA

MR WORLD 2014
SAZALI SAMAD
'MALAYSIA BOLEH'

Aktiviti saintifik FAKTA SAINS ISLAM 'Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah' http://www.nuprepkl.blogspot.com/
Bukti 'Perubatan Barat ketinggalan zaman & RISIKO BURUK kepada kesihatan tubuh badan'. Aktiviti di pantau pihak berkuasa MALAYSIA dikemukakan kajian klinikal yang tercatat hasil usaha murni kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT dipatenkan di AMERIKA & EU. Kajian klinikal di lakukan oleh PAKAR MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA, EROPAH-GERMAN, USA & JAPAN.

FAKTA - PERBETULKAN status tumbuhan Tongkat Ali ( yang SEBENAR SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI ). Membetulkan status, yang mana satu yang sebenarnya bersama kajian klinikal di dunia, 'produk larut dalam air', di patenkan di US, EU, produk tongkat ali di pasaran 'Merosakkan Buah Pinggang'. Semua ini adalah AMANAH NEGARA & bertanggungjawab penuh menjaga reputasi JENAMA MALAYSIA & MALAYSIA di pasaran tempatan & ANTARABANGSA. Layari http://www.nuprep.com/ 




JUARA SEBELUM BERTANDING







MALAYSIA BOLEH
SAZALI SAMAD 'HARTA - PERMATA NEGARA YANG BERMUTU TINGGI'
SIHAT BERTENAGA TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH.
IN SHA ALLAH - BERKAT USAHA GIGIH & DOA DARI SELURUH RAKYAT MALAYSIA
MR WORLD 2014 - MUMBAI, INDIA
MILIK MALAYSIA.







SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN.

Kejayaan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki
yang PERTAMA DI DUNIA MENDAHULUI PERUBATAN MODEN / BARAT 'western medicine' 
untuk SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH.

PERHATIAN.

"PEMBETULAN 
PERLU DILAKUKAN SEGERA"

JUMPA DI MAHA 2014
SEGALA BAKAL TERJAWAB
'JENAMA MALAYSIA
& REPUTASI MALAYSIA'
BERSAMA PRODUK TONGKAT ALI BERSAINTIFIK 
Nu-Prep lelaki.




SUPAYA SEMUA PIHAK TIDAK KELIRU YANG MANA SATU SEBENARNYA. YANG SEPATUTNYA DI SIARKAN BERSAMA KAJIAN KLINIKAL ADALAH NU-PREP LELAKI. Kandungan bahan aktif pada Nu-Prep lelaki adalah terhasil dari kajian klinikal tersebut. ( bukan produk lain yang disiarkan 'TIADA KENA MENGENA DENGAN KAJIAN KLINIKAL' ). 



PERSOALANNYA DI MANA 'KOMITMEN AGENSI ATAU BADAN BERKENAAN' 

HOW DID
THIS HAPPEN?

16th OCTOBER 2014. ABC News
&
WHY?

MERUGIKAN NEGARA.
MELAMBATKAN KEMAJUAN & PEMBANGUNAN NEGARA DARI SUDUT EKONOMI.
MAKA AKAN DATANG WAJIB MENDAPATKAN KELULUSAN SEBENAR
UNTUK APA & TUJUAN APAKAH LIPUTAN DI BUAT UNTUK BERAD DI HUTAN MALAYSIA. ( JANGAN BUAT CARA BAIK & DIJELASKAN MERUGIKAN NEGARA )

PIHAK BERKENAAN SILA AMBIL PERHATIAN SEGERA.




JIHAD KESIHATAN – ‘IQRA’ Bacalah...PENJELASAN TERANG & BENAR DI MAHA 2014. SILA HADIR BERAMAI-RAMAI untuk mendapatkan kepastian. 'KEBIMBANGAN MENTERI, telah benar berlaku KERUGIAN pada negara & bakal memburukkan nama, reputasi MALAYSIA. Pihak lain memaparkan KAJIAN KLINIKAL terbukti - akan tetapi menyiarkan produk pihak yang lain ( tidak ada kaitan langsung akan pati asli yang sebenar - proses yang dipatenkan di US & EU - inilah kekuatan MALAYSIA apabila dipatenkan TETAPI di salah ertikan / guna bersama kajian klinikal ‘HAK HARTA INTERLEK’ ). http://abcnews.go.com/…/natural-remedy-dramatically-…/story… Malah persoalan yang mana satu berkaitan kajian klinikal & produk mana yang sebenarnya. Inilah kesilapan merugikan pembangunan negara. http://www.youtube.com/watch?v=lfQWf8DuskM

Ini semua sepatutnya tidak berlaku jika semua pihak faham akan peranan & tanggungjawab penuh seperti KENYATAAN AKHBAR (PRESS STATEMENT) MESYUARAT MAJLIS PEMBANGUNAN HERBA NEGARA (MPHN) BIL. 1/2014 9 APRIL 2014 (RABU), KUALA LUMPUR. DIPENGERUSIKAN OLEH YB DATO’ SRI ISMAIL SABRI BIN YAAKOB. MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI.



Majlis Pembangunan Herba Negara (MPHN) telah diluluskan oleh Kabinet pada 09 Februari 2011 susulan daripada Makmal NKEA dan merupakan agenda pelaksanaan pembangunan dan kemajuan industri herba di bawah NKEA Pertanian melalui program transformasi ekonomi negara.
Pada tahun 2010, pelaksanaan Program Transformasi Ekonomi atau ETP di bawah PEMANDU telah menyenaraikan herba sebagai salah satu EPP atau projek permulaan di bawah NKEA Pertanian. Perancangan memajukan industri herba di negara ini juga telah diambil kira dan dimasukkan di dalam Dasar Agro Makanan (DAN) bagi tempoh 2011-2020 di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.
Ini menunjukkan bahawa pembangunan industri herba diberi perhatian oleh pihak Kerajaan dan pelaksanaan aktiviti-aktiviti mengikut perancangan sedang diusahakan serta dipertingkatkan bagi memastikan pelaksanaan fasa kemajuan industri adalah terancang, sistematik dan teratur.

Secara keseluruhannya, di bawah projek EPP1 subsektor herba, pelbagai agenda dan aktiviti-aktiviti telah dirancang dan sedang dilaksanakan sama ada di peringkat huluan ataupun di peringkat hiliran, yang melibatkan pelbagai agensi dan badan Kerajaan serta pihak swasta. Sokongan Kerajaan di dalam membangunkan industri herba di dalam negara dicerminkan dengan pelbagai insentif dalam bentuk kewangan dan kemudahan yang diberikan kepada usahawan-usahawan bahan mentah sehinggalah kepada insentif di dalam bentuk geran R&D bagi kajian pra-klinikal dan klinikal bagi meningkatkan dan mengukuhkan bukti kandungan saintifik produk-produk syarikat peneraju yang dilantik di bawah projek EPP#1 NKEA Pertanian. Geran EPP#1
Di bawah projek NKEA Pertanian, projek permulaan EPP#1 diberi peruntukan insentif geran R&D bertujuan untuk meningkatkan penyelidikan oleh IPTA dan institut penyelidikan bagi pokok-pokok herba terutama spesis tempatan serta meningkatkan kandungan saintifik produk herba sehingga ke tahap praklinikal
KEMENTERIAN PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI MALAYSIA (MINISTRY OF AGRICULTURE AND AGRO-BASED INDUSTRY MALAYSIA), WISMA TANI, NO. 28, PERSIARAN PERDANA, PRESINT 4, 62624 PUTRAJAYA.

E-mail : pro@moa.gov.my Homepage : http://www.moa.gov.my/ 
Telefon : 03-8870 1373 Telefax : 03-8888 6906

2
dan klinikal untuk dipasarkan ke luar negara. Peruntukan juga disediakan di bawah projek ini bagi membangunkan monograf pokok herba.

Keperluan bahan mentah

Semenjak tahun 2011, terdapat 17 kawasan penanaman herba ladang kontrak dibangunkan di bawah herbal cluster program yang dikendalikan oleh Jabatan Pertanian dengan penglibatan seramai 233 usahawantani. Nilai pengeluaran hasil tanaman herba di bawah program ini telah meningkat daripada RM1.1 juta pada akhir tahun 2012 kepada RM2.3 juta pada akhir tahun 2013.
Masalah utama yang dihadapi oleh penanaman dan pengeluar bahan mentah herba, penyelidik, pegawai pengembangan, syarikat penanam dan industri herba secara amnya di Malaysia iaitu kurang kefahaman tentang elemen-elemen Amalan Pertanian dan pengumpulan yang baik (GACP) dan Standard Operation Procedure (SOP) dalam penanaman dan pengumpulan bahan mentah herba berkualiti. Pada masa yang sama, bahan rujukan dan keterangan mengenai GACP dan SOP untuk setiap jenis herba juga berkurangan atau tiada. Kedua-dua perkara ini menjadi masaalah rumit dan batu penghalang kepada pembangunan produk herba bernilai tinggi.

Hak harta intelek.





Sebagai sebuah negara yang kaya dengan alam flora dan fauna yang terkenal di dunia yang mempunyai nilai-nilai perubatan yang tinggi (high medicinal values), Malaysia tidak seharusnya terlepas peluang daripada memperolehi dan menikmati harta intelek daripada kajian dan penyelidikan tanaman-tanaman herba di negara ini.

Tidak dapat dinafikan hak harta intelek adalah satu aspek penting bagi industri herba. Harta intelek merupakan satu aspek bagi industri herba dan sememanglah wajar bagi kita untuk meningkatkan pengetahuan dan pendedahan dalam hal ini supaya kita tidak terlepas peluang daripada memperoleh dan meraih kekayaan daripada harta intelek dalam inisiatif membangunkan produk herba bernilai tinggi dan juga supaya kita tidak dieksploitasi oleh pihak asing.
Sudah pasti beberapa kes dan contoh pengalaman telah berlaku kepada para penyelidik kita yang terlepas peluang untuk mempertahankan paten. Pihak MyIPO diharap dapat memainkan peranan dalam usaha menyelaras dan memantapkan kapasiti dari segi modal insan, pangkalan data dan keperluan fasiliti serta infrastruktur untuk membangunkan dan memajukan harta intelek bagi industri herba.

Garis panduan tuntutan (claim on labels) ke atas produk herba
Di bawah projek EPP#1, produk herba menjalani kajian praklinikal dan klinikal bagi meningkatkan tahap keselamatan, kualiti dan keberkesanannya. Produk herba yang bernilai tinggi perlu mengubah tuntutan ke atas label produk apabila membuat pendaftaran. Garis panduan tuntutan ke atas produk herba masih belum dimuktamadkan.

3
Pentingnya perancangan yang bersepadu

Secara keseluruhannya, di bawah projek EPP1 subsektor herba, pelbagai agenda dan aktiviti-aktiviti telah dirancang dan dilaksanakan di peringkat huluan dan juga hiliran yang melibatkan pelbagai agensi dan badan Kerajaan serta pihak swasta.
Justeru itu, perancangan yang bersepadu adalah amat penting dan persefahaman serta kerjasama daripada semua pihak adalah kritikal bagi melaksanakan segala tindakan yang dirancang. Sehubungan itu, saya berharap agar semua pihak yang bertanggungjawab di dalam melaksanakan perancangan aktiviti dan program bagi pembangunan industri herba di dalam negara ini memberi komitmen serta bekerjasama dalam mencapai objektif memajukan industri ini. ### Nota : Wan Rafidah Awg Isa, Bahagian Industri Tanaman, Ternakan dan Perikanan
Unit Komunikasi Korporat, Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.

PERSOALANNYA dari tayangan ‘ABC News’ adalah seperti berikut :-

1, Adakah proses yang SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI ?.

2. Berapakah jumlah bahan akti PATI ASLI di dalamnya ?.

3. Adakah bukti kajian klinikal produk tersebut yang BERSAINTIFIK ?.

4. PAKAR PERUNDINGNYA siapa ?. ( berkaitan Tongkat Ali - 
     khusus kajian )

5. Bagaimana ia boleh memberi TENAGA ? APAKAH dengan    merebuskan  
    berjam-jam boleh   memberi kesan yang baik ?  
   ADAKAH TIDAK BERKELADAK yang boleh merosakkan Buah 
   Pinggang & Hati. 

6. Bagaimana ia boleh meningkatkan TESTOSTERONE, sperm count ? 

7. JIKA MINUMAN PRACAMPURAN - 3 atau 5 atau 10 atau 20  DALAM 1, sila pastikan jumlah BAKI PATI ASLI SETELAH DICAMPURANKAN DENGAN AIR PANAS.? ( Adakah bakinya 
GULA semata-mata, MAKA MUDAH ANDA mendapat Kencing Manis ). KESAN buruk yang bakal berkekalan & memalukan DIRI ANDA. ( jika di amalkan ).

PASTI KEMENANGAN DI TANGAN ANDA, SEBAGAI 'HAK ISTIMEWA PENGGUNA BIJAK MALAYSIA'.

FAKTA ini jika ANDA BIJAK, boleh membawa ke tahap TTPMhttp://ttpm.kpdnkk.gov.my/portal/index.php/en/ Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan, Aras 5, Podium 2, No. 13, Persiaran Perdana,Presint 2, Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan, 62623 Putrajaya. . Toll Free : 1-800-88-9811 Telephone No. : 03-8882 5822 ( jika pelancong telah membeli & rasa tertipu boleh melaporkan segera kerana kemudahan walupun tidak hadir di mahkamah – keputusan akan dihantar ke negara asalnya dalam tempuh yang telah ditetapkan.dipermudahkan ). MALAH pihak pelancongan berkaitan ‘produk TIPU / tidak Original’ dilarang sama sekali di bawa kekawasan tersebut.. ( pihak travel agency – mengetahui akan perkara ini ). Ini adalah untuk kearah ‘SIFAR PENIPUAN’ peniaga MALAYSIA.
JENAMA MALAYSIA pertama di dunia 'Larut Dalam Air Sepenuhnya' dari usaha murni KERAJAAN MALAYSIA & MIT (US) berjaya di patenkan di Amerika Syarikat ( US 7,132,117 B2 ) & Eropah ( Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 ). Untuk SIHAT BERTENAGA Tanpa Merosakkan Buah Pinggang dalam jangka pendek / panjang. ( TANPA LOGAM BERAT ) Juga tidak berlakunya 'Keracunan BIASA atau Keracunan KRONIK' maka organ dalaman yang lain berstatus NORMAL. HATI TIDAK ROSAK ). Infomasi TERANG, JELAS & BENAR

http://www.biotropicsmalaysia.combertanggungjawab penuh menjaga nama baik & reputasi herba negara dipasaran tempatan & antarabangsa. Bukti kajian klinikal adalah segalanya untuk SIHAT BERTENAGA tanpa bantuan bahan terlarang / DADAH. SELAMA ini nama baik Tongkat Ali Malaysia sentiasa boleh di pertikaikan. KINI TIDAK ADA RUANG yang mencurigakan atau yang lemah, kerana hampir semuanya telah berada pada landasan yang betul.
JIHAD KESIHATAN - Aktiviti dipantau KERAJAAN MALAYSIA – Herba tempatan ‘Khazanah Herba Negara’ Tongkat Ali Nu-Prep lelaki sebagai CONTOH ‘Peneraju Herba Negara’, keutamaan rasmi kejayaan MALAYSIA di bawah MAJLIS HERBA NEGARA. ( kelulusan 2011 )

KEJAYAAN NEGARA - Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( kajian klinikal dari PATI ASLI bahan kandungan aktifnya BERJAYA DIBUKTIKAN di United States ( 'TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH') 'SPORTS MEDICINE & DOPING STUDIES' - The Eurycoma Longifolia Freeze-Dried Extract - Physta Does not Change Normal Ratios of Testosterone to Epitestosterone in Healthy Males. http://dx.doi.org/10.4172/2161-0673.1000127 kejayaan JENAMA MALAYSIA NU-PREP LELAKI mengatasi masalah ahli sukan DUNIA & SAINS SUKAN NEGARA.

TINDAKAN MELAMBAT PEMBANGUNAN ( juga dari sudut SAINS SUKAN NEGARA ) & MERUGIKAN EKONOMI NEGARA. BOLEH diatasi melalui penilaian tertinggi negara "PERLEKEHKAN USAHA KERJASAMA KERAJAAN MALAYSIA & MIT (US)"http://www.pmo.gov.my/ksn/home.php  Oleh itu pihak KSN 'Chief Secretary to the Government of Malaysia - sila ambil perhatian atau tindakan yang sewajarnya ATAU PIHAK SPRM http://www.sprm.gov.my/     

JIHAD KESIHATAN - FAKTA SAINS ISLAM - Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. Fakta Terang, Jelas & BENAR seiring permakanan Sunnah di jamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. ( selain kajian klinikal terbukti & pastikan ianya HALAL & BERSYUKUR kepada Yang Esa atas anugerah KESIHATAN YANG BAIK dari hasil pengamalannya. KESIHATAN YANG BAIK DI TUNTUT AGAMA ). Hasil kajian klinikal ( penuh bersaintifik – Criteria “Protocol WHO” ) mengikut & menepati nasihat panduan Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM -http://www.bpfk.gov.my/ & http://www.pharmacy.gov.my/ )
‘Pengguna wajib pastikan produk mempunyai PAKAR penasihat / perunding berkaitan’. Sementara nasihat panduan FOMCA ( Federation of Malaysian Consumers Associations - http://www.fomca.org.my/ ) nasihat kepada Pengguna ‘Pastikan produk mempunyai kajian PAKAR. Jesteru nama baik tumbuhan herba Tongkat Ali telah dimuliakan SECARA MENYELURUH dari sumber satu ramuan sahaja iaitu hasil PATI ASLI TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI satu-satunya yang dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI di dunia. ‘http://www.nuprepkl.blogspot.com/Fakta kajian klinikal, SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH.
Satu-satunya produk contoh ‘PENERAJU HERBA NEGARA’ ( EPP-1, PEMANDU ) yang berasaskan herba sepenuhnya dengan satu ramuan SAHAJA, yang paling banyak menjalani kajian klinikal. Produk terhasil dari keputusan MAKMAL oleh pakar MALAYSIA, SOUTH AFRICA, EROPAH - GERMAN, JAPAN, CHINA & UNITED STATES. ( Patent US 7 , 132, 117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep... untuk tidak mengelirukan Pengguna Malaysia & berterusan sentiasa di tipu. Keterangan JELAS & TERANG ini terdapat pada ‘portal / website’ Kerajaan Malaysia. Lebih memudahkan juga pihak antarabangsa yang berminat berurusan terus untuk mendapatkan PATI ASLI ini yang didaftarkan di Amerika Syarikat ( Inspected - USFDA )


KEHEBATAN JENAMA MALAYSIA TETAP DITERUSKAN DISAMPAIKAN DENGAN CARA MENDIDIK 'IQRA' ...Bacalah,,,,fahami dengan beteul / batul & jadikan amalan yang baik. 'In ha Allah".





Kepada MU Yang Maha Esa, berikanlah kekuatan kesihatan yang amat baik kepada Pemimpin negara yang sedang berhadapan peristiwa yang menimpa Negara ( rakyat ) mudah dipermudahkanlan. Segala Yang Terbaik dari Yang Maha Esa, yang sedang di usahakan yang baik ke arah TERBAIK.. AMIN....


'AL-FATIHAH'
TAKAFUR
22nd August 2014
MH 17
'LAST RESPECT' 
National Day of Mourning
(10.54 am )


UNTUK RAMADHAN INI 1435 H, PASTIKAN 
ANDA SEKELUARGA SIHAT BERTENAGA / CERGAS
seiring tuntutan agama.

KEJAYAAN JENAMA MALAYSIA
JAMINAN SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.

'Mendahului
Perubatan 
Barat / Moden
Tanpa DADAH'
JIHAD KESIHATAN
‘IQRA’   

BACALAH....
PENAWAR PAHIT - mujarab & merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit.
"Pertama di dunia, mendahului perubatan moden / barat - Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH".



Tongkat Ali Nu-Prep
   aktiviti, hasil testimoni MENAKJUBKAN dari keyakinan kajian klinikal 'Mendahului Perubatan Moden / Barat' ) 

'MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI'
DIJAMIN SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI
TERHASIL DARI KERJASAMA KERAJAAN MALAYSIA & MIT (US)
Kehebatan terdahulu dijumpai oleh 'Nenek Moyang', kini bersama SAINS ISLAM
seiring kecirian permakanan Sunnah. Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH
'In Sha Allah'

ISTERI YANG BIJAK 'Sentiasa Memilih Yang Bersaintifik Unutk Kebahagian Keluarga'
Jadual kerja yang amat KETAT, tugasan 24 /7 memerlukan TENAGA untuk menjayakan tanggungjawab
yang diamanahkan. Sejujurnya hanya NU-PREP PILIHAN TEPAT, BENAR, TERNAG & JELAS.


KEBAHAGIAN BERSAMA PILIHAN WANITA ZAMAN INI 
SEMESTINYA BERSAINTIFIK.


TANGGUNGJAWAB SEBAGAI PENDIDIK
SEGALA BENTUK / JENIS SUPPLEMNT UNTUK SUAMI & KELUARGA
SEMESTINYA 'PENDIDIK TIDAK KOMPROMI'  & SENTIASA DICONTOHI WANITA ERA INI. 

WANITA TAHU YANG TERBAIK UNTUK SUAMI ADALAH NU-PREP. 
PILIHAN TEPAT ADALAH WANITA BUKAN 'PILIHAN SUAMI SEMATA-MATA'.
 ZAMAN CANGGIH INI, WANITA AKUI FAKTA SAINS ISLAM, 
HANYA ADA PADA NU-PREP SAHAJA.


JIHAD KESIHATAN - IQRA, Bacalah...Carilah fakta SAINS & ISLAM yang menyebelahi kebaikan & keberkesanan kesihatan tubuh badan ANDA SEKELUARGA, SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. Kelebihan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki  'Larut Sepenuhnya Dalam Air', kehebatan Tiada logam berat & jangka pendek / panjang Tiada Risiko kepada kesihatan tubuh badan.. Pakar perubatan memanggil PENAWAR PAHIT - mujarab & merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit.  'IN SHA ALLAH' bersama fakTA 'SAINS & ISLAM'.



National Herbal Development Council / Majlis Pembangunan Herba Negara.

TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI
TERKINI DILINDUNGI SEPENUHNYA
Harta Khazanah Negara, proses PATI ASLI telah dipatenkan & tumbuhan Tongkat Ali 'eurycoma longifolia Jack' dipatenkan dibawah 'PROTOKOL NAGOYA' sebagai tumbuhan berasal dari MALAYSIA. Pakar luar menyatakan hanya Tongkat Ali dari MALAYSIA merupakan satu-satunya tumbuhan berasaskan Tongkat Ali yang TERBAIK di dunia sebagai ramuan kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan. Pakar Perubatan memanggil PENAWAR PAHIT, mujarab merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit.



YB Dato' Sri Ismail Sabri Bin Yaakob
Bangga akan kejayan Jenama Malaysia 'Bersaintifk' - hasil kajian klinikal lebih menyakinkan & memenuhi permintaan antarabangsa.


Published on Apr 9, 2014
Astro Awani Reports on the National Herbal Development Council event on the 9th April 2014. Biotropics is one the companies supporting the initiatives, and tackling issues of uncontrolled exports of Tongkat Ali raw material. During the event, Biotropics Nu Prep LELAKI and Physta was part of the showcase to the Minister. Full report coverage and copywrite by Astro Awani.  


Nu Prep LELAKI sempena Majlis Pembangunan Herba Negara yang diadakan di Putrajaya pada 9 April 2014.




Setinggi-Tinggi 
Penghargaan
 & 
Sebilion
 Terima Kasih.


( 2010 - MITC MELAKA, Pek Lama. Dikunjungi oleh YB Dato' Sri Ismail Sabri Bin Yaakob ) 






JIHAD KESIHATAN
 ‘IQRA’ 
   BACALAH....

JIHAD KESIHATAN – ‘IQRA’ BACALAH, pada ‘MAJLIS PEMBANGUNAN HERBA NEGARA’ 9b April 2014 baru-baru ini. Kejayaan MALAYSIA produk negara terhasil dari kerjasama Kerajaan Malaysia & MIT (US) yang pertama di dunia mendahului perubatan moden ‘SIHAT BERTENAGA TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH’. Penghasilan produk menjadi  contoh ‘PENERAJU HERBA NEGARA’ kepada semua pengeluar produk tempatan menuju pasaran antarabangsa. Inilah kejayaan dibawah EPP1 yang kini kian diterima PENGGUNA BIJAK MALAYSIA & antarabangsa. Kehebatan terbukti melalui kajian klinikal & hasil keputusan MAKMAL. Ini seiring bersaintiifk & berkriterikan WHO  iaitu SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. PAKAR PERUBATAN MALAYSIA memanggil  ‘PENAWAR PAHIT’ ( TONGKAT ALI NU-PREP SAHAJA YANG TERBAIK ) MUJARAB & MERAWAT PELBAGAI MASALAH KESIHATAN & PENYAKIT ( HARIAN METRO pada 8 hb April 2014 ).
PAKAR PERUBATAN MALAYSIA memanggil  ‘PENAWAR PAHIT’ ( TONGKAT ALI NU-PREP SAHAJA YANG TERBAIK ) MUJARAB & MERAWAT PELBAGAI MASALAH KESIHATAN & PENYAKIT ( HARIAN METRO pada 8 hb April 2014 ).

HARIAN METRO 8hb April 2014
Mendedahkan kehebatan & keberkesanan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki kepada kesihatan tubuh badan. Kejayaan produk yang terhasil secara saintifik adalah dari hasil  usaha murni Kerajaan Malaysia & MIT (US) dipatenkan di Amerika Syarikat & Eropah. MUJARAB & MERAWAT PELBAGAI MASALAH KESIHATAN & PENYAKIT 


                             
JIHAD KESIHATAN – PENERAJU HERBA NEGARA. Kehebatan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ini meruapak yang PERTAMA di dunia meningkatkan hormon testosterone TANPA DADAH. ( fakta TERANG & JELAS – meninggalkan para ‘pharmaceutical’ antarabangsa yang masih TERKIAL-KIAL mencari sumber untuk  meningkatkan testosterone – yang pasti kejayaan barat HANYA dari SUMBER DADAH -  gagal hingga kini ). Produk negara telah satu langkah dihadapan. Malah dari penulisan pakar barat pada buku berkaitan ‘Drug & Supplement’ mengatakan pihak ‘pharmaceutical’ BERLUMBA-LUMBA CUBA MEMBUAT PRODUK BERKAITAN TESTOSTERONE UNTUK WANITA ( masih belum berjaya ). Kehebatan testosterone semualajadi ini adalah baik untuk LELAKI & WANITA.  ( untuk wanita boleh mengambilnya – 1 kapsul setiap 3 atau 4 hari, badan sihat bertenaga & terasa selesa. Pihak barat yang menjalankan kajian klinikal dari dana yang diperuntukan mendapati  hasil ‘extrcat’ kandungan PATI ASLI yang sama pada  Tonkat Ali Nu-Prep ini adalah baik untuk WANITA bertindak mengurangkan TEKANAN BADAN – ‘stress reducer’ )

JIHAD KESIHATAN -  PENERAJU HERBA NEGARA.  Produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki yang larut di dalam air sepenuhnya ini, jika diamalkan TIADA RISIKO – jangka pendek atau panjang yang boleh MEROSAKKAN BUAH PINGGANG atau organ dalaman yang lain contoh seperti HATI ( Tiada keracunan biasa & atau keracunan Kronik ).  Terdapatnya dikalangan pengamal Tongkat Ali Nu-Prep lelaki menperolehi kesan kebaikan kepada kesihatan tubuh badan kurang dari 3 HARI ( contoh TESTIMONI yang amat ketara mengurangkan bacaan KENCING MANIS – diabetes reducer TETAPI KAJIAN KLINIKAL meningkat testosterone untuk berbasikal kurang dari 24 jam – INILAH KEHEBATAN PRODUK NEGARA, terbukti secara saintifik ). Ini jesteru para pengamal Tongkat Ali Nu-Prep lelaki SIHAT BERTENAGA tiada kelesuan melampau. Inilah kelebihan hasil peninggalan nenek moyan terdahulu untuk generasi seterusnya. ( telah dimuliakan melalui proses TEKNOLOGI TERCANGGIH – BAT ‘Best Available Technology ).

JIHAD KESIHATAN -  ISU  YANG DIGERUNI ‘ AHLI SUKAN DUNIA’ terjawap dari Jenama Malaysia. Pada 9 hb September 2009 ‘TONGKAT ALI  DADAH TERLARANG’ oleh pihak  ISN. Kandungan Tongkat Ali mempunyai bahan boleh meningkatkan tahap hormone testosterone  dalam badan dan berisiko menyebabkan nisbah tahap testosterone  dengan epitestosterone  atlet melebihi paras  4:1 seperti yang ditetapkan oleh Agensi Anti Doping Antarabangsa ( WADA ).   Fakta ‘scientific discovery’ mendapati ratio 1:1 ( tiada kandungan DADAH ). Kejayaan Jenama Malaysia yang PERTAMA DI DUNIA dapat meningkatkan TENAGA TANPA DADAH.


‘IQRA’   

BACALAH....

Sports Medicine & Doping Studies George et al., J Sports Med Doping Stud 2013, 3:2
http://dx.doi.org/10.4172/2161-0673.1000127                           
Research Article Open Access
The Eurycoma Longifolia Freeze-Dried Water Extract-Physta Does not Change Normal Ratios of Testosterone to Epitestosterone in Healthy Males

( journal kesihatan - ini berkaitan kajian klinikal membukti JENAMA MALAYSIA mendahului perubatan mpden / barat 'SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH )

Info JIHAD KESIHATAN – PENERAJU HERBA NEGARA. Aktiviti SAINS & ISLAM oleh pakar perubatan http://www.nuprepkl.blogspot.com



JIHAD KESIHATAN – Penghantaran PERCUMA ke seluruh negara belian ‘on-line purchase’ http://www.usr.com.my

JIHAD KESIHATAN – PENERAJU HERBA NEGARA. Kejayaan JENAMA MALAYSIA, produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT(US). Satu-satunya berasaskan herba sepenuhnya dengan satu ramuan SAHAJA. Produk hasil keputusan MAKMAL dari penyelidikan kajian klinikal pakar MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA & UNITED STATES. ( Patent US 7 , 132, 117 B2 & Europe Specification  Patent EP 1 313 491 B1 )   http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx

JIHAD KESIHATAN – PENERAJU HERBA NEGARA. PERHATIAN - SEDIKIT PANDUAN YANG TERSEDIA ADA PADA INTERNET, BUKTIKAN HAK ANDA PENGGUNA BIJAK MALAYSIA ‘SILA LAYARI’  http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm


Bersaintifik siring permintaan antarabangsa.
YB Dato' Sri Ismail Sabri Bin Yaakob ( tandatangan )
Hasil peninggalan nenek moyang terdahulu untuk genarasi seterusnya telah dimuliakan melalui proses TEKNOLOGI TERCANGGIH ( BAT - Best Available Technology )

Kelebihan 'kemurjaban' Tongkat Ali Nu-Prep lelaki, terbukti jika ANDA mengamalkan 'BERHENTI SEBELUM KENYANG' & Cara Hidup Sihat'. Contoh terdapatnya pesakit KENCING MANIS - diabetes' yang TIDAK mengikutinya  panduan / nasihat BERHENTI SEBELUM KENYANG, bacaan pada 'monitoring system' MENURUN. ( terdapat juga yang TERUS BERHENTI mengambil 'ubatan hospital seperti 'metformin & atau SUNTIKAN  INSULIN ). ANDA wajib rujuk dapatkan nasihat doktor pakar sebelum melakukannya.  

BENAR bahawa 'NIKAH KHAWIN, AJAL MAUT' adalah KETENTUAN YANG MAHA ESA & adalah benar semua penyakit ada UBATNYA ( kecuali MAUT ). tetapi jangan sesekali meletakan DIRI ANDA DALAM SUASANA DARURAT. Yang utama jika ANDA berjumpa doktor, dimana akan menasihatkan ANDA  jika BENAR BACAAN MENURUN akan di kurang dos-dos ( metformin, insulin atau yang lain juga ) BUKAN BERHENTI TERUS. Adalah tidak salah beritahu pada doktor cara & apakah permakanan ANDA beberapa hari yang lepas menjadikan BACAAN KENCING MANIS ANDA TURUN MENDADAK dalam tempuh singkat.  Pihak doktor akan memberitahu JAWAPANYA, berapakah jumlah yang perlu di turunkan ( ubat hospital tersebut ).

SOKONGAN yang amat dihargai, dari Nu-Prep lelaki
SEBILION TERIMA KASIH
( UTM, MARDI & MOA )
PRODUK TEMPATAN YANG AMAT BERKUALITI.

SEBILION TERIMA KASIH
dari Nu-Prep Lelaki.

Mereka dikalangan yang bertanggungjawab memastikan
JENAMA MALAYSIA diiktiraf dunia.


MUJARAB & MERAWAT PELBAGAI MASALAH KESIHATAN & PENYAKIT . Harian Metro 8hb April 2014.

PAKAR ANDROLOGI MALAYSIA yang bertanggungjawab melakukan kajian klinikal hinggalah tumbuhan Tongkat Ali 'herba' ini kini menjadi RUJUKAN / PANDUAN PAKAR ANTARABANGSA.

AKTIVITI Majlis Pembangunan Herba Negara pada 9hb April 2014


Sebilion Terima Kasih, 'TANDATANGAN' 
YB Dato' Sri Ismail Sabri Bin Yaakob

Penyediaan awal oleh wartawan.


Wartawan / pemberita 'mencari sudut TEPAT'.


'Close Up' Tongkat Ali Nu-Prep lelaki

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki dimana-mana menarik perhatian.


Tongkat Ali Nu-Prep lelaki

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki TERBAIK

Hasil 'extract' untuk perlbagai produk lain.



Media PC  
Tumbuhan tongkat Ali ( terhasilnya Tongkat Ali Nu-Prep lelaki )

Penjelasan awal berkaitan bahan mentah 'Nu-Prep'


Ini Jenama Malaysia di iktiraf antarabangsa.

Kehebatan 'Nenek Moyang' terdahulu di muliakan seiring Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

Sebilion Terima Kasih MALAYSIA. 

Perhatian di berikan - Tongkat Ali Nu-Prep lelaki di patenkan di Amerika Syarikat & Eropah.
( US patent 7, 132, 117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )
Sihat bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH.

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki, kini berada di semua farmasi & rangkaian herba negara ( kedai-kedai herba )

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki 'mempunyai kecirian seiring permakanan SUNNAH' SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.

Terima kasih, kepada pihak MOA yang memberi perhatian akan segala perkembangan & pencapaian HARTA KHAZANAH NEGARA. Tongkat Ali Nu-Prep lelaki adalah hasil negara yang terulung bersama kajian klinikal ' BERSAINTIK & BERKRITERIAKAN WHO'

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki bersama pihak PAKAR UTM & MOA ( pertugas )

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki 'bersama Professor UTM & CEO - BMB )
Sebarang produk JIKA dari sudut 'professional' akan diberikan penerangan akan proses yang SELAMAT oleh PAKAR PROF.

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki, sering ditanyakan 'Khabar perkembangan terkini'.

CEO, Prof UTM & Mardi. Sebilion Terima Kasih.

CEO, Prof UTM, Mardi & MOA
Sebilion Terima Kasih.

Peneranag JELAS, TERANG & BENAR oleh pihak pegawai BMB.

Keteranga & pandangan tetamu dihormati berkaitan TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI.

Kehebatan bersama DEMI JENAMA MALAYSIA

Soalan & jawapan dari PAKAR Prof UTM, Sebilion Terima Kasih.

Penerangan oleh pegawai MOA perkembangan industeri herba negara.

Satu-satunya Jenama Malaysia yang berjaya dari sudut saintifik bersama kajain klinikal 'Tongkat Ali Nu-Prpe lelaki.
Kesempatan bersama YB Dato' Sri Ismail Sabri Bin Yaakob, ( bergambar ).

Pihak Mardi & Dr Pakar 'berkaitan misai kucing - herba negara'.

Doktor Pakar Amin ( pakar dari sumber herba negara - misai kucing ) bersama para pegawai Mardi & MOA.

Bertanggungjawab Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah.

Keyakinan tinggi dari sumber hasil negara Sebilion Terima Kasih

Produk 'Misai Kucing' anti kanser bersama pakarnya Dr Amin & tetamu diharmati Prof  Ramlan Abdul Aziz (UTM) 

Terkini 2014
KEYAKINAN TINGGI PRODUK BERSAMA KAJIAN KLINIKAL BERSAINTIFIK & BERKRITERIAKAN WHO.

Tongkat Ali Nu-Prep MAHA 2012 ( Pek Lama )
( 'eurycoma longifolia JACK, Long Jack' bersebelahan 'Jack Fruit' )


Fakta SAINS & ISLAM seiring, mendahului perubatan moden / barat. Permudahkan SOLAT Tiada sakit pada badan ( Rukuk & Sujud selain membolehkan BERDIRI diantara 2 kaki )
Mudah & dipermudahkan SOLAT, berdiri adalah kelebihan nyata. "Alhamdulillah"

‘IQRA’   

BACALAH....

JIHAD KESIHATAN - IQRA, Bacalah...Carilah fakta SAINS & ISLAM yang menyebelahi kebaikan & keberkesanan kesihatan tubuh badan ANDA SEKELUARGA, 'IN SHA ALLAH' 

JIHAD KESIHATAN - Kehebatan Produk Jenama Malaysia yang berasaskan Tongkat Ali larut dalam air kian meningkat permohonan antarabangsa & yang pertama seumpamanya memperolehi USFDA ( eksport ke US ) adalah dari PATI ASLI kandungan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki BUKAN DARI PRODUK YANG LAIN DI PASARAN.

JIHAD KESIHATAN – IQRA, Bacalah...Carilah fakta SAINS & ISLAM yang menyebelahi kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan ANDA SEKELUARGA, 'IN SHA ALLAH'. Fakta kajian klinikal di ikuti pelbagai TESTIMONI. Kejayaan JENAMA MALAYSIA mendahului perubatan moden / barat. Ketahuilah produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT(US). Satu-satunya produk contoh ‘PENERAJU HERBA NEGARA’ yang berasaskan herba sepenuhnya dengan satu ramuan SAHAJA, yang paling banyak menjalani kajian klinikal. Produk terhasil dari keputusan MAKMAL oleh pakar MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA & UNITED STATES. ( Patent US 7 , 132, 117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx


KUALA LUMPUR, 21 SEPTEMBER 2013 - Nu-Prep® Lelaki with PhystaTongkat Ali - a health supplement that goes beyond the functions of an aphrodisiac.

Biotropics Malaysia Berhad (BMB) today re-launches Nu-Prep® Lelaki with its latest breakthrough of having the ability to provide a wholesome energy system. This new revelation further eliminates the current perception of Tongkat Ali being solely a male libido enhancer.

In the recent series of human clinical studies conducted with several international research institutions in Malaysia, the US, South Africa, and China, Biotropics has uncovered that this ingredient allows the human body to naturally achieve a healthy level of testosterone leading to an improvement in overall health and vitality, such as overcoming fatigue, increasing energy and improving blood circulation which provides users with an opportunity to also benefit from an alert and healthy mind resulting in a boost in energy and productivity.

The intensified research on Tongkat Ali began by a group of Malaysian researchers led by Forest Research Institute of Malaysia (FRIM) in collaboration with Massachusetts Institute of Technology (USA) back in the early 2000s.

The research was then patented and exclusively licensed to Biotropics who has since improved the quality and validated the safety and efficacy with animal and human studies.

The patented extract has since been scientifically proven to improve muscle strength, reduce fat, improve mental and physical vitality, improve sexual health and reduce the symptoms of aging. The result is an efficacious extract of premium quality known as 'Physta® Tongkat Ali'; a potent concentrated ingredient which is 100% water-soluble and has been freeze-dried to ensure the integrity of the bioactive compounds and easier absorption into the body.

"Physta® Tongkat Ali is our own branded ingredient, and as the manufacturer of Nu-Prep® Lelaki , our role is to ensure that the quality and purity of each production is never compromised, based on four standardization markers; eurocamanone, eurypeptide, polysaccharide and glycosaponin at specific levels. These standardization is what determines the product's safety and efficacy to users", said Biotropics Acting CEO Tengku Shahrir Tengku Adnan.

Consumers need to be aware that there are many Tongkat Ali ingredients out there using different technologies, and whether there is any scientific validation to the safety and efficacies of such products.
Over the years, Physta®Tongkat Ali has found its way into many other branded ingredients and health products around the globe namely in the US, Europe, Japan, Middle East, Hong Kong, Russia, and Vietnam. Tongkat Ali appeared twice on Dr. Oz, America's highly rated talk show, labeling tongkat Ali as the 'Malaysian ginseng' and as an antidote to fatigue.

"We have received many recognitions from outsiders, including the US Food and Drug Administration (FDA) on the processes that we have in place. Unfortunately, there seems to be lack of awareness in the local scene as Tongkat Ali here still suffers with the general association of it merely being an aphrodisiac," added Tengku.

Understanding this, Biotropics appointed renowned celebrity Aaron Aziz to be the face to the Nu-Prep® Lelaki. Aaron, who leads a physically and mentally challenging lifestyle as an actor, director, and family man demands energy that can last him through the day.

"I am constantly on the go, and with the many new roles that I have taken on this year, there was an urgent need for supplements to support my performance. This association with Tongkat Ali could not have happened any sooner," Aaron said.

Aaron said that he is cautious about health supplements as there are abundant of choice in the market, one claiming better than the other.

"When I was informed about Nu-Prep® Lelaki, I wanted to ensure that this product can actually do what it claimed it can. Hence, I agreed to undergo a 30-day induction programme under the close supervision of a medical practitioner, to measure its efficacy. The results were outstanding", he added.

The relaunch of Nu Prep® Lelaki today is hoped to increase awareness on the benefits of this local heritage to improve the quality of lives of people at home and at work.

PERHATIAN
TIADA SEBARANG PIHAK BAKAL TERUS DITIPU, DIPERDAYA & ATAU KELIRU LAGI - PERSOALAN SEBENAR  YANG MANA SATU TONGKAT ALI YANG TERBAIK DI DUNIA, SUDAH TERJAWAP 'TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI' DIIKTIRAF & PENGESAHAN MEWAKILI MALAYSIA – PENERAJU HERBA NEGARA UNTUK PASARAN ANTARABANGSA & dalam negara. JIKA lawatan PROTOKOL NEGARA LUAR oleh seberang wakil negara berkenaan, MAKA Tongkat Ali Nu-Prep adalah contoh yang didedahkan kajian klinikal akan keberhasilan usaha MALAYSIA dari sumber tumbuhan HARTA KHAZANAH NEGARA yang berjaya meningkatkan ‘hormon testosterone TANPA KANDUNGAN BAHAN TERLARANG / DADAH. PERTAMA SEUMPAMANYA DI DUNIA TANPA RISIKO BURUK KEPADA KESIHATAN TUBUH BADAN.


‘IQRA’   

BACALAH....



Kelebihan dari sumber harta khazanah negara, kepentingan negara adalah keutamaan. Seiring langkah lebih kehadapan Tumbuhan Tongkat Ali terkenal akan kebaikan dari zaman nenek moyang terdahulu. Disampaikan dari mulut ke mulut hingga kini IA TETAP PENAWAR PAHIT yang mujarab merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit di akui oleh PAKAR PERUBATAN.

Kenyataan nenek moyang telah dimuliakan dengan proses termoden 'Teknologi Tercanggih' ( BAT - Best Available Technology ). Jika dulunya terkenal akan hasil TESTIMONI pengamalnya kini dengan proses yang SELAMAT ( tidak merosakkan buah pinggang & tiada logam berat yang juga boleh menyebabkan kerosakkan HATI ). PATI ASLI kini telah berjaya memberi kebaikan & keberkesanan KEPADA KESIHATAN TUBUH BADAN tanpa risiko buruk 'negative'.

Untuk menjaga akan pengekalan tumbuhan ini dari MALAYSIA & supaya TIDAK ADA PIHAK YANG BERPOTENSI MENCURI serta menuntut tumbuhan ini juga berada di negara ( yang menuntut ) maka kini Tumbuhan Tongkat Ali ini bakal dipatenkan pada PROTOKOL NAGOYA. Kejayaan berganda oleh MALAYSIA yang pertama di dunia iaitu hasil proses produk dipatenkan ( 'extract' -PATI ASLI bahan kandungan aktif yang terkandung pada setipa kapsul Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ) & kini tumbuhan TONGKAT ALI 'eurycoma longifolia Jack' bakal menjadi secara rasmi dipatenkan SUMBER TUMBUHAN YANG BERKUALITI DI UNIA HANYA DARI MALAYSIA.

Kenyataan Tongkat Ali dari sumber bahan mentah ( tumbuhan ) terbaik yang berada di MALAYSIA disokong oleh pihak luar negara.







Pada masa akan datang Tongkat Ali Nu-Prep lelaki 'PAKAR PERUBATAN memanggil PENAWAR PAHIT mujarab merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit bakal menjadi SATU PERMINTAAN DUNIA yang berkualiti. Ini bakal memberi IMPAK EKONOMI MALAYSIA lebih-lebih lagi meningkatkan industeri herba negara pada tahap tertinggi. Malah kajian klinikal yang banyak dilakukan dari PATI ASLI - 'extract' Tongkat Ali Nu-Prep lelaki akan di siarkan berjaya dibukti untuk pelbagai jenis penyakit kronik, berjaya dikurangkan.

Pihak pakar saintis di India pada 2012 menyatakan masalah kesuburan akan menjadi isu TERBESAR kurang dari 50 tahun dari sekarang. Kini masih menerusi rawatan perubatan moden yang bermasalah kualiti 'sperm'. Pihak perubatan moden masih meneruskan rawatan yang menelan puluhan ribu ringgit melalui IVF. Kejayaan ini penciptanya berjaya menerima 'NOBEL' kerana meningkatnya 10% peratus penduduk dunia.

Tetapi persoalan yang NYATA IVF boleh menyebabkan WANITA mendapat kanser ovari setelah 10 atau 15 tahun kemudian. ( hasil kajian barat ). Bagaimana rasanya KOS TINGGI & KEMUDIAN KANSER MENANTI ANDA.  Sudah pasti mencari alternatif lain yang lebih selamat. Contoh pertama hasil kajian klinikal meningkatkan testosterone, sperm count. mortility & pengambilan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki 200 mg sehari selama 3( bulan ( bersamaan 3 botol SAHAJA - 60 kapsul, jumlah keseluruhan 180 kapsul ) berjaya mengatasinya. Jika sebaliknya ANDA wajib berjumpa doktor pakar untuk mengetahui perkara sebenar.

KINI, tahukah ANDA bahawa Tongkat Ali Nu-Prep lelaki boleh meningkatkan pelbagai masalah & atau penyakit yang menurunnya tahap testosterone dalam badan. Contoh ketara pesakit kencing manis 'diabetes' tahap testosterone adalah rendah dari mereka yang sihat - NORMAL. ( kajian barat - mengesahkan bahawa pesakit kencing manis - TESTOSTERONE RENDAH ). PELBAGAI TESTIMONI TERKUMPUL hasil pengambilan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki oleh pengemar & pengamal. SILA LIHAT TESTIMONI NU-PREP di bawah atau pada ( youtube ) http://www.youtube.com/channel/UCBfpEOtOrAXXOfJZ-MFsP3A

ATAU INGIN MENGETAHUI KELEBIHAN SEMUA PIHAK  'LELAKI & WANITA'  yang mengambilnya . TESTIMONI Bertenaga, mengurangkan tekanan badan, mengurangkan kencing manis & lain-lain lagi. http://www.youtube.com/user/usahasepakatresource

‘IQRA’   

BACALAH....



TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI CIPTAAN MALAYSIA YANG DIPATENKAN hasil 'extract' PATI ASLI. Ia menjadi kebanggan MALAYSIA dari sudut 'supplement' makan tambahan yang terhebat memberi kesan kebaikan kepada kesihatan tubuh badan. Kajian klinikal adalah adalah perkara asas sesebuah hasil atau produk  WAJIB mempunyainya sebagai bukti ( selain ujian haiwan & awal pada manusia ). Adalah benar jka produk sendiri & dipatenkan TIDAK DIGUNAKAN OLEH DIRI SENDIRI oleh RAKYAT MALAYSIA ia merugikan negara. Kerana pihak luar menghargai & mengetahui akan kehebatan hasil produk dari Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( pati asli yang terhebat & terbukti ). Contoh di Amerika yang menggunakan PATI ASLI untuk produk disana. Kelebihan ini lebih memberi keyakinan apabila mendapat kelulusan USFDA.

Tongkat Ali Nu-Prep lelaki BERSAINTIFIK

PENAWAR PAHIT digelar pakar perubatan mujarab & merawat pelbagai masalah & penyakit. Tongkat Ali Nu-Prep 

Pakar Tongkat Ali Nu-Prep lelaki
( Pakar Pertama di dunai berjaya bersama kajian klinikal KESUBURAN 'Fertility' )

PERHATIAN

Pakar Perubatan Pertama di dunia, berjaya bersama kajian klinikal ‘mendahului perubatan barat / moden’ TANPA melalui IVF. Ini kejayaan, masalah KESUBURAN SEDUNIA diatasi oleh / dari Jenama Malaysia Tongkat Ali Nu-Prep. Mengharumkan nama MALAYSIA dari sumber tumbuhan Tongkat Ali ‘ Harta Khazanah Malaysia’. Kini kajian klinikal menjadi ‘RUJUKAN / PANDUAN’ oleh pakar antarabangsa. 

Tahukah ANDA kenyataan Pakar Perubatan ‘Penawar Pahit’ mujarab merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit.( Harian Metro 8hb April 2014 ). Bermula dari kajian klinikal KESUBURAN, L.O.H, DOPING-Studies, Stress Reducer ( mengurangkan TEKANAN BADAN ) & pelbagai lagi kajian klinikal dari PATI ASLI ‘extract’ Larut Dalam Air yang telah dipatenkan. ( bukan dari produk Tongkat Ali yang berlambak dipasaran ).    

Tongkat Ali Nu-Prep 'mudah & dipermudahkan ANDA'.

TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI 

‘IQRA’   

BACALAH....


YANG MENCARI SESUATU UNTUK KEBAIKAN DIRI – KESAN KEBAIKAN KEPADA KESIHATAN TUBUH BADAN TERAMAT BERSYUKUR KERANA PELBAGAI USAHA ‘SELAIN MENDISIPLINKAN DIRI – BERHENTI SEBELUM KENYANG, CARA HIDUP SIHAT’ BERSAMA NASIHAT – PANDUAN DARI DOKTOR / PAKAR.


Perjalanan kehidupan seharian, mengikut jadual nasihat doktor bersama ubatan yang dibekalkan contoh untuk pesakit KENCING MANIS ‘diabetes’ bersama dos yang telah ditetapkan. Sekian lama mengikut JUMLAH yang telah ditetapkan ‘DOS-DOS atau unitnya’. Terdapatnya pesakit sudah mengalami KENCING MANIS 7 atau 8 tahun TETAPI dengan unit INSULIN bersama panduan / nasihat doktor & atau ubatan herba lain atau dari produk syarikat MLM – PERSOALANNYA MENGAPA TIDAK BERLAKU & bersama Tongkat Ali Nu-Prep lelaki kurang dari seminggu ( 7 hari ) PERTAMA KALI DALAM HIDUPNYA MENDAPATI BACAAN KENCING MANIS ( monitoring system ) berada pada TAHAP YANG AMAT BAIK ( seperti orang NORMAL ). Ini kelebihan yang ADA tetapi tidak ada pada produk lain. MENGAPA ? 
CONTOH LAIN – terdapatnya pesakit yang menggunakan produk lain  ( berkaitan teknologi NANO ) mendapati bacaan KENCING MANIS & TEKANAN DARAH ( BP )- menurun. Tetapi selepas 3 bulan kemudian menalipon memberitahu KINI ABANGNYA disahkan oleh doktor ‘status BUAH PINGGANG 60% SUDAH ROSAK & kaki kedua-dua  belah SUDAH BENGKAK. ( malah disahkan oleh doktor ‘ PARU-PARU BERAIR ‘ ). Pada hakikat awal telah mencuba NPL & mula bertenaga TETAPI BERHENTI & MENCUBA PRODUK LAIN ( berkaitan produk berteknologi NANO ).

JIHAD KESIHATAN – Mukjizat Bergelar Tongkat Ali Nu-Prep lelaki pada PATI ASLINYA ‘pure extract’. “Alhamdulillah”, inilah bukti kehebatan peninggalan nenek moyang terdahulu untuk generasi seterusnya.  Berjaya dimuliakan melalui proses ‘Teknologi Tercanggih’ Larut Dalam Air ( BAT – Best Available Technology, Water Soluble Extract  ).   
     

JIHAD KESIHATAN – IQRA, Bacalah...  Pakar perubatan memanggil Tongkat Ali sebagai ‘PENAWAR PAHIT’ yang mujarab untuk merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit. HARIAN METRO SELASA 8hb April 2014 ( METRO hari ini – pendedahan ilmu fakta SAINS & ISLAM permudahkan tugas harian untuk semua . Keutamaan SOLAT dijaga dengan baik ). MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP, Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH. Kehebatan Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. “In Sha Allah”. Info fakta SAINS & ISLAM aktiviti pakar Malaysia & kajian pakar Malaysia, South Africa, China & United States  ( disediakan TESTIMONI hebat seperti dibawah  )


‘BERHENTI SEBELUM KENYANG’. JAGA DIRI 
& JAGA KELUARGA. 
TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI untuk bertenaga tanpa bantuan bahan terlarang / DADAH. Terbaik untuk yang bertugas ( yang bertugas berterusan satu kelebihan ), perjalanan jauh, kerapa bersukan, masyuarat seharian di pejabat atau di luar, kerja luar yang memerlukan  TENAGA ' In Sha Allah'.

Kelebihan untuk lelaki 'TIADA DADAH'. SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI 

TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI 

Pihak bertanggungjawab memastikan KUALITI TONGKAT ALI NU-PREP pada tahap tertinggi.

TONGKAT ALI NU-PREP lelaki SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.


PAKAR PERUBATAN - pertama yang berjaya membuktikan testimoni nenek moyang terdahulu akan keistimewaan Tongkat Ali pada DUNIA LELAKI. Fakta saintifik dari kajian klinikal PAKAR inilah telah berjaya mengegarkan DUNIA PERUBATAN MODEN / BARAT bahawa masalah kesuburan diatasi dengan pengambilan 'extract' yang dipatenkan ini dalam tempuh 3 bulan SAHAJA 'ANDA TIDAK PERLU IVF ( 'for go IVF'). Jika sebaliknya ANDA perlu berjumpa PAKAR. ( memandangkan masa tiada untuk berjumpa - kesibukan tugasan harian )'

PAKAR ini juga bertanggungjawab besar, dari sumber asas PATI ASLI tumbuhan Tongkat Ali berjaya dari sudut kesuburan walaupun TIDAK SEMUA membolehkan secara semulajadi TANPA perlu IVF. ( 2 perkara mengapa IVF - Pertama Tiada kualiti 'sperma' & Kedua Tiada Penembusan 'penetration' ). Secara lojik akal 'mereka-mereka yang sedang SANTAI TEH TARIK di restoran akan mengatakan 'KEKERASAN' dikaitkan ED. 'lelaki yang GAGAL'.

IVF - 'In Vitro Fertilization' kebaikannya/ manfaatnya tidak dapat dinafikan untuk Pembangunan Ummah, tetapi kaedahnya bakal memberi KESAN BURUK kepada wanita yang melalui kerana KANSER OVARI menanti selepas 10 - 15 tahun kemudian. Selain kos rawatan untuk IVF mengangkaui ribuan & puluhan ribu ringgit.      


UNTUK PESAKIT KENCING MANIS 'diabetes' cepat sembuh.




TONGKAT ALI NU-PREP 

YANG TERLEPAS PANDANG AKAN KEHEBATAN PAKAR MALAYSIA, TANPA KOS TINGGI, TANPA RISIKO BURUK PADA PIHAK TERLIBAT ( kewangan - melibatkan yang terendah, nyawa terselamat MALAH perolehi & penambahan zuriat ) , KAJIAN KLINIKAL DIBUKTIKAN NAMUN  MASIH ada pihak tidak nampak PENYELESAIAN UMMAH - pertama di dunia seiring tuntutan agama institusi kekeluargaan diperlukan & dipanjangkan TANPA PENCERAIAN DALAM ISLAM apabila memperolehi ZURIAT. ( secara langsung atau sebaliknya mengurangakan 0. 001 & atau 1%  penceraian pasangan ISLAM dalam isu zuriat ). Kejayaan menukar & mengurangkan statistik penceraian ( keluarga bartambah BAHAGIA ) & meningkatkan Umat Islam INI SEMUA BESAR PAHALANYA , walaupun tidak meneriam NOBEL ( seperti pencipta IVF menang NOBEL )   

KEHEBATAN TOGKAT ALI NU-PREP LELAKI. PATI ASLI Larut Dalam Air ( Water Soluble Extract )
Paten US 7, 132, 117 B2 & Europe, EP 1, 313, 491 B1. 

EKSKLUSIF ( BH    6hb September ). KAJIAN BAHAGIAN PENYELIDIKAN - JAKIM.
200, 000 daftar cerai, kurang 6 tahun nikah paling ramai berpisah.( dalam tempoh 10 tahun lalu )

MEMOHON CERAI KERANA TIADA PERSEFAHAMAN

WANITA                                                        69.44%
LELAKI                                                          43.33%


PUNCA UTAMA SUAMI MEMOHON PENCERAIAN

·         Sikap Tidak Bertanggungjawab
                                                                     32.93%
·         Akhlak dan social
                                                                     12.03%
·         Campur tangan pihak ketiga, keluarga dan bekas kekasih

                                                                       5.45%
·         Ekonomi
                                                                       2.26%


PUNCA UTAMA ISTERI MEMOHON CERAI

·         Sikap Tidak Bertanggungjawab
                                                                     17.68%
·         Akhlak dan social
                                                                       5.84%
·         Campur tangan pihak ketiga, keluarga dan bekas kekasih

                                                                       4.42%
·         MASALAH SEKSUAL
 1.38 %                  

·         MASALAH SEKSUAL
 1.38 %  ????????                

JIKA BERJAYA DI KURANGKAN WALAUPUN SEDIKT PERATUSNYA IA SEBAGAI SATU PERMULAAN YANG AMAT BAIK ( PERKARA HALAL & IA DILAKNATI YANG MAHA ESA ADALAH PENCERAIAN ). PASANGAN ISLAM BERCERAI SETIAP 15 MINIT.




PERHATIAN 
CARA TERBAIK SEIRING 
FAKTA
SAINS ISLAM.

SURAH AL-MAIDAH :- AYAT 2

“ Hendaklah kamu tolong menolong dalam mengerjakan pekerjaan baik dan memelihara diri, dan janganlah bantu membantu dalam mengerjakan dosa dan pelanggaran hukum”.



Tongkat Ali Nu-Prep


TONGKAT ALI NU-PREP

KEHEBATAN JENAMA MALAYSIA DI IKTIRAF DUNIA.


JIHAD KESIHATAN – ‘Alhamdulillah’. Segala yang terbaik dari Yang Maha Esa. IQRA, Bacalah...Carilah fakta SAINS & ISLAM yang menyebelahi kebaikan & keberkesanan kesihatan tubuh badan ANDA SEKELUARGA,  PERHATIAN “HALAL JAKIM”  adalah segalanya.  FAKTA SAINS & ISLAM - PERTAMA DI DUNIA HANYA PATI ASLI kandungan bahan aktif Tongkat Ali Nu-Prep lelaki  telah  MEMPEROLEHI PENGIKTIRAFAN ‘SIJIL KOSHER’. Disusuli ‘Pihak Pengesahan Permakanan YAHUDI- KOSHER CERTIFICATE’. Wakil dari EROPAH yang hadir di MALAYSIA ( KILANG ), telah mengesahkan bahawa  tahap kebersihan, proses produk, ‘extract’ PATI ASLI ( dikaitkan proses Larut Dalam Air sepenuhnya, selain kajian klinikal bersaintifik TERBUKTI  - berkriteriakan WHO SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI ). Ini pengiktirafan TERULUNG kejayaan produk JENAMA MALAYSIA seiring PERMAKANAN BERKUALITI DI DUNIA. ( adalah amat SUKAR sebarang produk di dunia TERUTAMA berkaitan ‘supplement’ dari negara ISLAM untuk memperolehi KELULUSAN SIJIL KOSHER ). KEJAYAAN ini  memberi negara satu  IMPAK  PENGIKTIRAFAN yang amat baik bahawa  Tongkat Ali Nu-Prep lelaki adalah SELAMAT ( tiada kandungan logam BERAT, Tiada kesan RISIKO BURUK jangka pendek/ panjang yang boleh merosakkan BUAH PINGGANG atau organ dalaman yang lain contoh seperti ‘HATI’ Tiada Keracunan Biasa & Atau Keracunan Kronik ), BERKESAN  ( selain kajian klinikal TERBUKTI, kebaikan kepada kesihatan TUBUH BADAN di buktikan oleh pengamal  dari hasil LAPORAN MAKMAL contoh seperti  turunnya KENCING MANIS ‘diabetes’  & lain-lain. ) & BERKUALITI. ( memenuhi piawan ‘standard’ antarabangsa ). Tercatatnya SEJARAH ‘supplement’ pertama dari MALAYSIA TERBAIK di dunia.

                                       
‘Alhamdulillah’ PERTAMA dari semua produk berasaskan TONGKAT ALI di pasaran MALAYSIA, ( atau yang lain dari Asia Tenggara )  sama ada berkapsul atau minuman pracampuran ( 3 Dalam 1 atau 10 atau 20 DALAM ), hanya proses & PATI ASLI kandungan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki yang BERJAYA MEMPEROLEHINYA.  ( bukan yang lain di pasaran – isu PENTING & PERSOALANNYA MENGAPA YANG LAIN TIDAK MEMPEROLEHINYA ?. Soalan ini ditujukan kepada semua Pengguna Bijak ISLAM Malaysia ). Kejayaan produk JENAMA MALAYSIA ini telah berjaya & memperolehi KELULUSAN ‘KOCHER’.( malah menerima kelulusan USFDA ). Inilah kelebihan sebagai sandaran untuk pihak antarabangsa bahawa kemudahan untuk menyakinkan Pengguna Bijak Eropah. Pihak berminat dari EROPAH ‘KEUTAMAAN – KOSHER Certificate’ WAJIB ADA UNTUK PERMAKANAN YAHUDI’ adalah juga satu PENGESAHAN YANG PALING PERTAMA untuk memasarkan kandungan bahan AKTIF  TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI di negara Eropah. Maka permintaan selain BERSAINTIFIK, HASIL PRODUK MELALUI ‘TEKNOLOGI TERCANGGIH ‘ BAT – ( Best Available Technology ),  KAJIAN KLINIKAL bersama journal kesihatan antarabangsa, fakta hasil PAKAR dari MALAYSIA, ‘South Africa, China & United States’, . Kejayaan ini menjadikan KUALITI PATI ASLI dari kandungan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki yang PERTAMA & PALING BERMUTU DI DUNIA dari sumber tumbuhan ‘AKAR TONGKAT ALI’. Jesteru “Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH”, terbukti JENAMA MALAYSIA PERTAMA DI DUNIA MENINGKATKAN TESTOSTERONE TANPA DADAH & terbukti mendahului satu langkah dihadapan dari sebarang UBAT ‘PERUBATAN BARAT / MODEN’ yang boleh meningkatkan testosterone  ( KERANA UBATAN BARAT/ MODEN ‘farmasi’ berasakan sumber bahan kimia / DADAH yang BOLEH MEBERI RISIKO BURUK kepada kesihatan tubuh badan ). PERHATIAN untuk semua TERCATATNYA SEJARAH ‘supplement’ pertama dari MALAYSIA TERBAIK di dunia.


JIHAD KESIHATAN – ‘Alhamdulillah’ TONGKAT ALI NU-PREP, kini diiktiraf & tersenarai sebagai makanan tambahan ‘supplement’ yang berkualiti & bermutu tinggi di dunia oleh pihak pengikut YAHUDI di Eropah. Golongan ini apabila bercakap berkaitan PERMAKANAN keutamaan adalah KHASIAT ‘Bermutu & Berkualiti’ TIADA KOMPROMI. Ini satu pertunjuk amat baik akan keberhasilan produk JENAMA MALAYSIA yang wujud atas kebijaksanaan para SAINTIS ISLAM & PAKAR PERUBATAN ISLAM MALAYSIA di iktiraf serta di akui seluruh DUNIA.
                  
                  
Info JIHAD KESIHATAN – PENERAJU HERBA NEGARA.  Aktiviti SAINS & ISLAM ‘Seminar Kesihatan’ oleh pakar perubatan Malaysia.  Malah pada isian penulisan ini  http://www.nuprepkl.blogspot.com terdapatnya pembaca dari negara ‘Israel’ yang GEMAR/KERAP MELIHAT ATAU MEMBACA ATAU MEMERHATIKAN ATAU SEBAGAINYA.


JIHAD KESIHATAN – Penghantaran PERCUMA ke seluruh negara belian “ IN SHA ALLAH” ( ‘on-line purchase’ )  http://www.usr.com.my


JIHAD KESIHATAN -  Testimonial. Adalah benar PAKAR PERUBATAN memanggil PENAWAR PAHIT – Mujrab merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit. ( Harian Metro, 8hb April 2014 ). Sila layari AMALAN BERTAHUN,  KELEBIHAN TONGKAT ALI NU-PREP UNTUK WANITA amat pantas mengurangkan KENCING MANIS’ ( ‘diabetes reducer’, bermakna BERKURANGNNYA LEMAK BABI memasuki tubuh badan dari ‘SUNTIKAN INSULIN’  ), mengurangkan TEKANAN BADAN ( stress reducer ), stabilnya masalah JANTUNG ‘berkurangan DEBARAN LAJU, TIDAK MEMERLUKAN KEKERAPAN UBAT BAWAH LIDAH yang dibekalkan hospital’ juga Tanpa perlu menjalani PEMBEDAHAN UNTUK ‘BETERI’, Sakit Melampau ‘Lutut’ menyukarkan untuk SOLAT ( Tanpa memerlukan suntikan CECAIR dari hospital pakar )   http://www.youtube.com/user/usahasepakatresource  Kepelbagaian keberhasilan kebaikan kepada kesihatan tubuh badan. Penambahan testimonial selain bukti kajian klinikal. ( Testimoni - ‘Priority’terdapatnya pesakit Kencing Manis ‘diabetes’ bertahun bersama suntikan INSULIN sebanyak 12 unit. Pelbagai ‘ubat dipasaran di cuba dari kawan atau farmasi atau syarikat MLM’ yang melibatkan RIBUAN RINGGIT NAMUN JAWAPANNYA BELUM ADA SEBARANG YANG BERJAYA SECARA SINGKAT / CEPAT seperti Tongkat Ali Nu-Prep lelaki. Didapati keputusan bacaan Kencing Manis ‘diabetes’ SEBELUM INI semasa berpuasa adalah 16 & 28 bacaan selepas makan. Kini SEBELUM MAKAN ‘BERPUASA BACAAN 4.3 & 5.8 SAHAJA SELEPAS MAKAN. Cadangan terkini amalkan 1 kapsul SAHAJA sehari & bukan 2 seperti biasa. “Alhamdulillah”, Penurunan KETARA KURANG 1 BULAN kearah NORMAL dari PESAKIT KENCING MANIS adalah suatu ANUGERAH yang penuh rahmat dari Yang Maha Esa bersama BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. Kenyataan Ini bertarikh 15hb April 2014. PERSOALANNYA, bilakah pihak doktor pakar bakal menasihat pesakit yang berumur 56 tahun ini atas faktor UMUR – kebarangkalian di TURUNKAN DOS yang lain contoh ‘metformin & ATAU INSULIN atau & yang lain, atas status NORMAL dari keputusan MAKMAL HOSPITAL dari ujian darah Hba1C. Secara logiknya jika difahami bahawa status KENCING MANIS ‘diabetes’ adalah NORMAL seperti biasa ORANG YANG SIHAT  ‘BAKAL BERKURANGNYA POTENSI BERRISIKO PESAKIT KENCING MANIS UNTUK MENDAPATKAN RAWATAN ‘DIALISIS’ kerana kedududkan / status BUAH PINGGANG adalah baik  – JIKA diperolehi jawapan keputusan makmal dari ujian darah & sebagainya bacaan asasnya  ‘creatinine’ menurun atau secara tepat adalah NORMAL “IN SHA ALLAH” ). Jika ini BERLAKU bakal mengubah statistik PESAKIT DIALISIS berkurangan di MALAYSIA ( juga antarabangsa ) MAKA boleh menyelamatkan kos rawatan yang menelan ribuan ringgit sebulan untuk seorang pesakit BUAH PINGGANG yang menjalani DIALISIS. ( contoh hingga kini dibantu oleh pihak ZAKAT negeri, dimana terdapatnya negeri-negeri membantu & KOS MENINGKAT HINGGA PULUHAN JUTA RINGGIT. ). Berkaitan Daya Tahanan pesakit KENCING MANIS menurun & mudah dijangkiti, seperti yang baru pulang 2 minggu mengerjakan IBADAH UMRAH telah dijangkiti VIRUS ‘MERS’. Untuk semua yang bakal menjadi TETAMU YANG MAHA ESA di MEKAH ‘mengerjakan IBADAH UMRAH & ATAU HAJI’ disarankan dari sekarang sedaya upaya menjaga diri – mengawal BERHENTI SEBELUM KENYANG, CARA HIDUP SIHAT. Sila pastikan bacaan KENCING MANIS TERKAWAL seperti NORMAL & atau sediakala. Jika dari AWALNYA dikawal dengan baik akan KENCING MANIS ‘diabetes’      segala urusan IBADAH mudah dipermudahkan ‘IN SHA ALLAH’ http://www.youtube.com/channel/UCBfpEOtOrAXXOfJZ-MFsP3A ‘Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH’. Kehebata Harta Khazanah Negara peninggalan nenek moyang terdahulu di muliakan untuk generasi seterusnya. Mendahului perubatan moden / barat SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. Fakta SAINS & ISLAM seiring Kemajuan & Pembangunan Ummah. ‘In Sha Allah’.



JIHAD KESIHATAN – PENERAJU HERBA NEGARA. Kejayaan JENAMA MALAYSIA, produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT(US). Satu-satunya berasaskan herba sepenuhnya dengan satu ramuan SAHAJA. Produk hasil keputusan MAKMAL dari penyelidikan kajian klinikal pakar MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA & UNITED STATES. ( Patent US 7 , 132, 117 B2 & Europe Specification  Patent EP 1 313 491 B1 )   http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx  Inilah perbezaan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI jika dibandingkan yang lain di pasaran TEMPATAN & atau antarabangsa. Pihak antarabangsa ( negara luar ) yang berminat & supaya ANDA TIDAK berterusan di KELIRUKAN  ATAU MUDAH DIPERDAYAKAN ( BERTERUSAN DI TIPU – yang boleh memudaratkan KESIHATAN ANDA ). MAKA UNTUK MUDAH & DIPERMUDAHKAN, KINI TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI adalah satu-satu yang mewakili produk JENAMA MALAYSIA diiktiraf DUNIA berada pada ‘portal/website’ rasmi KERAJAAN MALAYSIA. 


TESTIMONIAL 

Testimoni Terbaik untuk dikongsi bersama Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah.




TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI

TONGKAT ALI NU-PREP

TESTIMONI  1 - BERTENAGA ‘MARATHON’. ( oleh orang biasa BUKAN AHLI SUKAN NEGARA ) En Mohd Zahuri Bin Derahman. ( 35 tahun )


JIHAD KESIHATAN - MARATHON ‘Bertenaga’ ( Perfect - Energy ). ‘Alhamdulillah’ Tiada masalah BERTENAGA sentiasa, tanggungjawab SUAMI ISTERI  BERTAMBAH & TERJAMIN ERAT. ‘In Sha Allah’.  

Untuk bersukan MAKANAN  TAMBAHAN adalah keutamaan.  Saya mengamalkan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki dari Jun tahun 2013.( Pek Lama ). Ini terbukti contoh jika sebelum ini KURANG TIDUR.  ( balik rumah kerana tugas hingga lewat malam / pagi ). Tidur pukul 1 atau 2 pagi. Subuh bangun SOLAT dan terus lapor diri untuk pertandingan. Contoh terbaru lebih kurang 9.5 kilometer pada 20hb April 2014, bayangkan naik turun bukit berjaya menamatkan 55 minit SAHAJA. ‘Alhamdulillah’ ini kelebihan bertenaga, maksud nak DIJELASKAN kepada semua Pengguna Bijak Malaysia. Pernah berlaku pada perbezaan masa 2013 ‘SEBELUM mengamalkan Nu-Prep & SELEPAS mengamalkan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki’ berjaya MENGURANGKAN hampir 30 minit ( setengah jam ) untuk larian jarak yang sama, 21 kilo meter. Ini kelebihan ‘supplement’ Jenama Malaysia dengan jarak latihan yang sama, kekerapan jadual latihan yang sama ( ala kadar ) TETAPI HASIL LARIAN MENAKJUBKAN.


  TESTIMONIAL 
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah


http://www.youtube.com/watch?v=b_fuH3myz1A  (  Testimonial Nu-Prep ) tahap bertenaga jauh berbeza dengan mengurangkan jarak waktu setengah jam. Ini kejayaan HEBAT bagi YANG BERTUGAS SEPERTI DIRINYA disebuah kilang pengeluar barangan untuk pasaran antarabangsa. Yang pasti dirinya bukan ahli sukan negara.( jika ahli SUKAN NEGARA- mungkin lebih baik keputusan larian seperti berstatus antarabangsa ‘professinoal’ ). Menjimatkan masa dari pada jarak 10 – 12 kilo meter & atau 21 kilo meter. Kini bakal menyertai larian ‘STANDARD CHARTERED’ 2014. Fokus ‘ala kadar’ kerana TUGAS adalah utama, tetapi untuk bertenaga TONGKAT ALI NU-PREP lelaki ‘ menjalankan tugas yang baik untuk kesihatan tubuh badan kita – “In Sha Allah”. 




Jika dulu kurang tidur, latihan ‘jogging’ di persekitaran taman perumahan dalam 2 kilo meter ‘TERASA MELAYANG’  tiada bertenaga ( kurang tidur ) terasa teramat letih untuk meneruskan larian. Setelah mengamalkan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( / kotak/pek yang lama Tongkat Ali Nu-Prep 100 ) ternyata kehebatan berjaya dengan BERTENAGA. Keutamaan SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. Untuk bersukan kelihatan & menikmati KECERGASAN pada tahap maksimum selain tugas yang memerlukan TENAGA. Saya memilih Tongkat Ali Nu-Prep lelaki adalah satu langkah penyelesaian yang baik. Buat masa ‘BERTUGAS, SUKAN LARIAN & KEBAHAGIAN RUMAHTANGGA’ adalah keutamaan dalam kehidupan seharian saya.


'DOPING - Studies, Negative - Prohibited List. Testosterone - epitestosterone ratio 1:1 ( instead of 4:1 ). Kehebatan JENAMA MALAYSIA mengatasi masalah AHLI SUKAN DUNIA untuk 'Sihat Bertenaga Tanpa bantuan Bahan Terlarang / DADAH'. Kini Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( US Patent 7, 132, 117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 ). HAK KERAJAAN MALAYSIA di jamin ANDA AHLI SUKAN NEGARA SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. ( kepada sebarang institusi sukan - akan ketinggalan & kerugian besar 'HARTA KHAZANAH NEGARA'  'Jenama Malaysia' kebenaran fakta SAINS SUKAN untuk Negara, bakal di gunakan oleh ahli sukan luar BUKAN MALAYSIA ).


PERHATIAN

NU-PREP Lelaki 
Dijamin TIADA BAHAN TERLARANG / DADAH





KAJIAN KLINIKAL - DOPING Studies 


JIHAD KESIHATAN - AHLI SUKAN 'ANDA SELAMAT BERSAMA NU-PREP'. Keputusan 'DOPING Studies' Kemenangan MALAYSIA - PENERAJU HERBA NEGARA, ( dari hasil Harta KHAZANAH NEGARA ). Kini tersenarai MAKANAN TAMBAHAN YANG DIBENARKAN UNTUK SEMUA AHLI SUKAN NEGARA ( semua jenis sukan, mengambilnya ) . SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. FAKTA  KAJIAN KLINIKAL, kemenangan terbesar negara  penyelidikan seiring 'SAINS SUKAN NEGARA' TERJAMIN Selamat, Berkesan & Berkualiti. Peringatan hanya Nu-Prep Lelaki SAHAJA berasas dari sumber tumbuhan Tongkat ali yang terjamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI  untuk semua ahli sukan negara. http://omicsonline.org/the-eurycoma-longifolia-freeze-dried-water-extract-physta-does-not-change-normal-ratios-of-testosterone-to-epitestosterone-in-healthy-males-2161-0673.1000127.php?aid=18813


PERHATIAN, satu-satunya seumpamanya di dunia mempunyai kajian klinikal dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Satu-satunya Jenama Malaysia berasaskan dari sumber tongkat ali tempatan ( Jenama Malaysia ) berada pada 'portal/website' KERAJAAN MALAYSIA dibawa program EPP-1 contoh Pembangunan Herba Negara ( bukan dari produk tongkat ali yang BIASA atau banyak dipasaran ). Untuk sebarang pihak antarabangsa yang berminat akan dinasihatkan oleh Kerajaan Malaysia - pastikan proses yang AMAT BAIK bersama kajian haiwan, 'human trial' & kajian linikal http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx

JIHAD KESIHATAN - KAMI BOLEH MEMBANTU ANDA - Pengguna Bijak “ANDA BOLEH MENYAMAN PIHAK PENGELUAR / PENGILANG PRODUK BERASASKAN DARI TONGKAT ALI “.   JANGAN TERTIPU dengan produk lain dipasaran JADA DIRI & JAGA KELUARGA ' SIHAT BERTENAGA ' TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. Pastikan RAMADHAN ini 1435 H TIADA KENCING MANIS ( kembali NORMAL ) & TIADA KEROSAKKAN BUAH PINGGANG ( SIFAR DIALISIS ) http://www.youtube.com/watch?v=VeLZ9sluxnE keplebihan dipatenkan di Amerika Syarikat & Eropah .atas nama KERAJAAN MALAYSIA ( in the name - government of Malaysia ). Produk yang PERTAMA berkaitan Tongkat Ali dilindungi hasil kajian yang dijalankan  oleh Pakar MALAYSIA, CHINA, SOUTH AFRICA & UNITED STATES. Contoh ketara MENINGKATKAN TESTOSTERONE - maka Sihat Bertenaga, kesuburan & pelbagai berkaitan.  “HAK KERAJAAN MALAYSIA – HAK ANDA”.

LAPORKAN Sebarang Penipuan sila hubungi segera NASIHAT  ‘Federation of Malaysian Consumers Associations’  ( FOMCA )  'Pastikan produk mempunyai kajian PAKAR   http://www.fomca.org.my/  

LAPORKAN kepada KPDNKK kadar segera ANDA PENGGUNA PASTI MENANG ( Tribunal for Consumer Claims Malaysia ) http://ttpm.kpdnkk.gov.my/etribunal_en/user/user_login.php

LAPORKAN JIKA ANDA terasa pening-pening / sakit kepala MUNGKIN terkandungnya bahan terlarang / DADAH pihak Kementerian Kesihatan Malaysia ( Ministry of Health, Malaysia ) akan bertindak segara ( hasil laporan makmal, tindakan rampasan / tangkapan & berkaitan ) http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm   Nasihat KKM 'Pastikan produk mempunyai perunding / pakar penyelidik'.

LAPORKAN SEGERA terus ke SPRM ( Malaysia Anti Corruption Commission )  http://www.sprm.gov.my/

LAPORKAN SEGERA terus ke PERBADANAN HARTA INTERLEK MALAYSIA ( Intellectual Property Corporation of Malaysia ) http://www.myipo.gov.my/

LAPORKAN SEGARA - JIKA INI SEMUA TIDAK BERLAKU & MASIH MERUGIKAN  ‘MELEWATKAN KEMAJUAN & PEMBANGUNAN NEGARA’   SILA HUBUNGI  KETUA SETIAUSAHA NEGARA MALAYSIA ( KSN )  http://www.pmo.gov.my/ksn/home.php  Chief Secretary to The Government of Malaysia. 



Peringatan untuk semua JIKA TERSALAH PILIH untuk BERTENAGA ( kandungan bahan terlarang / DADAH ). Ingat cara kehidupan saya berlainan TUGAS  WAKTU  BERBEZA SIANG & ATAU MALAN, ( memerlukan fokus lebih & WAJIB BERTENAGA jika bertugas waktu malam ), KEAKTIFAN larian – minat bersukan MARATHON memerlukan ANDA BERTENAGA SELALU untuk menamatkan larian selain tanggungjawab kepada KELUARGA ( isteri & anak-anak ). JIKA SALAH PILIH MAKAN TAMBAHAN  produk lain berasaskan TONGKAT Ali YANG LAIN DIPASARAN ( YANG TIDAK LARUT – BERHAMPAS/ BERKELADAK ), ‘SAYALAH’ orang yang PERTAMA akan mendapat masalah kerosakkan buah pinggang & atau HATI selain penyakit KENCING MANIS ‘diabetes’. MAKA JAGA DIRI & JAGA KELUARGA, jangan mudah terpengaruh dengan ‘pengiklanan’ lakukan sedikit penyelidikan / bacaan buat sedikit ‘home work’ akan produk yang SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Produk bersaintifik  ‘ADA FAKTA SAINS & ISLAM’ memberi kelebihan kehidupan yang baik kerana KESIHATAN adalah ANUGARAH dari Yang Maha Esa,  perlu dijaga SELALU.   


 TESTIMONI  2 - DEMAM DENGGI 'BERTENAGA PANTAS'

Tn Maz ( 50 an )
TESTIMONIAL 
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah


“ INFECTION - DENGUE FEVER” . Sebarang jenis DEMAM bermula dengan SUHU meningkat. ( sebelum keputusan makmal diperolehi  JENIS SAKIT / DEMAM ANDA ). Kementerian Kesihatan Malaysia akan menghubungi  ANDA untuk mendapatkan info lebih lanjut. ( 03- 6120 7601 ).

Sebarang bentuk DEMAM, kebiasaan perkara  asas mendapati jika disentuh kulit mereka-mereka yang DEMAM di dahi, leher & lain bahagian badan  terasa ‘Panas’. ( suhu yang TINGGI & Pening yang melampau, kerana TIDAK PERNAH MENGALAMI PENING SEDEMIKIAN RUPA ). Apabila di rujuk doktor klinik akan diperiksa terlebih dahulu didapati suhu 38. Diberikan ‘UBAT berkaitan seperti UBAT PENING & UBAT DEMAM’. Nasihat doktor banyakkan rehat, datang semula dalam tempuh 2 hari kemudian. ( dinasihatkan minum air  banyak bersama jus jambu merah & sup ketam ). Untuk melihat status DEMAM. Jika berlanjutan & meningkatkannya suhu badan, ‘ Ambil DARAH’ diperlukan untuk pemeriksaan lanjut. ( Ujian DARAH akan di beritahu dengan KADAR SEGARA kurang dari 6 jam – kerana pihak klinikal terpaksa menghantar contoh DARAH ke MAKMAL berkaitan  contoh ‘Gribble Pathology’ & atau lain-lain. ). Pihak klinikal doktor akan menalipon setelah menerima laporan bacaan ‘DARAH’ didapati 128 & dimaklumkan DEMAM DENGGI ( Dengue Fever ). Ini kelebihan ‘PERUBATAN MODEN / BARAT’ yang dapat memberi jawapan segera status ANDA sebagi pesakit ( yang dimaklumkan JENIS SAKIT ANDA dari hasil keputusan makmal ). Kelebihan HEBAT Kementerian Kesihatan Malaysia ( KKM ), hari MINGGU BERTUGAS panggilan diterima jam 11.30 pagi dari no 03-6120 7601 memberi nasihat untuk pemeriksaan DARAH seterusnya. ( selain SEMBURAN DIKAWASAN SEKITAR jika diperlu – ‘Insecticide Forgging’, piak KKM cuba mendapatkan sejarah 2 minggu SEBELUM ini segala ‘Aktiviti Berada Di Mana’ ? ). Laporan KLINIK disampaikan kepada KKM untuk tindakan lanjut. ( kerjasama TERBAIK UNTUK MENGATASINYA )


JAWAPAN BENAR, TERANG & JUJUR, Kelebihan setelah TIADA DEMAM  kepada KKM ( lihat fakta di atas , nasihat dari klinik selepas 2 hari dibekalkan ‘UBAT PENING & DEMAM’ harus berjumpa doktor jika DEMAM masih tiada berubahan. Pada hari ke 3 atau kurang dari 24 jam setelah pihak klinik mendapati  JENIS DEMAM dari hasil laporan MAKMAL  bacaam darah 128 adalah ‘PASTI  DEMAM DENGGI’  ).  Untuk dikongsikan bersama untuk semua, bahawa pada hari ke  6 ( KURANG SEMINGGU ), sudah mula ‘BERJOGGING’ sejauh hampir  2 KM seperti biasa. Malah kehebatan hubungan suami isteri adalah lebih baik seperti NORMAL( pada hari ke 3 setelah mengambil TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI 2 KAPSUL bermula setelah dimaklumkan ‘DEMAM DENGGI’ ‘Dengue Fever’ – kelebihan tugas IBADAH ‘SUAMI ISTERI’ teramat baik untuk 3 hari ‘turutan’ tanpa gagal, sebelum ‘jogging’ dimulakan pada hari ke 6. Kelebihan jika ‘SUHU PANAS’ akan datang setiap 4 jam, dinasihatkan ambil 2 kapsul & minum banyak air). Ini untuk mengelakkan PANAS badan ( berbeza panas HERBA, adalah baik untuk kesihatan tubuh badan ). Jika ‘pening, suhu meningkat, DEMEM akan berlaku KEKURANGAN SELERA MAKAN. Maka untuk mengelakkan ia berlaku 2 kapsul setiap 4 jam. Ini bakal membolehkan yang DEMAM akan berselera MAKAN sedikit atau seperti BIASA ( makanan berkhasiat ) untuk mendapat / memperolehi tenaga.

TESTIMONIAL 



Ini kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan yang amat ketara setelah KEMBALI NORMAL &  mengamalkan hampir 2 tahun TANPA GAGAL TONGKAT ALI NU-PREP lelaki.( ANTI-DEMAM ‘AntI- Fever ) Semasa DEMAM diambil 2 kapsul setiap hari. ( jika sebelum ini 2 tahun yang lalu hanya 1 kapsul sahaja setiap hari selepas SARAPAN PAGI). Bertenaga untuk ‘Jog’ adalah perkara yang mudah dilakukan hingga kini.  Pastikan ANDA bersama Tongkat Ali Nu-Prep lelaki  ‘Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH’.

Kos rawatan di hospital pakar jumlah tinggi ribuan ringgit. Kelebihan PESAKIT mempunyai ‘Takaful – Coverage’ atau ‘Undertaking – Guarantee Letter’  dari majikan ini adalah saat TERBAIK.  Kos rawatan ditanggung penuh pada had ( limit ) yang dibenarkan. Terdapatnya DAHULU kawan yang baik – 2 anak beranak memasuki hospital pakar dengan kos yang AMAT  TINGGI. ( ribuan ringgit ). Menyesal kerana TIADA PELINDUNGAN TAKAFUL.

Tambahan kelebihan ANTI – DEMAM ‘ Anti-Fever’ contoh seperti ‘Malaria plasmodium falciparum’ sejenis DEMAM MALARIA yang membawa MAUT, tiada sebarang perubatan  moden / barat yang berjaya merawatnya KECUALI  BAHAN KANDUNGAN AKTIF TONGKAT ALI sahaja hingga kini. Fakta saintifik di iktiraf & disahkan oleh ‘Perubatan Moden / Barat’. INI ADALAH SATU LAGI CONTOH FAKTA BERSAINTIFIK YANG TIDAK BOLEH ATAU DAPAT DINAFIKAN  AKAN KEBAIKAN  TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI MENDAHULUI PERUBATAN MODEN / BARAT.  ‘ANTI-DEMAM’.( Anti-Fever ).


TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

KEYAKINAN  AKAN JENAMA MALAYSIA ini atas landasan produk terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT (US), satu-satunya & pertama di MALAYSIA produk berasaskan tumbuhan Tongkat Ali yang diiktiraf & disahkan berada pada ‘portal / website’ KERAJAAN MALAYSIA. Dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Kelebihan ini bakal menjadi ‘SIFAR’ kekeliruan Pengguna Bijak Malaysia & untuk pihak antarabangsa yang berminat ‘MENGETAHUI AKAN FAKTA BENAR BAHAWA TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI ADALAH JENAMA MALAYSIA YANG TERBAIK’. Meningkatkan Testosterone Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH.  Bertanggungjawab besar membawa AMANAH ‘Harta Khazanah Negara’ Tongkat Ali  “Extract”  pati asli dari proses Larut Dalam Air Sepenuhnya ( Water Soluble Extract – Freeze Dried. US Patent 7,132,117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 ). Pelbagai kajian klinikal dilakukan & berjaya dibuktikan secara saintifik ‘Berkriteriakan WHO’. Kajian klinikal bersama PAKAR MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA & UNITED STATES.


TESTIMONI  3 - SLIPPED DISC

Sebelum ini sukar SOLAT ‘RUKUK & SUJUD’  sakit yang melampau. Kini ‘Alhamdulillah’. Seumpama penganti ‘PAIN KILLER’ ( Oxycontin 20 mg ) yang diketahui dari sumber kandungan DADAH. Jika diambil memerlukan bantuan / pantauan isteri. BERTAHUN MENCARI cara terbaik hanya dari sumber herba Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( pek lama Nu-Prep 100 ) TERBAIK. ( diperkenalkan di Masjid Putra Jaya ).

TESTIMONIAL 

JIHAD KESIHATAN – “Alhamdulillah” KELEBIHAN sebagai  ‘pain killer’ bukan dari sumber DADAH. Pertama kali dalam hidup ini boleh SOLAT tanpa kesakitan ketika RUKUK & SUJUD. Sebagai pesakit ‘slipped disc’ ini yang dicari belasan tahun sebagai penawar. Kehebatan mendahului perubatan moden / barat. Beberapa hospital pakar & kerajaan telah mencuba TAPI dari sumber DADAH. Namun tempuh singkat seminggu sahaja. ( setelah suntikan steroid). Sebelum ini telah berjumpa  beberapa PAKAR di Seremban ( 4 PAKAR berbeza di hospital kerajaan & atau hospital swasta – ‘Specialist Centre’ dengan kos rawatan yang mencecah ribuan ringgit )


TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah



'SLIPPED DISC'

KELEBIHAN mendahului perubatan barat / moden 'Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH. Tongkat Ali Nu-Prep, PERTAMA di dunia mengurangakan KESAKITAN MELAMPAU. 'Alhamdulillah' SOLAT di permudahkan RUKUK & SUJUD. ( TANPA Oxycontin 20 mg DADAH)

Sebilion Terima Kasih, keikhlasan secara jujur untuk di kongsi untuk semua pesakit 'SLIPPED DISC'. 


KEAJAIBAN berlaku ‘discovery’ ‘TANPA BAHAN KANDUNGAN DADAH – MUJARAB’. Ini seiring kebenaran yang dinyatakan pakar perubatan PENAWAR PAHIT mujarab & merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit. KESAKITAN MELAMPAU sudah berkurangan kini lebih mudah dipermudakan untuk urusan seharian ‘In Sha Allah’.

SUNTIKAN STEROID, sebelah kiri.
( kesakitan hanya bertahan seminggu SAHAJA,  )

SUNTIKAN Steroid, sebelah kanan
( kesakitan  hilang hanya 'bertahan' untuk seminggu SAHAJA )

AHLI PERNIAGAAN, 'Alhamdulillah' bersama Tongkat Ali Nu-Prep lelaki, BANYAK MEMBANTU.
Sebelum ini KESAKITAN MELAMPAU 'Hanya Yang Maha Esa Maha Mengetahuinya'.


http://www.youtube.com/watch?v=k9Ipu0w2lFE   Amalan pengambilan seperti biasa & permakanan yang dinasihat doktor pakar adalah keutamaan untuk ke arah LEBIH BAIK.
Produk PENERAJU HERBA NEGARA bersama testimoni PESAKIT 'SLIPPEDECK' L4,L5 - L5,LS ( discogenic ). KESAKITAN YANG SUKAR DIGAMBARKAN bersama kos perubatan moden yang tinggi 'MAHAL'. Ini adalah pesanan beliau untuk dikongsi semua. Bermula dari Jun 2013, pertama di dunia setelah rawatan secara permakanan 'UBAT HOSPITAL' tidak berjaya & kini bersama TONGKAT ALI NU-PREP lelaki 'TERASA AMAT SELESA' kesakitan berkurangan , pergerakkan lebih DIPERMUDAHKAN. SOLAT kini boleh 'RUKUK' ( tangan sampai ke lutut ) serta SUJUD. Pengakuan ini di sokong isteri yang kini menjadikan amalan untuk wanita & hasilnya adalah benar 'SELESA' bertenaga. Kelegaan terasa amat bertuah di kongsi suami isteri atas ‘ANUGERAH’ Yang Maha Esa bahawa ada sesuatu di luar sana dari sumber herba yang boleh mengurangkan BEBAN KESAKITAN MELAMPAU TELAH DIJUMAPAI. Untuk pengetahuan semua ini bukan hubungkait SEK yang utama tetapi mengatasi SAKIT YANG MELAMPAU jesteru rezeki untuk bersama suami isteri menjadi pasangan yang ‘NORMAL’ terlaksana seperti dahulu. Belum ada kes ‘slipped disc’ mudah di permudahkan SOLAT ( RUKUK, SUJUD ), menghilangkan kesakitan melampau & berjaya merapatkan hubungan kasih sayang suami isteri. Ketahuilah perubatan barat / moden ( Oxycontin 20 mg )   TIDAK MAMPU membantu ketahap ini.

AMALAN 2 kapsul atau 3 atau 4 sehari, melihat kepada keperluan.
TESTIMONIAL 
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

Ketahuailah hubungan suami isteri amat baik. Sebelum ini ubat farmasi ( sumber DADAH Tidak membantu kearah kelebihan sumai isteri )

Contoh diantara bekalan ubat, mungkin beliau diantara ribuan yang TIDAK SESUAI setelah sekian lama mengambilnya.

TESTIMONIAL 

http://www.youtube.com/watch?v=k9Ipu0w2lFE  ( KLIK CARA PENGAMBILAM 2 KAPSUL SEHARI ATAU 3 ATAU 4 KAPSUL - JIKA PERLU )

( HINGGA kini  perubatan barat / moden, kandungan DADAH adalah cara perubatan selain pembedahan – jika perlu, setelah menerima suntikan ‘steroid’ kiri & kanan belakang badan hanya bertahan dalam tempuh seminggu sahaja. Belum dinyatakan RISIKO berat pengambilan ‘oxycontin 20 mg’. )


ADALAH BENAR PAKAR PERUBATAN memanggil PENAWAR PAHIT ini mujarab merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit. Contoh "discovery"  pelbagai sokongan TESTIMONI selain dari fakta kajian klinikal. ( LOH – late onset hypogonadism, mengurangkan tekanan badan, bertenaga melalui ujian  ‘DOPING – studies’  Tiada Kandungan DADAH ‘scintific discovery’, Kesuburan & lain-lain ). Kelebihan & kebaikan untuk masalah selepas ‘BYPASS’- 'kardiovaskular' bersama penyakit Kencing Manis 'diabetes’ – menurunkan bacaan kencing manis ( jenis 1 & 2, ‘diabetes - type 1 & 2’, fakta  TAHAP TESTOSTERONE adalah rendah dari mereka yang sihat ‘NORMAL').
KINI berjaya di tingkatkan testosterone semula jadi TANPA BAHAN KANDUNGAN TERLARANG / DADAH. Tongkat Ali Nu-Prep lelaki’, mengatasi kelesuan ‘fatique recovery’, mengurangkan TEKANAN badan ‘stress reducer’ kehebatan untuk wanita tanpa risiko & terkini 'Slippedesk' sebagai 'Pain killer' - ini hakikat sebenarnya Tongkat Ali Nu-Prep lelaki 'SIHAT BERTENAGA TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH'. Kehebatan Jenama MALAYSIA dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.
JIHAD KESIHATAN – kehebatan  Tongkat Ali Nu-Prep lelaki seiring fakta SAINS & ISLAM Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. 



TESTIMONI  4 - MENURUNNYA KENCING MANIS 'diabetes reducer'.



TAHNIAH, ATAS USAHA ANDA SENDIRI BERJAYA MENURUNKAN KENCING MANIS ‘KEMBALI NORMAL’  & MENJAUHKAN DIRI ANDA DARI MENJALANI ‘DIALISIS’.

'TIADA
KENCING MANIS TIADA 
DIALISIS'

BELUM ADA DI DUNIA, produk dari satu sumber SAHAJA iaitu tumbuhan  Tongkat Ali ‘PATI ASLI’ berjaya memberi kehebatan BERTENAGA Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH. Kesan kebaikan berganda dari sudut KELAKIAN & MENSTABILKAN BACAAN KENCING MANIS – MENGURANGKAN / MENURUNKAN  BACAAN  ‘KENCING MANIS’  HANYA  DALAM TEMPUH 24 JAM, dari pengambilan darah ‘monitoring system’.  

Cara sebenar  – sebagai contoh jika bacaan sebelum makan 16 & selepas makan 28. Kebiasaannya mengambil masa sedikit AKAN TETAPI terdapatnya Testimoni dari pesakit Kencing Manis KRONIK berjaya dengan mengambil lebihan kapsul hingga 4-6 kapsul sehari. Selepas sarapan 2 kapsul, tengahari 2 kapsul selepas makan & malam 2 kapsul. Keesoakan hari mendapati sebelum sarapan bacaan MENURUN. ( walaupun selama ini bersama dos ubatan hospital & atau suntikan INSULIN  - bersama cara permakanan yang disarankan oleh doktor ‘SELAMA INI TIDAK PERNAH BERJAYA’ ). TETAPI BERJAYA hanya dengan pengambilan Tongkat Ali Nu-Prep ANDA BERTENAGA & KENCING MANIS kembali NORMAL.
Erti kata lain ANDA telah berjaya menjauhkan diri ANDA dari kalangan yang berpotensi mendapat rawatan DIALISIS. ( memandangkan status KENCING MANIS – telah kembali NORMAL ). Ini juga membuktikan ANDA telah melakukan JIHAD KESIHATAN & mengurangkan kos pembelanjaan WANG ZAKAT NEGERI yang memcecah puluhan JUTA RINGGIT untuk menampung kos rawatan DIALISIS.


Kepada para doktor yang telah mencuba atau pernah melalui akan KEAJAIBAN Mukjizat Bergelar Tongkat Ali – ANDA JUGA TELAH MELAKUKAN JIHAD KESIHATAN ‘SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH’. 


CONTOH BACAAN YANG DI HARAPKAN AKAN DATANG 'IN SHA ALLAH'
TESTIMONIAL 
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah



TERDAPATNYA PENGAMAL TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI
'LUKA CEPAT SEMBUH'. Ini contoh terbaik.


TESTIMONIAL 

( menurunkan KENCING MANIS ‘diabetes reducer’ Tiada gangguan bersama perubatan moden / barat – suntikan INSULIN )


Pelbagai jenis ubat ‘diabetes’  contoh “Metformin” untuk merangsangkan tisu badan menggunakan insulin dengan lebih cekap, “Glibenclamide / Gliclazide” untuk merangsang pengeluar insulin darupada ‘pankreas’, kombinasi  2 ubat “pil  - glucovance”  & suntikan INSULIN – rawatan disebabkan INSULIN yang terhasil oleh badan tidak cukup atau sememang tidak berfungsi secara baik. 



PERHATIAN
TESTIMONI PERTAMA (i) MENGURANGKAN
KENCING MANIS
‘diabetes reducer’

PERSOALANNYA
BILAKAH 
DOKTOR
PAKAR
KENCING MANIS
'diabetes specialist'
AKAN
MENURUNKAN
DOS UBATAN

SUNTIKAN 
INSULIN ?.
( selepas Hba1C,
mengesahkan
status
KENCING MANIS
MENURUN )
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah



TESTIMONIAL 
KENCING MANIS
TURUN

TESTIMONI PERTAMA MENGURANGKAN KENCING MANIS
Tn Rosli Alias, ( 50 an ) kesihatan adalah ANUGERAH  Yang Maha Esa untuk hamba-hambaNYA. Bersyukurlah & hargai pemberian ini.

PERHATIAN – sila fokus pesakit yang telah menjalani pembedahan jantung ( BYPASS ) 4 tahun dulu pada 2010. Untuk mengambil sesuatu yang tidak bersaintifik lebih-lebih lagi herba TIDAK TERFIKIR pada ‘waktu & ketika’. Lebih-lebih untuk memperolehi TENAGA & berjaya dalam masa yang sama menurunkan bacaan KENCING MANIS ‘diabetes’. ( pada zaman ini perubatan moden / barat sahaja yang berjaya lakukan iaitu KANDUNGAN BAHAN TERLARANG / DADAH – ubat farmasi ).

Pelbagai jenis ubat ‘diabetes’  contoh “Metformin” untuk merangsangkan tisu badan menggunakan insulin dengan lebih cekap, “Glibenclamide / Gliclazide” untuk merangsang pengeluar insulin darupada ‘pankreas’, kombinasi  2 ubat “pil  - glucovance”  & suntikan INSULIN – rawatan disebabkan INSULIN yang terhasil oleh badan tidak cukup atau sememang tidak berfungsi secara baik. 


KENCING MANIS
TURUN
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

PESARA PEGAWAI TENTERA MALAYSIA
'Alhamdulillah' kelebihan jika bersama Tongkat Ali Nu-Prep lelaki, akan bertambah menurunnya bacaan KENCING MANIS 'diabetes reducer'. " In Sha Allah" jika ANDA mengamalkan 'Cara Hidup Sihat & Berhenti Sebelum Kenyang' JAWAPANNYA TERBAIK.

PERTAMA kali mendapati bacaan Kencing Manis ‘diabetes’ menjadi 6. Jika dilihat cara permakanan bersama ubatan moden / farmasi yang di bekal hospital bacaan BERPUASA adalah diantara 13- 15 & SELEPAS makan sudah semestinya 20-28.  Mengamalkan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( PEK LAMA NU-PREP 100 ) berjaya memperolehi TENAGA & ini permudahkan tugas harian.  Tiada KELESUAN yang melampau.
‘In Sha Allah’ akan datang harapan besar jika pihak pakar melihat pada ‘Hba1C’  kearah baik bacaannya, akan berlaku pula pengurangan tahap dos ubat hospital berasaskan kandungan bahan kimia / DADAH memasuki tubuh badan. Contoh ketara seperti ‘SUNTIKAN INSULIN’. Kini suntikan INSULIN 2 kali sehari dengan dosnya - 36 unit PAGI & 39 unit MALAM.  


PERHATIAN
TESTIMONI KEDUA (ii) MENGURANGKAN
KENCING MANIS

‘diabetes reducer’


PERSOALANNYA
BILAKAH 
DOKTOR
PAKAR
KENCING MANIS
'diabetes specialist'
AKAN
MENURUNKAN
DOS UBATAN

SUNTIKAN 
INSULIN ?.
selepas Hba1C,
mengesahkan
status
KENCING MANIS
MENURUN )
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah




( klik - TESTIMONI )


TESTIMONIAL 
KENCING MANIS
TURUN

INI BENAR & TERANG, laporan catatan harian setelah mengamalkan kurang seminggu bacaan KENCING MANIS ‘diabetes’  MENURUN hingga 8.3. Jika dilihat sebelum ini ia TIDAK PERNAH BERJAYA BERSAMA cara permakanan yang dinasihat pihak doktor hospital bersama ubatan untuk KENCING MANIS ( suntikan INSULIN – dos 12 unit ). Tidak berlaku PENURUNAN.  Setelah mengamalkan setiap hari 2 kapsul terus menuru. SEBELUM makan selalunya bacaan pasti 13-16 & SELEPAS MAKAN 26-28 ( 2 jam kemudian ).
KENCING MANIS
TURUN


TERKINI bacaan menurun hingga 4.3 SEBELUM MAKAN ( berpuasa ) http://www.youtube.com/watch?v=Mn3p00_oTbo   & SELEPAS MAKAN 5.8. Inilah kejayaan JANAMA MALAYSIA yang amat baik berjaya membantu. Untuk menurunkan bacaan ini telah banyak mencuba pelbagai herba termasuk dari syarikat MLM dengan kos ribuan ringgit TETAPI JAWPANNYA GAGAL.   Kini bertenaga hanya 1 kapsul sehari sebelah pagi sahaja selepas sarapan.

Bekalan ubatan hospital. 




(klik - TESTIMONI )
BUKTI PENURUNAN PADA catatan rekod dibekalkan hospital.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah


Pelbagai jenis ubat ‘diabetes’  contoh “Metformin” untuk merangsangkan tisu badan menggunakan insulin dengan lebih cekap, “Glibenclamide / Gliclazide” untuk merangsang pengeluar insulin darupada ‘pankreas’, kombinasi  2 ubat “pil  - glucovance”  & suntikan INSULIN – rawatan disebabkan INSULIN yang terhasil oleh badan tidak cukup atau sememang tidak berfungsi secara baik. 

PERHATIAN
TESTIMONI KETIGA (iii) MENGURANGKAN
KENCING MANIS
‘diabetes reducer’


PERSOALANNYA
BILAKAH 
DOKTOR
PAKAR
KENCING MANIS
'diabetes specialist'
AKAN
MENURUNKAN
DOS UBATAN

SUNTIKAN 
INSULIN ?.
selepas Hba1C,
mengesahkan
status
KENCING MANIS
MENURUN )
TIDAK
MENGAMBIL 
SEBARANG
UBAT ATAU
TANPA INSULIN
BERJAYA
DENGAN 
BACAAN
KENCING MANIS
NORMAL 
seperti mereka
yang TIDAK
ADA KENCING
MANIS
( tahap testesterone
pesakit kencing manis
meningkat ) Tanpa bantuan bahan terlarang / DADAH. ) 

Tn Din 45 tahun. Pertugas Pusat Perubatan Universiti Malaya
Pengalaman  fakta  yang dialami dalam tempuh amat singkat. Saya  telah mengalami KENCING MANIS bertahun serta bacaan yang tinggi. Selalu keletihan tiada bertenaga. 


( klik - TETSIMONI )

TIADA PANTANG 'MAKAN'
"standard" ORANG MALAYSIA 'IN SHA ALLAH'
NORMAL 

TESTIMONIAL 
KENCING MANIS
TURUN
TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah


Pelbagai jenis ubat ‘diabetes’  contoh “Metformin” untuk merangsangkan tisu badan menggunakan insulin dengan lebih cekap, “Glibenclamide / Gliclazide” untuk merangsang pengeluar insulin darupada ‘pankreas’, kombinasi  2 ubat “pil  - glucovance”  & suntikan INSULIN – rawatan disebabkan INSULIN yang terhasil oleh badan tidak cukup atau sememang tidak berfungsi secara baik. 


LIHAT FAKTA - TESTIMONI TERHEBAT DARI HARTA / HAK KERAJAAN MALAYSIA
http://www.youtube.com/watch?v=le_eN7bViYE


JIHAD KESIHATAN – SELAMAT HARI PEKERJA UNTUK SEMUA ‘ SUMBANGAN ANDA AMAT DIHARGAI NEGARA & SEJUTA TERIMA KASIH’.  ‘Alhamdulillah’ Mukjizat Bergelar Tongkat Ali Nu-Prep lelaki  berjaya MENURUNKAN KENCING MANIS ‘diabetes reducer’ dalam tempuh singkat. TIADA SEBARANG PANTANG contoh permakanan ‘ORANG MALAYSIA’ adalah kebiasaan. Pesakit ini telah menerima anugerah PEKERJA TERBAIK PUSAT PERUBATAN UNIVERSITI MALAYA 2013 ( PPUM ) & juga penerima hadian ‘Rakyat Prihatin’ oleh pihak ‘SYABAS’ pada hari yang sama. Tahniah atas kejayaan BERGANDA  ‘PEKERJA TERBAIK & RAKYAT PRIHATIN’. http://www.youtube.com/watch?v=le_eN7bViYE&feature=youtu.be  ( KLIK - untuk testimoni - untuk SIHAT TANPA DADAH )

Kelebihan  ternyata Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH. Bayangkan kehebatan dari pengambilan Nu-Prep ini adalah BENAR seperti  kenyataan Pakar Perubatan yang memanggil  ‘Penawar Pahit’ mujarab merawat pelbagai maalah kesihatan & penyakit. ( Harian Metro 8hb April 2014 ). Jika dulu semua orang BERPENDIRIAN  bahawa untuk satu tujuan iaitu untuk LELAKI SAHAJA. Tetapi kajian klinikal untuk WANITA juga baik untuk MENGURANGKAN TEKANAN BADAN ( stress reducer ) seperti kajian yang telah dilakukan di Amerika Syarikat.

Kehebatan Tongkat Ali Nu-Prep juga BUKAN IBARAT tetapi benar memberi kebaikan selain MENURUNKAN bacaan Kencing Manis, dapat memberi TENAGA malah keyakinan diri menguruskan kebahagian rumahtangga  demi sebuah institusi kekeluargaan ISLAM adalah mudah & dipermudahkan. Ini tidak akan berlaku dengan sempurna jika terus mengamalkan pengambilan ‘metformin’ kerana ia mengganggu kehidupan KELAKIAN sebagai seorang suami. ( ini fakta benar bila beliau merujuk pada doktor bahawa itu adalah RISIKONYA ).

Info fakta SAINS & ISLAM http://www.nuprepkl.blogspot.com 

HAK KERAJAAN MALAYSIA - untuk pengetahuan semua, ini merupakan satu-satunya produk berasaskan dari PATI ASLI Tongkat Ali Nu-Prep berada secara rasmi pada 'portal / website' Kerajaan Malaysia atas fakta saintifik sepenuhnya. Ini juga bagi membantu JANGAN ADA PENIPUAN atau KEKELIRUAN atau  pengguna yang masih tidak tahu akan kejayaan JENAMA MALAYSIA yang bersaintifik. ( & atau untuk pihak antarabangsa yang berminat dari sebarang negara untuk mendapatkan PATI ASLI 'pure extract' Tongkat Ali yang SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI dari MALAYSIA ). http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx


Tn Din 45 tahun. Pertugas Pusat Perubatan Universiti Malaya

Pengalaman  fakta  yang dialami dalam tempuh amat singkat. Saya  telah mengalami KENCING MANIS bertahun serta bacaan yang tinggi. Selalu keletihan tiada bertenaga. 

Pesakit Kencing Manis ‘diabetes’, selama ini bacaan Kencing Manis sebelum makan ( berpuasa 16-18 ) & selepas makan bacaan  melebihi 25 – 28. Malah di hospital telah dinasihatkan mengambil tindakan segera – ubatan farmasi ‘ metformin & atau suntikan INSULIN’.

Para pertugas juga menasihatkan supaya JAGA MAKAN, yang menarik perhatian saya apabila mencuba Tongkat Ali Nu-Prep lelaki PERTAMA kali dalam tempuh yang amat singkat bacaan kencing manis MENURUN hingga 10. Inilah kelebihan Jenama Malaysia yang mempunyai kelulusan MAL 09051452 T ( KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA – yang boleh dilakukan  pemeriksaan melalui website http://www.bpfk.gov.my ). Kini mula terasa lebih bertenaga yang nyata adalah ‘SIHAT BERTENAGA TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH’.


PAKAR PERUBATAN memanggil PENAWAR PAHIT mujarab merawat pelbagai masalah kesihatan & penyakit. ( HARIAN METRO 8 hb April 2014 )

TESTIMONI BENAR MENURUN 'TANPA SEBARANG PANTANG'. TURUN 'KENCING MANIS' TERKINI PADA 27hb April 2014, menyatakan kini hanya 8 sahaja bacaan KENCING MANIS 'diabetes' TIADA PENGGUNA UBAT HOSPITAL ATAU INSULIN. CARANYA 2 selepas sarapan pagi, 2 tengahari selepas MAKAN & 2 kapsul sebelah Malam. JAWAPAN PASTI TURUN. BERTENAGA DAPAT DIRASAI lebih baik dari sebelum ini. 

Ini adalah hasiL saintifik bersama kajian klinikal MENYAKINKAN Tanpa Sebarang RISIKO 'NEGATIVE'. 

Perbezaan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki adalah jauh sekali dari produk yang lain dipasaran temapatan. Nu-Prep adalah produk ‘Larut Dalam Air’ sepenuhnya maka sudah pasti tidak mengganggu atau kerosakkan kepada kesihatan tubuh badan ‘BUAH PINGGANG’. Produk ini lebih menyakinkan kerana ia terhasil daripada kerjasama Kerajaan Malaysia & MIT (US). Inilah satu-satunya produk berasaskan dari herba Tongkat Ali yang paling banyak menjalani kajian klinikal oleh pakar Malaysia, China, South Africa & United States.  


JIHAD KESIHATAN – IQRA, Bacalah...Carilah fakta SAINS & ISLAM yang menyebelahi kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan ANDA SEKELUARGA, 'IN SHA ALLAH'. Fakta kajian klinikal di ikuti pelbagai TESTIMONI. Kejayaan JENAMA MALAYSIA mendahului perubatan moden / barat. Ketahuilah produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT(US). Satu-satunya produk contoh ‘PENERAJU HERBA NEGARA’ yang berasaskan herba sepenuhnya dengan satu ramuan SAHAJA, yang paling banyak menjalani kajian klinikal. Produk terhasil dari keputusan MAKMAL oleh pakar MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA & UNITED STATES. ( Patent US 7 , 132, 117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx  untuk tidak mengelirukan Pengguna Malaysia & sentiasa di tipu. Keterangan JELAS & TERANG ini terdapat pada ‘portal / website’ Kerajaan Malaysia. Lebih memudahkan juga pihak antarabangsa yang berminat berurusan terus untuk mendapatikan PATI ASLI ini.

PERHATIAN 

Terdapatnya diantara pesakit KENCING MANIS ini cara permakanan sama ‘standard’ & sinonimnya seharian dilakukan 'Orang Malaysia' ( dimana-mana anda berada SIANG ATAU MALAM ). Contoh  TEH TARIK, ROTI CANAI, MEE GORENG PEDAS, NASI LEMAK, LEMANG, RENDANG & lain - lain. Malah terdapatnya diantara di luar sana SUDAH MULA berhenti atau mengurangkan pengambilan ‘ubatan farmasi yang di bekalkan’.


"Kononnya kandungan DADAH boleh merosakkan BUAH PINGGANG". Kelebihan lain atas kandungan suntikan LEMAK BABI pada INSULIN sekurang-kurangnya dapat di turunkan DOS / UNIT dari terus memasuki tubuh badan. 

DI NASIHATKAN JANGAN ‘RIAK / SOMBONG’ – AMALKAN CARA HIDUP SIHAT & BERHENTI SEBELUM KENYANG, berskala bersama doktor pakar satu permulaan yang amat baik. 


Alhamdulillah ANDA SIHAT.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah



PERHATIAN TESTIMONIAL, berkaitan JANTUNG ( bagaimana pesakit WANITA berjaya mengindar dari pembedahan tidak memerlukan 'BETERI' ). Testimoni di atas KENCING MANIS 'MENURUN'  dari pesakit yang parnah memalui 'BYPASS' pada 2010.

Pesakit WANITA ini teramat istimewa kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan seperti DEBARAN JANTUNG ( telah berkurangan - UBAT bawah lidah TIDAK PERLU ), Bacaan Kencing Manis MENURUN ketahap biasa 5.6 - 6.1 pada 'monitoring system', PERMUDAHKAN SOLAT ( Berdiri ) sakit pada kaki persekitaran LUTUT ' kawan-kawan yang lain kumpulan berzanji telah melalui SUNTIKAN CECAIR pada lutut HANYA BERTAHAN KURANG DARI 8 BULAN SAHAJA - kini sakit melampau malah sukar berdiri lama & berjalan jauh. ( kos rawatan / suntikan cecair ini adalah MAHAL melebihi RM 1000 dilakukan di hospital PAKAR - ia tidak membantu ).





PASTIKAN PRODUK YANG BERKUALITI UNTUK IBU ANDA YANG TERSAYANG. 
( bukan dari tepi jalan atau dipasar – YANG TIDAK ADA KAJIAN KLINIKAL )           




PERSOALANNYA
BILAKAH 
DOKTOR
PAKAR
KENCING MANIS
'diabetes specialist'
AKAN
MENURUNKAN
DOS UBATAN

SUNTIKAN 
INSULIN ?.
selepas Hba1C,
mengesahkan
status
KENCING MANIS
MENURUN )


Amalan 3 hari 1 kapsul selama 4 tahun berturut-turut. Hasilnya pada hari ini amat bersyukur ' Alhamdulillah'. Nu-Prep akan di bawa dimana-mana 'BERCUTI KE LUAR NEGARA / DALAM NEGARA, MAJLIS KENDURI, ( sebarang jemputan ) selain berada di rumah. Ini kelebihan yang tidak ada pada ubatan moden / farmasi, kerana untuk bertenaga amalkan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( meningkatkan testosterone Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH ).

KENCING MANIS
TURUN
'diabetes reducer'
untuk WANITA
IBU TERSAYANG
dijamin 
SELAMAT,
BERKESAN &
BERKUALITI.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

Adalah benar JENAMA MALAYSIA telah mendahului perubatan barat - terdapatnya penulisan barat berkaitan herba, makanan tambahan & DADAH. Menyatakan dikalangan pengeluar produk 'pharmaceutical' masih berlumba-lumba mencipta - mengeluarkan produk berkaitan testosterone untuk wanita ( atas faktor umur ) kerana PASARAN WANITA adalah terbaik jika dibezakan daripada LELAKI yang amat memerlukan testosterone.

Hingga sekarang MASIH TERUS MENERUS GAGAL, tetapi Jenama Malaysia dari sumber semulajadi TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH telah berjaya kearah tersebut. 




PERHATIAN 

kenyataan
penting 
dari KKM


Terdapatnya Jemaah Umrah yang SIHAT TIADA DEMAM DI MEKAH.

NASIHAT KKM 

PASTIKAN GEJALA MERS, semua pihak dinasihatkan mengambil tahu akan status DIRI.

PESAKIT KENCING MANIS MUDAH DIJANGKITI. AWAS JAGA DIRI  JAGA KELUARGA. 




KEMATIAN MERS TERUS MENINGKAT 'DINASIHATKAN JAGA DIRI, JAGA KELUARGA ANDA'.  

PASTIKAN ‘ANDA TURUNKAN TAHAP KENCING MANIS ‘diabetes’ dengan segera. AMALKAN TONGKAT ALI NU-PREP ‘TANPA RISIKO’ SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH.

YANG BERPENYAKIT – SILA AMBIL 1 ( PAGI ), 1 ( TENGAHARI ) & 1 ( MALAM ) ATAU 2 PAGI & 2 MALAM ATAU 2 PAGI, 2 TENGAHARI & 2 MALAM. JIKA MENURUN PANTAS TUKAR KEPADA 1 KAPSUL SEMULA ( 3 x sehari ). “IN SHA ALLAH”

JIKA BENAR ANDA BERTENAGA & KENCING MANIS MENURUN MAKA ANDA SUKAR DIJANGKITI DEMAM & menjauhkan diri TIDAK tergolong dikalangan yang perlu mendapatkan rawatan DIALISIS. 'IN SHA ALLAH'.

Bacaan MENURUN. ( terdapat seorang, pesakit di MELAKA, walaupun pihak doktor mengesahkan 60% status BUAH PINGGANG SUDAH ROSAK – tetapi amalan seharian bacaan KENCING MANIS adalah di normal. ). AKAN DIDEDAHKAN STATUS INI – Tidak Lama Lagi. Keadaan kaki yang semakin membengkak adalah ciri BUAH PINGGANG bermasalah hanya menanti DIALISIS ). Ini memberitahu bahawa ANDA mesti mencuba menurunkan dengan kadar segera JAGA DIRI, JAGA KELURGA, JAGA MAKAN ‘BERHENTI SEBELUM KENYANG’ & AMALKAN CARA HIDUP SIHAT. INGAT KEROSAKKAN BUAH PINGGANG ADALAH ATAS KESALAHAN DIRI SENDIRI. ANDA semua diluar sana boleh menjauhi  DIALISIS ‘IN SHA ALLAH’.

BERSAMALAH SEMUA BERUSAHA MENUKARKAN STATISTIK. PADA 2009 MALAYSIA adalah jumlah tertinggi jumlah peratusnya di DUNIA KEGAGALAN BUAH PINGGANG AKIBAT KOMPLIKASI DIABETES. ADAKAH secara logiknya ramai dikalangan saudara mara, sahabat atau kawan yang telah menjalani rawatan DIALISIS.


KENCING MANIS
NORMAL
( hasil makmal HKL )
Kini pertemuan setaip 3 bulan
bukan lagi 2 bulan.
Sihat Bertenaga Tanpa banhan Terlarang / DADAH.
Jenama Malaysia TERBAIK.


TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah




KENCING MANIS ‘diabetes’ kini NORMAL kembali.
KEHEBATAN Jenama Malaysia. ( Wanita 51 tahun ‘juru wang & suami tukang gunting’ )

Saya berumur 51 tahun, bertugas sebagai juruwang  akan bersama pelanggan melebihi 8 jam sehari. Jika perlu ‘tambah masa’ ( over time ) hingga 12 jam sehari. ( terutama pada hari Jumaat, Sabtu & Ahad ). http://www.youtube.com/watch?v=JnRGfOQtYm8

Sebelum ini akan terasa amat keletihan BERDIRI LAMA. Pelbagai produk dicuba namun TIADA standing Tongkat Ali Nu-Prep lelaki. Saya lebih bertenaga & sakit pada betis, lutut, kaki & buku lali ‘kesakitan melampau hilang dengan sendirinya’.

Yang amat menakjubkan sekali KEHEBATAN  berjaya bacaan KENCING MANIS ‘diabetes’ berada pada  status / tahap NORMAL. Ini adalah laporan keputusan dari MAKMAL - HKL . ( pengambilan darah untuk pertemuan seterusnya ). Kini pertemuan bersama doktor adalah setiap 3 bulan bulan lagi 2 bulan. Malah saya tidak mengamalkan SUNTIKAN INSULIN lagi. .  Benar Tongkat Ali Nu-Prep TERBAIK. Saya bersama suami mengamalkan Nu-Prep. Kehebatan kepada suami saya, bukan sahaja BERTENAGA malah membolehkan suami berdiri lebih LAMA sebagai TUKANG GUNTING.  Bayang dari dulu sudah hampir 30 tahun, sebagai tukang gunting BERDIRI adalah satu tugas yang nampak mudah ‘ Ia Memerlukan & Sentiasa BERTENAGA’.  


Nu-Prep Terbaik. SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.




TESTIMONI BERTENAGA 




TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah




BIJAK memilih menjamin KESIHATAN kearah baik & TERBAIK.


JIHAD KESIHATAN – ‘Alhamdulillah’  tentang untuk BRTENAGA semestinya Nu-Prep http://www.youtube.com/watch?v=7QdM9DEPqRw  TENAGA adalah sesuatu berkaitan dengan KESIHATAN setiap individu. Untuk mencari yang sebanrnya TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH sudah semestinya Tongkat Ali Nu-Prep. Bersamanya bacaan kencing manis & tekanan darah adalah BAIK untuk saya. ‘In Sha Allah’ untuk semua pastikan yang SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Jika sebaliknya ANDA mungkin sudah BERPENYAKIT atau mengalami SESUATU YANG BURU seperti KANSER. ( nasiha pakar ). Semua manusia memerlukan testosterone untuk BERTENAGA – jika hormon semulajadi ( TANPA BAHAN KIMIA / DADAH ) TIADA PERUBAHAN BAIK PADA DIRI ANDA – isyarat ANDA TIDAK DIKALANGAN YANG NORMAL. Ini semua kena TAHU & FAHAM. Pergi jumpa doktor atau PAKAR jalan penyelesaian terbaik. Pada carian ‘google’ untuk mengambil sebarang ‘supplement’ untuk KULIT, MINDA, KENCING MANIS, UNTUK TIDUR LENA & pelbagai – ia berkaitan fokus meningkatkan dulu testosterone. Yang pasti Tongkat Ali Nu-Prep adalah TERBAIK dari sudut saintifik BUKAN PENGARUH IKLAN seperti produk yang lain dipasaran.
                                     
Jangan jadi dikalangan yang berpotensi mendapat DIALISIS ( akibat kencing manis & rosaknya BUAH PINGGANG ) yang perlu adalah yang di izinkan YANG MAHA ESA contoh mudah Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH. “BUKAN UBAT KUAT - GILA SEK” seperti haiwan. JAGA DIRI & JAGA KELUARGA ANDA – seiring Kemajuan & Pembanguan Ummah.

Penghantaran percuma keseluruh negara - belian 'on-line' ( bersama discount ‘less 20 %’ dari harga pasaran ) http://www.usr.com.my SEBILION TERIMA KASIH atas keyakinan ANDA semua, terutama “Orang Sarawak & Sabah, banyak menyokong JENAMA MALAYSIA”


JIHAD KESIHATAN – IQRA, Bacalah...Carilah fakta SAINS & ISLAM ( info aktiviti SIAN S & ISLAM bersama doktor pakar http://www.nuprepkl.blogspot.com ATAU http://nu-prep100tongkatalipaten.blogspot.com/ yang menyebelahi kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan ANDA SEKELUARGA, 'IN SHA ALLAH'. Fakta kajian klinikal di ikuti pelbagai TESTIMONI. Kejayaan JENAMA MALAYSIA mendahului perubatan moden / barat. Ketahuilah produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT(US). Satu-satunya produk contoh ‘PENERAJU HERBA NEGARA’ yang berasaskan herba sepenuhnya dengan satu ramuan SAHAJA, yang paling banyak menjalani kajian klinikal. Produk terhasil dari keputusan MAKMAL oleh pakar MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA & UNITED STATES. ( Patent US 7 , 132, 117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx  untuk tidak mengelirukan Pengguna Malaysia & sentiasa di tipu. Keterangan JELAS & TERANG ini terdapat pada ‘portal / website’ Kerajaan Malaysia. Lebih memudahkan juga pihak antarabangsa yang berminat berurusan terus untuk mendapatikan PATI ASLI ini.

PERSOALANNYA BERMAIN DI MINDA 'JIKA HARTA KERAJAAN - DARI SUDUT KESIHATAN ADAKAH UNTUK MEROSAKKAN RAKYAT'. Sembang kedai KOPI "SENDIRI MAU INGATLAH". Asasnya kita sama-sama berusaha MENSIFARKAN KENCING MANIS & DIALISIS 'IN SHA ALLAH'. 
KALAU ADA DADAH - SAYA ORANG PERTAMA BUAT 'POLIS REPORT'.

SAIFULZZAMAN GADO-GADO ‘GADO-GADO ( 50 tahun ) Perniagaan turun kemurun GADO-GADO TERKENAL mendahului kuih ‘Pau’ Tanjung Malim’.

JIHAD KESIHATAN – IQRA Bacalah... TESTIMONI AMAN GADO-GADO ‘Bertenaga’  24/7 berniaga & berkesempatan BICARA UMMAH bersama rakan-rakan fb. http://www.youtube.com/watch?v=7QdM9DEPqRw  Pemeriksaan berskala di farmasi status  KENCING MANIS bawah 6. Pada usia 50 tahun ( SELERA MAKAN, adalah biasa seperti ANDA SEMUA ). Tugas Berniaga melebihi masa ( bangun seawal  3 – 4 pagi, setiap hari ) namun masih mempunyai masa & BERTENAGA  bersama rakan fb untuk BICARA UMMAH di KL  & Seremban pada sebelah malam. Ikuti perkembangan fb beliau SENTIASA BERTENAGA.  Melihat akan kehidupan seharian yang dirakam untuk para sahabat fb ‘Beliau bijak menguruskan masa, BERNIAGA & BERSAMA SAHABAT https://www.facebook.com/saifuzzaman.amangadogado  Pilihan Tongkat Ali Nu-Prep adalah kelebihan dari fakta saintifik KAJIAN KLINIKAL selain ia LARUT DALAM AIR. Memerlukan tenaga seawal pagi pada usia 50 tahun memberi rangsangan bukan sahaja untuk berniaga mesti SIHAT BERTENAGA tetapi kelebihan ANAK-ANAK MELIHAT BAPA ( seperti saya ) perlu bertenaga selalu untuk ‘BERNIAGA’ boleh menampung keluarga bersama anak-anak seramai 9 orang. Masih ramai anak-anak di bangku sekolah ( selain yang dah melepasi universiti ).



Seawal 3 pagi seharian bersiap sedia untuk BERNIAGA.  Pada sebelah malam berada di KL perkena TEH TARIK. Pernah sahabat di sebuah restoran ‘BERTANYA DAH TIDUR KE / REHAT’ ?. Empunya restoran adalah sahabat mengenali beliau & TAHU akan kerja hariannya.

“Alhamdulillah’ pada usia LANJUT ini, masih berkemampuan BERBICARA UMMAH di mana-mana KL, SEREMBAM. ( sebelah malam atas jemputan TEH TARIK ). Kebimbangan akan kesihatan pada usia ini ‘MENGINSAFKAN’ terdapatnya rakan-rakan sebaya SUDAH mengalami pelbagai jenis penyakit seperti Kencing Manis ,diabetes’ Darah Tinggi, kerosakkan Usus ( kanser ), rosaknya buah pinggang & lain-lain. Ada pun kebarangkalian rakan-rakan ini dilindungi takaful ( sendiri )  atau insuran oleh majikan masing-masing TANPA LIMIT ATAU BERLIMIT.

Mereka lebih berkeyakinan bersama PAKAR ( hospital pakar ) setelah berpenyakit atau sebaliknya, TAPI adalah baik MENGHINDAR penyakit dari sekarang. Amalan Hidup Sihat, Berhenti Sebelum Kenyang adalah keutamaan dalam hidupan ini.
Kebanyakkan dikalangan rakan-rakan bertugas di pejabat yang sering mengalami TERDAHULU ( pelbagai masalah kesihatan & penyakit ), mungkin faktor  tugas yang berbeza selain usia. Untuk sentiasa bertenaga saya TETAP AMALKAN TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI. Jika ANDA lihat Nu-Prep, itu adalah SAINS dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.  



PERHATIAN 
Testimoni
baik untuk
 WANITA


JIHAD KESIHATAN – untuk SIHAT Bertenaga Tanpa Bahan Terlarang / DADAH. Penasihat Keluarga adalah bapa saya ( seorang konsultan ). Kebijaksanaan bapa adalah segalanya untuk melihat ‘institusi kekeluarga berjalan lancar’. ( SILA KLIK - testimoni ) http://www.youtube.com/watch?v=pPt5dENGges   Semasa 2013, SPM sudah hampir dibekalkan untuk lebih fokus memerlukan TENAGA, ‘Alhamdulillah’ terbukti tanpa sebarang masalah. TIADA DEMAM & TIADA KELESUAN MELAMPAU. ‘In Sha Allah’.



Penghantaran percuma keseluruh negara - belian 'on-line' ( bersama discount ‘less 20 %’ dari harga pasaran ) http://www.usr.com.my SEBILION TERIMA KASIH atas keyakinan ANDA semua, terutama “Orang Sarawak & Sabah, banyak menyokong JENAMA MALAYSIA” 

JIHAD KESIHATAN – IQRA, Bacalah...Carilah fakta SAINS & ISLAM ( info aktiviti SIAN S & ISLAM bersama doktor pakar http://www.nuprepkl.blogspot.com ATAU http://nu-prep100tongkatalipaten.blogspot.com/ yang menyebelahi kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan ANDA SEKELUARGA, 'IN SHA ALLAH'. Fakta kajian klinikal di ikuti pelbagai TESTIMONI. Kejayaan JENAMA MALAYSIA mendahului perubatan moden / barat. Ketahuilah produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT(US). Satu-satunya produk contoh ‘PENERAJU HERBA NEGARA’ yang berasaskan herba sepenuhnya dengan satu ramuan SAHAJA, yang paling banyak menjalani kajian klinikal. Produk terhasil dari keputusan MAKMAL oleh pakar MALAYSIA, SOUTH AFRICA, CHINA & UNITED STATES. ( Patent US 7 , 132, 117 B2 & Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )http://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx  untuk tidak mengelirukan Pengguna Malaysia & sentiasa di tipu. Keterangan JELAS & TERANG ini terdapat pada ‘portal / website’ Kerajaan Malaysia. Lebih memudahkan juga pihak antarabangsa yang berminat berurusan terus untuk mendapatikan PATI ASLI ini.


UNTUK PENGESAHAN SEPERTI KENYATAAN PAKAR PERUBATAN PENAWAR PAHIT MUJARAB MERAWAT PELBAGAI MASLAH KESIHATAN & PENYAKIT ( SILA KLIK )
http://www.youtube.com/user/usahasepakatresource   SOKONGAN SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI http://www.youtube.com/channel/UCBfpEOtOrAXXOfJZ-MFsP3A .


PERHATIAN



KL MOF FC vs HARIMAU MALAYA C. Supplement 1 jam sebelum perlawanan KL MOF FC semua pemain bersama TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI. Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH.

PENGURUS 'Bersama Tongkat Ali Nu-Prep lelaki BERTENAGA
menewaskan HARIMAU  MALAYA C 3-2
Tahniah MOF. Terbaik


                                                    

http://www.youtube.com/watch?v=7NzpzqxjGWA ( klik jaringan MOF ) KL MOF FC menewaskan HARIMAU MALAYA C '3-2' ( semalam 9 hb Mac 2014 ) GOL Pertama  http://www.youtube.com/watch?v=Kcjo8I8kgIA ( klik MOF menjaringkan gol )


Para pemain MOF FC, menagambil Tongkat Ali Nu-Prep lelaki untuk lebih bertenaga. TERBUKTI HEBAT berjaya menewaskan HARIMAU MALAYA C 'dikalangan pemain muda yang mempunyai TENAGA TANPA BATASAN. Tetapi berjaya ditewaskan oleh MOF FC. Terbaik & teruskan penguasaan untuk LIGA FAM 2014.


MOF - 11 Yang Terhebat

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

HARIMAU MALAYA C

Kehebatan Penyokong MOF FC PutraJaya. TERBAIK

Aktiviti terdahulu & terkini, bukti BERTENAGA
'JARAK JAUH'
 
Menyelam, penahanan pernafasan, gerakkan tubuh badan & tempuh masa.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah


PERHATIAN 
Terkini percubaan
sama 
'JARAK DEKAT'
( click )


Pengambilan 7 tahun, setiap hari 200mg TANPA GAGAL. Cara kehidupan 'standard' ORANG MALAYSIA permakanan pagi, tengahari, minum petang & makan malam. ( ditambah & diikuti perjumpaan - selepas makan malam di sebarang restoran ). Sebelah pagi teh tarik, roti bakar, roti canai atau nasi lemak atau mee goring atau bihun atau lontong bersama pelbagai kuih. Makan tengah hari nasi biasa bersama ulam atau kandar atau 'NAMAKAN APA SAJA' kemudian diikuti minum petang pisang atau keledek goreng atau pelbagai terus disambung makan malam di rumah semula ( lauk yang sama ). Diikuti perjumpaan 'Bicara Ummah' mee sup / hailam & pelbagai. Bacaan KENCING MANIS pada 'monitoring system'. 

JAWAPAN - BACAAN YANG AMAT BAIK 'NORMAL' LUAR BIASA.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah




PERHATIAN BERTENAGA Testimoni
PEMANDU SETIAP HARI  PERJALANAN 400-500 KM.
‘LONG DISTANCE DRIVER’ 


BERTENAGA ‘PEMANDU’ ( & untuk ANDA yang MEMANDU )  BERTENAGA – fokus.  En Sobri ( 40 an )

JIHAD KESIHATAN – “Alhamdulillah”  Lebih JELAS perbezaan BERTENAGA jika dibandingkan dengan produk herba lain dipasaran.   Kebanyakkan pemandu malah INDIVIDU yang berkerja walaupun BUKAN TUGAS SEBAGAI PEMANDU, yang memerlukan ia memandu dekat & atau JAUH  seharian.


( sifat Bersabar yang tinggi & Berdoa -  ‘In Sha Allah” berjaya bersama Tongkat Ali Nu-Prep lelaki UNTUK SIHAT BERTENAGA  )


TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah




Saya sebagai pemandu, memandu 400 km keatas seharian ia memerlukan TENAGA & FOKUS. Ini keutamaan untuk memastikan tanggungjawab BUKAN SAHAJA pada syarikat malah pengguna jalan raya yang lain juga ‘SELAMAT’. Jangan sesekali kehadiran kita menyebabkan pihak lain mendapat kesusahan contoh ‘ JIKA MENGANTUK, KELETIHAN’ ini bakal mengundangan masalah besar kepada diri  & juga pihak lain yang terlibat. Keistimewaan & perbezaan TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI ‘TIADA SAKIT-SAKIT PADA TUBUH BADAN, LENGOH-LENGOH ATAU SAKIT BERLAKANG’ ( jika dulu sering berlaku bila mengambil minuman pracampuran 3 dalam 1 – tidak membantu )


Untuk jaminan BERTENAGA Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ‘SIHAT BERTENAGA TANPA  BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH’. ANDA akan dapat merasai KEHEBATAN INI. ‘In Sha Allah’. http://www.youtube.com/watch?v=bsCrTQ9IJgY ( lihat ‘youtube’ Testimonial Nu-Prep )   Saya telah BERHENTI mengambil minuman 3 DALAM 1 ( atau 5 atau 10 atau 20 ke atas DALAM 1, banyak TIDAK MEMBANTU – ramai pengamal KELETIHAN & MENGIDAP KENCING MANIS ‘diabetes’. INI FAKTA BENAR  - statistik di klinik & atau hospital  ). MANA LOJIKNYA, jika pemandu menghabiskan masa MEMANDU BERJAM-JAM SEHARI, hanya DUDUK, LIHAT DEPAN ( KIRI  &  KANAN JUGA BELAKANG – MELALUI CERMIN ), selain gerakkan tangan pada ‘steering, jari pada ‘signal atau gear atau hand break sementara kaki tekan minyak & break’. APAKAH CONTOH  GERAKKAN LAIN yang dilakukan oleh tubuh badan kita. ( JAWAPANNYA TIADA DUDUK BERJAM-JAM, cuma disokong dengan ‘BERZIKIR’ dalam hati sepanjang perjalanan ). Ingat minuman pracampuran 3 DALAM 1 ATAU 10 ATAU 20 DALAM 1 ‘BUKAN JAWAPANNYA’. LAGI BURUK ADALAH. (JIKA ANDA BIJAK  cubalah  buat sedikit tinjauan pada kawan-kawan yang memandu atau saudara mara yang minat minuman pracampuran 3 dalam 1 – kebanyakkan SAKIT diantaranya KENCING MANIS selain jantung, buah pinggang & strok ). Ini perkara yang menakutkan ‘BUKAN BERHENTI SEBELUM KENYANG’ SAHAJA , malah minuman ini dengan sendirinya MEROSAKKAN KESIHATAN & TUBUH BADAN. MINUMAN seperti ini boleh & bakal merosakkan generasi seterusnya.


TESTIMONI HEBAT

NASIHAT beliau Amalan yang baik CUBA LAKUKAN  aktiviti bersukan – paling tidak SEKALI SEMINGGU adalah permulaan yang amat baik. ( & kerap dilakukan JIKA ada kelapangan ). INGAT kepada semua JAGA DIRI & JAGA KELUARGA.  ‘DUIT BOLEH CARI – TETAPI KESIHATAN’ TEPUK DADA TANYA SELERA.  


 JIHAD KESIHATAN – Jenama Malaysia ini adalah HAK KERAJAAN MALAYSIA ( kerjasama KERAJAAN MAALSYIA & MIT (US)), dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Saya TIDAK AKAN MENGAMBIL sebarang Tongkat Ali yang lain – YANG PASTI TONGKAT ALI NU-PREP ( mempunyai kajian klinikal oleh PAKAR / professional – yang berkaitan ). Inilah jaminan untuk  Pengguna  Bijak Malaysia  (masyarakat ), hasrat & tujuan  KERAJAAN MALAYSIA untuk semua golongan SENTIASA SIHAT BERKTENAGA TANPA BANTUAN  BAHAN TERLARANG / DADAH. 

UNTUK TIDAK MENGELIRUKAN ATAU ANDA BAKAL MUDAH DIPERDAYAKAN  ATAU DI TIPU sebarang pihak lain. MAKA untuk pengetahuan ANDA, inilah produk satu-satunya dibawah usaha sama Kerajaan Malaysia & MIT (US) di patenkan di AMERIKA SYARIKAT & EROPAH. Tongkat Ali Nu-Prep lelaki  kini berada pada ‘portal / website’ Kerajaan Malaysia & BUKAN DARI PRODUK JENIS LAIN YANG BERASASKAN  TONGKAT ALI DIPASARAN. Kelebihan ini untuk semua Pengguna Bijak Malaysia & antarabangsa ( juga pihak berminat untuk mendapatkan ‘extract’ PATI ASLI ini ) boleh mencari fakta BENAR, TERANG & JELAS yang dijamin TIDAK MEROSAKKAN  BUAH PINGGANG. ( di samping tiada keracunan biasa atau keracunan kronik pada dalaman badan seperti HATI )

PERHATIAN - ini bukan produk MLM yang banyak menipu & terus menipu pengguna bijak. Malah produk yang TIDAK PASTI boleh merosakkan BUAH PINGGANG ( kesihatan tubuh badan terganggu ).BUKAN PRODUK 3 DALAM 1 ATAU 5, 10 ATAU 20 DALAM 1. Seperti minuman pracampuran 365 hari kerosakan buah pinggang - peningkatan KENCING MANIS bakal menanti ANDA.

IQRA, BACALAH..
kepada yang di kampung 'Ornag Kampung',
peladang / petani
JANGAN DI TIPU
LAGI.

KERATAN
INI
TELAH DILAYARI 
JUTAAN PENGGEMAR
ATAU PIHAK YANG MEMINATI
AKAN KEBENARAN
YANG MANA SATU
TONGKAT ALI
TERBAIK DI DUNIA.
( pada portal / website - FRIM )

UTUSAN MALAYSIA JUMAAT 17 JULAI 2009.


Profesor Ramlan Aziz - Kiri ( Director, Universiti Teknologi Malaysia. Kenyataan beliau & Dr Rasadah Mat Ali - FRIM, Tiada Dalam Gambar, PANDUAN / NASIHAT berkaitan herba negara telah dilayari jutaan peminat, penyelidik, , doktor pakar, institusi & pelbagai dari seluruh dunia ), bersama CEO Tengku Shahril - Biotropics Malaysia Berhad.

'Kuat tenaga dan ingin cepat kaya dan seterusnya tertipu dengan GIMIK IKLAN  atau PRODUK YANG DITAWARKAN KENAPA?
TONGKAT ALI

PENAWAR
 ATAU
RACUN ?
(  Antara khasiat dan mudarat tongkat ali  )

ORANG MALAYSIA, cepat terpengaruh ingin cantik cepat, ingin langsing, kuat tenaga dan ingin cepat kaya dan seterusnya tertipu dengan GIMIK IKLAN  atau PRODUK YANG DITAWARKAN KENAPA? Itu yang dilontarkan oleh Pengarah  Loji  Pepandu  Kejuteraan Kimia ( CEPP ), Universiti Teknologi Malaysia ( UTM ), Prof Dr. Ramlan Aziz yang ditanya mengenai obsesi rakyat negara kita terutama orang Melayu dengan produk  prosesan hasilan herba.



TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah



Orang Melayu kata beliau, cepat terpengaruh dengan GIMIK  IKLAN pelaris jualan  yang menunjukkan kehebatan produk tertentu tanpa meneliti terlebih dahulu  akan kebenarnnya.

Pengguna  juga mudah dan cepat  mendapat hasil diingini  TANPA MENGIRA KESAN SAMPINGAN  PRODUK YANG MEREKA  GUNAKAN.

Beliau yang ditanya mengenai khasiat Tongkat ali dan kacip Fatimah untuk meningkatkan kehebatan  dan tenaga berkata, kajian  menunjukkan memang produk berasaskan tumbuhan tersebut  mempunyai kesan positif tetapi  ADA PIHAK MENGAMBIL KESEMPATAN MENGKOMERSIALKANNYA DENGAN CARA YANG SALAH.

‘Saya tidak  menafikan ada kajian  mengesahkan khasiat kedua-dua herba popular itu, malangnya ia menjadi  MOMOKAN DAN PERMAINAN  GIMIK.  MALAH  katanya, beliau  kagum dengan orang terdahulu yang berjaya menemui khasiat produk  tersebut sedangkan  belum ada kecanggihan peralatan ketika itu untuk meneroka khasiatnya.

Namun kini, ada dua persoalan besar yang menjadi masalah pokok iaitu  sama ada produk berasaskan Tongkat ali  dan kacip Fatimah  diproses dengan CARA  YANG BETUL UNTUK  MENJADIKAN  MINUMAN BERTENAGA  DAN KEDUA   ADAKAH  PRODUK TERSEBUT  MENCAPAI TAHAP MINIMUM   KANDUNGAN SEBENARNYA.

Katanya, CARA MEMPROSES BOLEH MENIMBULKAN PERSOALAN KERANA ADA PIHAK MUNGKIN HANYA MENGISAR TONGKAT ALI BERKENAAN UNTUK DICAMPURKAN DALAM MINUMAN. Sedangkan katanya, cara terbaik ialah mengekstraknya terlebih dahulu secara kimia dan ditulenkan kerana ini cara betul untuk menjadikan satu ramuan. ‘ JIKA KITA KISAR SAHAJA IA IBARAT MEMASUKKAN HABUK KAYU DALAM MINUMAN DAN INI MENBAHAYAKAN TUBUH  PENGGUNA’ katanya.

MALAH ORANG MELAYU KATA BELIAU BOLEH  PUPUS JIKA MENGGUNAKAN PRODUK YANG MEMUDARATKAN  KERANA IA  BOLEH MEROSAKKAN ORGAN PERANAKAN.

PERSOALAN KEDUA  ADAKAH KANDUNGAN TONGKAT ALI ATAU KACIP FATIMAH  TERSEBUT MENCUKUPI  UNTUK  MELAYAKKANNYA DIGELAR MINUMAN DARIPADA TONGKAT ALI SEDANGKAN KUANTITINYA SANGAT SEDIKIT.

KAJIAN AWAL, oleh Institut Penyelidikan  Perhutanan Malaysia ( FRIM ) menunjukkan  kandungan Tongkat ali  dalam kopi campuran adalah jauh daripada dos minuman yang memberi  manfaat kepada kesihatan. MALAH, ada jenama  yang gagal kandungan Tongkat ali dalam produk berkenaan.

Jesteru beliau mahu agensi berkaitan mengambil langkah perlu untuk  menetapkan peraturan supaya jumlah minimum tertentu diperlukan bagi mengesahkan minuman tersebut memang mengandungi Tongkat ali sebagai contoh dan mana-mana pihak yang tidak mematuhinya dianggap penipu.

LEBIH MENDUKACITAKAN, sesetengah syarikat menggunakan testimony untuk mengesahkan kehebatan produk mereka  dan inilah yang mengundangkan minat pengguna.

Beliau berkata, trend ini semakin  menjadi-jadi apatah lagi terdapat tawaran tertentu untuk menjadikan penggunanya  kaya. Beliau berkata , menggunakan produk berasaskan bahan semula jadi memang semakin menjadi  trend di peringkat global  disebabkan kecenderungan manusia kini untuk melakukan pencegahan penyakit berbanding rawatan khususnya herba. Dalam hal ini, menjadi cabaran  saintis Malaysia untuk menjalankan lebih banyak penyelidikan mengenai khasiat tumbuhan herba dan peruntukan untuk tujuan tersebut perlu ditambah.

Satu lagi masalah yang timbul ialah perbuatan pengilang yang mencampurkan banyak jenis herba dalam satu jenis produk dengan mendakwa yang mampu merawat pelbagai jenis penyakit. ‘ Adakah ini telah dibuktikan secara saintifik atau hanya  ilmu traditional  sedangkan kajian mengenainya perlu dilakukan terlebih dahulu’ ujar Ramlan. 
 
Perbuatan untuk mengkomersialkannya  secara melulu ini ibarat  menculik ilmu yang sepatutnya  dipelajari terlebih dahulu.

Satu lagi penyelidikan  yang perlu diperhebatkan  ialah menghasilkan sebatian piawai yang boleh  dijadikan rujukan  dalam menghasilkan  produk  Tongkat ali  dan kacip Fatimah  pada masa akan datang. Berdasarkan kajian  kata Ramlan Tongkat ali   mempunyai banyak khasiat antaranya meningkatka hormon lelaki  dan dikatakan mampu membantu menguruskan badan.

KHASIAT TONGKAT ALI.
Khasiat ini disokong oleh satu  kajian di Amerika Syarikat jesteru, pada mana-mana produk ia sepatutnya sama kemujarabannya  walaupun diambil daripada pokok herba tertentu dan sumber yang menggunakan ekstrak piawai yang berlainan.

Sementera itu, salah sebuah institut penyelidikan yang terlibat dalam kerja-kerja  makmal mencari khasiat Tongkat ali ialah FRIM.

Tongkat Ali ( Eurycoma longifolia ) adalah dari family Simaroubaceae telah digunakan  secara traditional oleh kaum Melayu di Malaysia sejak dahulu lagi.
Ia digunakan secara traditional sebagai agen penggalak seks ( apphrodiasiac ) dan untuk meningkat kesihatan badan.
Penyelidikan tersebut dijalankan di bawah projek utama Kementerian  Sains, Teknologi dan Inovasi ( MOSTI ) iaitu Program Perkongsian Bioteknologi Malaysia – Institut Teknologi Massachusetts ( MIT )

Menurut Pengarah Kanan Bahagian Tumbuhan Perubatan FRIM, Dr Rasadah Mat Ali, penyelidikan tersebut bermula 1999 yang mana pihaknya terlibat mengkaji bahan kimia dan juga genetic tumbuhan tersebut. ‘Hasil kajian kita mendapati penanda kimia Tongkat ali sejenis bahan dinamakan eurikomanon dan juga sebatian aktif ‘ katanya.
Pelbagai sebatian kimia dalam Tongkat ali telah diasingkan dan dikenal pasti. Pencirian dan penentuan struktur  sabatian kimia tersebut dilakukan menerusi kaedah spektroskopi.

Beberapa sebatian kimia telah dipilih sebagai sebatian penanda ekstrak Tongkat ali.

Sebatian penanda tersebut berperanan penting untuk memastikan identity, intergriti dan kualiti serta keseragamam produk yang berasaskan Tongkat ali.

Eurikomanon yang merupakan sebatian utama (major) telah dipilih sebagai sebatian penanda untuk akar Tongkat ali. Peratus permulangan pengekstrak eurikomanon daripada akuas ekstrak akar Tongkat ali adalah tidak kurang daripada 1.7 peratus.

Terkini, FRIM telah menawarkan perkhidmatan teknikal kepada industry farmaseutikal, nutraseutikal dan makanan, untuk penilaian kualiti ekstrak dan produk Tongkat ali.

Penentuan kualiti juga dapat dihasilkan dengan teknologi sensor baud an rasa yang telah digunakan sebagai peralatan penjanaan finger-printing untuk aktiviti pempiawaian tumbuhan ubatan, ekstrak dan herba produk. Dengan adanya penanda kimia tersebut, ia sebagai ‘cap cari’ Tongkat ali yang mengesahkan kehadirannya dalam mana-mana campuran pun.

Ditanya mengenai kegilaan golongan lelaki yang minum Tongkat ali untuk menambah tenaga terutama untuk menambah tenaga terutama untuk tujuan seks, beliau berkata, kajian mengenainya telah dibuktikan tetapi biasanya pada dos yang disyorkan.

‘Pengguna sihat secara umumnya hanya memerlukan 100 miligram sehari sahaja’ ujar Rasadah. Katanya, memang benar ada kajian mengenai kandungannya yang dikenali sebagai kesan aphrodisiac tetapi kesannya bergantung pada dos.
Kajian kimia mendapati kewujudan sebatian aktif seperti eurikomanon, eurikomalakton dan eurikomanol ( qussinoids ) yang banyak  di dalam akar.

Sebatian ini telah dikenal pasti berkeupayaan untuk meningkatkan penghasilan hormone testosterone ( androgenic ) yang diperlukan dalam fungsi kelelakian.

Sebatian yang menyebabkan aktiviti tersebut telah dikenal pasti berpotensi untuk dibangunkan sebagai produk nutraseutikal  atau farmasuetikal untuk rawatan masalah hormone dan kesuburan.
Apa yang penting dalam pengambilan tersebut , dos pengguanaan perlu diambil kira kerana ada kemungkinan ia mengundang risiko kepada pengguna.
Hasil kajian juga mendapati bahawa Tongkat Ali mempunyai sebatian aktif antimalaria dan antikanser tetapai kajian lanjut mengenai tumbuhan herba tersebut masih dijalankan.

Ditanya mengenai bahagian mana pada pokok tersebut yang paling banyak sebatian bioaktif, Rasadah berkata khasiatanya banyak tersimpan dibahagian akar selain daun dan batang.

Orang Melayu kata beliau hanya mengetahui rahsia khasiat pada 1990an dan ketika itu mereka menggunakan dengan merebus bahagian yang dikatakan mempunyai banyak khasiat.

Dengan kata lain, apa yang dilakukan oleh saintis hari ini ialah untuk membuktikan atau mengesahkan apa yang telah dilakukan oleh orang terdahulu. Pembuktian secara saintifik itu perlu menguji kebekesanan kualiti dan keselamatanya.

Malah FRIM telah menawarkan perkhidmatan memproses kepada industry herba dalam penghasilan produk daripada Tongkat Ali menerusi kilang Amalan Pengilang Baik ( GMP ) di Pusat Teknologi Herba ( HTC ) FRIM di Kepong.

Namun katanya, apa yang membimbangkan ialah kecenderungan segelintir pihak yang suka mencampurkan Tongkat Ali dengan bahan lain untuk menambahkan khasiat sesuatu formulasi herba tersebut.

‘ Kita tidak tahu apakah bahan-bahan yang dicampurkan ini bertindak balas sesama sendiri dan menimbulkan risiko lain.’ katanya.



Profesor Ramlan Aziz - ( Director, Universiti Teknologi Malaysia ), NASIHAT / SERTA PESANAN KEPADA SEMUA RAKYAT MALAYSIA.


TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

Kehebatan kenyataan Profesor Ramlan Aziz ( Director - UTM ). Bagaimana kehebatan kajian klinikal mendapat sambutan jutaan pembaca seluruh dunia.



PERHATIAN untuk permudahkan SEMUA perniagaan rangkaian HERBA NEGARA, DISEDIAKAN 'BUNTING' yang mempunyai kelulusan KKLIU 0197-2014.
TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI
KKLIU 0197-2014


TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI
KKLIU 0197-2014


TONGKAT ALI NU-PREP LELAKI
KKLIU 0197-2014


Kelebihan berkaitan SAINS & ISLAM, memudahkan produk berkaitan kesihatan ini untuk berada di stesen radio MALAYSIA. Terdapatnya beberapa stesen dakwah 'ISLAM' untuk menerima sebarang penerangan atau di temuduga ia memerlukan KAITAN produk, bentuk saintifik, kajian klinikal & apa hubungkait SAINS & ISLAM yang boleh & berjaya dikupas untuk para pendengar.

Tetapi sebaliknya berlaku pada produk yang mencari keuntungan semata-mata berkaitan TONGKAT ALI contoh produk lain atau MLM TIDAK BERJAYA ATAU DIBENARKAN untuk berada di stesen radio berkaitan ISLAM.

Inilah kelebihan & perbezaannya apabila ANDA lihat & cuba mendalami MENGAPA terjadi begitu. Landasan yang TIDAK PASTI, TIDAK TERANG, TIDAK BENAR, TIDAK ADA KAJIAN & TIDAK ADA KEBAIKAN MENUJU KEMAJUAN & PEMBANGUNAN UMMAH. Tetapi pihak radio yang MENCARI KEUNTUNGAN & berbangga dengan siaran berjaya menarik perhatian pendengar berjuta-juta menjadi TUMPUAN para pengilang atau pengeluar produk. INI SEMATA-MATA KEUNTUNGAN, ( pihak radio & pengeluar produk ). TETAPI pada satu sudut DUNIA AKHIRAT adalah dibawah paras ‘PERKARA SEBENAR – keuntunga hanya atas pengaruh iklan semata-mata bukan kekuatan produk. Ini dapat dinilai oleh pihak BIJAKSANA berkaitan Kemajuan ISLAM seiring & tepat berada pada status SAINS & ISLAM.

‘Alhamdulillah’ Tongkat Ali dipermudahkan untuk berada bersama DOKTOR PAKAR secara langsung di radio berkenaan. Begitu juga pada siaran suara ISLAM di RTM di permudahkan  penjelasan akan ‘scientific discovery’ Mukjizat Bergelar Tongkat Ali Nu-Prep. Ini bezanya yang di terima diantara kedua – dua pihak yang berlainan. KERAJAAN mengutamakan SAINS & ISLAM & satu pihak ‘Tanpa dipengaruhi, mana-mana pihak menilai SAINS & ISLAM dari sudut Kemajuan & Pembangunan Ummah’ ( lebih mendalam fokusnya ). Maka dinasihatkan produk-produk yang lain bersedia atau menyediakan fakta saintifik ‘TERANG & JELAS – SAINS & ISLAM’ agar mudah & dipermudahkan. ATAU sememangnya produk berkenaan sememangnya TIDAK MAMPU ATAU TIDAK ADA KAJIAN KLINIKAL yang dapat memberi kesan kebaikan kepada kesihatan tubuh badan.

MAKA ADALAH BENAR ‘PRODUK BERKAITAN’ banyak ditolak untuk berada pada stesen radio ISLAM. Kehebatan produk tersebut bergantung sepenuhnya pada kekuatan IKLAN – ini bermaksud produk akan berada dipasaran untuk beberapa bulan atau setahun dua sahaja ‘MENCARI PELUANG SEBAIK MUNGKIN UNTUK MENDAPAT  KEUNTUNGAN’. ( mungkin ada unsur-unsur yang tidak baik pada produk tersebut yang SUKAR DIJELASKAN SENDIRI oleh pengeluar produk ).

Inilah kelebihan & KEBIJAKSANAAN PENGGUNA dituntut untuk berada pada pihak yang lebih TERANG menyebelahi akan KEBAIKAN serta keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan. Carilah fakta yang menyokong SAINS & ISLAM, kerana KESIHATAN adalah Anugerah terhebat kepada hamba-hambaNYA.  


PERHATIAN JENAMA MALAYSIA BERJAYA.
Kejayaan KOSHER. ANDA Pengguna Islam 'Terlepas Pandang bahawa kini telah tersenarai sebagai MAKANAN TAMBAHAN yang diiktiraf  oleh golongan  mereka & telah dibenarkan mengambil 'supplement' berasaskan Tongkat Ali  yang paling SELAMAT , BERKESAN & BERKUALITI, hanya dari 'extract' yang telah dipatenkan di US & Eropah. ( akan bersambung ....) 

KEHEBATAN PERMAKANAN 'supplement' terhebat ini adalah ANUGERAH dari Yang Maha Esa.
Kini diiktiraf, isyarat ini terbukti bahawa PAKAR MALAYSIA & yang lain terlibat China, South Africa & United States mendahului perubatan barat / moden SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Secara ilmiah yang lain SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH & diakui oleh agensi PERMAKANAN YAHUDI bahawa 'PATI ASLI - extract' ini TERBAIK - BERKESAN KEPADA KESIHATAN TUBUH BADAN. ( inilah kelebihan kajian klinikal /  TERBUKTI SECARA SAINTIFIK  )


KEHEBATAN JENAMA MALAYSIA, satu-satunya berasaskan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( PATI ASLI - 'extract' tersenarai pada permakanan 'supplement' & dibenarkan untuk SIHAT BERTENAGA oleh pihak kelulusan permakanan YAHUDI.( Sijil KOSHER ).  Seiring & terbukti SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.  


TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah


Kualiti adalah segalanya ‘Kesan kebaikan & keberkesanan kepada kesihatan tubuh badan’. Sihat Bertenaga Tanpa Bantuan Bahan Terlarang / DADAH, selain Tidak Merosakkan Buah Pinggang. Inilah kelebihan Jenama Malaysia diiktiraf permakanan golongan YAHUDI di Eropah. Ini juga ruang besar terbuka kepada pihak yang berminat dari EROPAH memasarkan produk selain sokongan fakta kajian klinikal terbukti ( proses bersaintifik bersama keputusan MAKMAL menjadi isu pertama untuk produk berada dipasaran EROPAH ).

Jika penulisan barat / moden berkaitan ‘ herba & DADAH’ telah jauh ketinggalan ‘lapuk’ kerana kini bukan lagi ‘gensing pelbagai perisa – Amerika Syarikat ’ berjaya TERKINI TONGKATA ALI NU-PREP TERNYATA MENURUNNYA KENCING MANIS ‘diabetes’ secara mendadak / pantas tanpa gangguan bersama ubat farmasi & TIDAK ADA RISIKO BURUK KEPADA PENGAMAL. ( kerana testosterone yang berjaya meningkat dalam tubuh badan adalah dari sumber semulajadi & BUKAN berasaskan BAHAN KIMIA / DADAH seperti hasil perubatan barat – farmasi MENURUNKAN TETAPI RISIKO BURUK MENANTI ANDA ).

Inilah kejayan PERTAMA DI DUNIA berjaya dari JENAMA MALAYSIA. Secara tidak langsung bakal mengurangkan suntikan INSULIN – unit yang tinggi & ATAU METFORMIN dengan dos yang tinggi dari memasuki tubuh badan.           

JIKA PAKAR PERUBATAN MENGATAKAN TIDAK ADA UBAT UNTUK KENCING MANIS 'diabetes' makan dimanakah letaknya 'BERHENTI SEBELUM KENYANG'. Jika amalan yang baik cara hidup sihat sentiasa 'IN SHA ALLAH'.  


KEHEBATAN CIPTAAN YANG MAHA ESA.

KENCING MANIS ‘diabetes’, TIDAK BOLEH KEMBALI ‘NORMAL’ TIADA UBATNYA & TIDAK BOLEH PULIH SEPERTI SEDIA KALA.( jawapan hanya boleh dikawal ). Mungkin ada benarnya ‘BERHENTI SEBELUM KENYANG’, ( itu jawapannya ). JIKA TIDAK, dimana hendak diletakan ‘Kebenaran – setiap penyakit itu ada ubatnya’, Ini bukan dari DOKTOR PAKAR tetapi dari YANG MAHA ESA. 

Adakah benar Yang Maha Esa hanya memberi yang diperlukan SAHAJA atau sememangnya telah diberikan dari perubatan sumber tumbuhan yang diproses secara TEKNOLOGI TERCANGGIH ‘BAT – Best Available Technology’  iaitu dari PATI ASLI – ‘extract’ Tongkat Ali Nu-Prep. PERLUKAN sokongan bersaintifik – TETAPI PADA ASAS ADALAH BENAR MENURUNKAN & MEMBOLEHKAN BACAAN BERADA PADA TAHAP ‘NORMAL’ bagi pesakit KENCING MANIS setelah meningkatnya testosterone dalam tubuh badan pengamalnya. ( bacaan ‘monitoring system’, bersama ubatan ‘diabetes’ contoh seperti  “Metformin” untuk merangsangkan tisu badan menggunakan insulin dengan lebih cekap, “Glibenclamide / Gliclazide” untuk merangsang pengeluar insulin darupada ‘pankreas’, kombinasi  2 ubat “pil  - glucovance”  & suntikan INSULIN – rawatan disebabkan INSULIN yang terhasil oleh badan tidak cukup atau sememang tidak berfungsi secara baik.)




JIHAD KESIHATAN - Pengguna Bijak Malaysia. ANDA berada disini bakal MENOLAK nasihat pakar bahawa TIDAK ADA UBAT UNTUK KENCING MANIS 'diabetes'. Persoalannya KEPADA PAKAR KENCING MANIS di mana letakanya ‘BERHENTI SEBELUM KENYANG’.

CONTOH sentiasa Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. Secara jujur, terang, jelas & BENAR. ZINA TETAP HARAM ( DILARANG, mendekati & atau menghampiri - semua fahaman TAHU ). 

Contoh KURANG TEPAT  ‘SEK SELAMAT GUNAKAN KONDOM, yang terbaik TERANG & JELAS JANGAN BERZINA’. ( ISU PERTAMA TIADA ZINA, HIV / AIDS – memahami penyakit ikut bagaimana ia berlaku & cara KAEDAH & MANFAATNYA ). Fakta  SAINS & ISLAM adalah segalanya. TIADA SESIAPA yang sanggup mendaruratkan diri sendiri. 



PERHATIAN untuk semua pengguna fikirkan bersama. Jika ujian haiwan hasilnya...


UJIAN PADA HAIWAN – banyak ujian pada haiwan dilakukan dengan dos yang tersendiri  oleh pihak penggeluar / pengilang dari proses yang TIDAK DIKETAHUI didapati ‘tikus mati’.


Bagaimana produk seumpama ini boleh berada dipasaran... Apakah hasilnya KESAN BURUK kepada Kesihatan Tubuh Badan ANDA ? ( akan bersambung )




PERANAN, hubungkait pihak dibawah bagi memestikan 'INDUSTERI HERBA NEGARA BERJALAN LANCAR'.   



( click  - NOW )  
Contact Us

For Any Issues Related To The Tribunal For Consumer Claims, You Can Contact Us As Below :
Tribunal Tuntutan Pengguna Malaysia,
Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan,
Aras 5, Podium 2,
No. 13, Persiaran Perdana,Presint 2,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
62623 Putrajaya.
Toll Free : 1-800-88-9811
Telephone No. :  03-8882 5822
Fax No. : 03-8882 5831

Produk terhasil dari kerjasama Kerajaan Malaysia & MIT (US)
membabitkan kos RM 29.7 JUTA.


PERHATIAN
Tongkat Ali Nu-Prep lelaki BUKAN PRODUK MLM.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

Segala Jenama Malaysia yang terbaik di pamerkan kepada pelancong antarabangsa di dahului Tongkat Ali Nu Prep - BERSAINTIFIK & BERKRITERIAKAN  WHO SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah





'International Get Away'
Herba Tourism Widuri
di Batu Caves Pertama Seumpamanya di buka pada 8hb Mei 2014.
Hubungi 013-353 0320 
( 24 / 7 - 365 hari )
Segala Jenama Malaysia yang terbaik di pamerkan
kepada pelancong antarabangsa di dahului
Tongkat Ali Nu Prep
BERSAINTIFIK & BERKRITERIAKAN  WHO
SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.

TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah

Penerangan diberikan kepada pelancong Arab Saudi.


Kehadiran pelancong INDONESIA 
Sebilion Terima Kasih.

Pelancong Indonesia
diberikan penerangan produk Malaysia
yang dijamin SELAMAT & harga yang berpatutan.


BERSAINTIFIK DIJAMIN
SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI







PRODUK HARTA KHAZANAH NEGARA
YANG DILAWATI / KUNJUNGI
PELANCONG
ANTARABANGSA

















TONGKAT ALI NU-PREP
MUKJIZAT BERGELAR TONGKAT ALI NU-PREP
Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah
Produk Pertama BERSAINTIK & BERKRITERIAKAN WHO
DIJAMIN SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI
yang terhasil dari kerjasama KERAJAAN MALAYSIA
& MIT (US ) Paten US 7, 132,117B2 & Europe Specification Patent EP 1, 313, 491 B1.

' INTERNATIONAL GET AWAY' 
Seiring  
'VISIT MALAYSIA 2014'.


SEBILION TERIMA KASIH
Nu-Prep Lelaki

Nu-Prep Lelaki



















PERHATIAN 
KEPADA SEMUA 
YANG BERKENAAN.

JIHAD KESIHATAN - AHLI SUKAN 'ANDA SELAMAT BERSAMA NU-PREP'. Keputusan 'DOPING Studies' Kemenangan MALAYSIA - PENERAJU HERBA NEGARA, ( dari hasil Harta KHAZANAH NEGARA ). Kini tersenarai MAKANAN TAMBAHAN YANG DIBENARKAN UNTUK SEMUA AHLI SUKAN NEGARA ( semua jenis sukan, mengambilnya ) . SIHAT BERTENAGA TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. FAKTA KAJIAN KLINIKAL, kemenangan terbesar negara penyelidikan seiring 'SAINS SUKAN NEGARA' TERJAMIN Selamat, Berkesan & Berkualiti. Peringatan hanya Nu-Prep Lelaki SAHAJA berasas dari sumber tumbuhan Tongkat ali yang terjamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI untuk semua ahli sukan negara.http://omicsonline.org/the-eurycoma-longifolia-freeze-dried-water-extract-physta-does-not-change-normal-ratios-of-testosterone-to-epitestosterone-in-healthy-males-2161-0673.1000127.php?aid=18813

Info kajian klinikal http://www.nuprepkl.blogspot.com/  bersama info aktiviti terkini MAJLIS PEMBANGUNAN HERBA NEGARA

PERHATIAN, satu-satunya seumpamanya di dunia mempunyai kajian klinikal dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Satu-satunya Jenama Malaysia berasaskan dari sumber tongkat ali tempatan ( Jenama Malaysia ) berada pada 'portal/website' KERAJAAN MALAYSIA dibawa program EPP-1 contoh Pembangunan Herba Negara ( bukan dari produk tongkat ali yang BIASA atau banyak dipasaran ). Untuk sebarang pihak antarabangsa yang berminat akan dinasihatkan oleh Kerajaan Malaysia - pastikan proses yang AMAT BAIK bersama kajian haiwan, 'human trial' & kajian linikalhttp://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx

JIHAD KESIHATAN - KAMI BOLEH MEMBANTU ANDA - Pengguna Bijak “ANDA BOLEH MENYAMAN PIHAK PENGELUAR / PENGILANG PRODUK BERASASKAN DARI TONGKAT ALI “. JANGAN TERTIPU dengan produk lain dipasaran JAGA DIRI & JAGA KELUARGA ' SIHAT BERTENAGA ' TANPA BANTUAN BAHAN TERLARANG / DADAH. Pastikan RAMADHAN ini 1435 H TIADA KENCING MANIS ( kembali NORMAL ) & TIADA KEROSAKKAN BUAH PINGGANG ( SIFAR DIALISIS ) http://www.youtube.com/watch?v=VeLZ9sluxnE kelebihan dipatenkan di Amerika Syarikat & Eropah .atas nama KERAJAAN MALAYSIA ( in the name - government of Malaysia ). Produk yang PERTAMA berkaitan Tongkat Ali dilindungi hasil & kajian yang dijalankan oleh Pakar MALAYSIA, CHINA, SOUTH AFRICA & UNITED STATES. Contoh ketara MENINGKATKAN TESTOSTERONE - maka Sihat Bertenaga, LOH ( mengatasi kelesuan ), kesuburan & pelbagai berkaitan. “HAK KERAJAAN MALAYSIA – HAK ANDA”.

LAPORKAN Sebarang Penipuan sila hubungi segera NASIHAT ‘Federation of Malaysian Consumers Associations’ ( FOMCA ) 'Pastikan produk mempunyai kajian PAKAR  http://www.fomca.org.my/ 

LAPORKAN kepada KPDNKK kadar segera ANDA PENGGUNA PASTI MENANG ( Tribunal for Consumer Claims Malaysia ) http://ttpm.kpdnkk.gov.my/etribunal_en/user/user_login.php 

LAPORKAN JIKA ANDA terasa pening-pening / sakit kepala MUNGKIN terkandungnya bahan terlarang / DADAH pihak Kementerian Kesihatan Malaysia ( Ministry of Health, Malaysia ) akan bertindak segara ( hasil laporan makmal, tindakan rampasan / tangkapan & berkaitan )http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm Nasihat KKM 'Pastikan produk mempunyai perunding / pakar penyelidik'.

LAPORKAN SEGERA terus ke SPRM ( Malaysia Anti Corruption Commission ) http://www.sprm.gov.my/ 

LAPORKAN SEGERA terus ke PERBADANAN HARTA INTERLEK MALAYSIA ( Intellectual Property Corporation of Malaysia ) http://www.myipo.gov.my/





LAPORKAN SEGERA - JIKA INI SEMUA TIDAK BERLAKU & MASIH MERUGIKAN ‘MELEWATKAN KEMAJUAN & PEMBANGUNAN NEGARA’ SILA HUBUNGI KETUA SETIAUSAHA NEGARA MALAYSIA ( KSN ) http://www.pmo.gov.my/ksn/home.php “Chief Secretary to The Government of Malaysia”.





JIHAD KESIHATAN – ‘MINDA MERDEKA’. IQRA, Bacalah... 

JIKA TERDAPATNYA PARA DOKTOR ATAU PAKAR ATAU PROFESOR ATAU PIHAK DARI LUAR NEGARA, YANG MENGATAKAN JANGAN ‘AMBILNYA’ MAKA SILA HUBUNGI SAYA DENGAN KADAR SEGERA.
LAPORKAN SEGERA - JIKA INI SEMUA TIDAK BERLAKU & MASIH MERUGIKAN ‘MELEWATKAN KEMAJUAN & PEMBANGUNAN NEGARA’ SILA HUBUNGI KETUA SETIAUSAHA NEGARA MALAYSIA ( KSN ) http://www.pmo.gov.my/ksn/home.php Chief Secretary to The Government of Malaysia.

Lelaki yang BUDIMAN berakhlak baik TIDAK mengambil sebarang produk yang mengandungi BAHAN TERLARANG / DADAH. Pilihan Lelaki BUDIMAN hanya Tongkat Ali Nu-Prep lelaki untuk SIHAT BERTENAGA. Lelaki yang Tidak menipu DIRI SENDIRI adalah lelaki yang memastikan KELUARGA TERJAGA. Menjauhkan diri dari KENCING MANIS, pastikan SIFAR ‘TIADA’ kerosakkan BUAH PINGGANG & SIFAR ‘dialisis’. ( malah status HATI adalah NORMAL dari LFT – Liver Function Test ). ANDA Bertenaga pada bacaan KENCING MANIS ‘monitoring system’ setiap pagi & kelebihan laporan MAKMAL dari klinik / hospital Hba1C TURUN & berada pada tahap NORMAL. ( amalkan nasihat BERHENTI SEBELUM KENYANG & doktor – LEBIH CEPAT /PANTAS & ia dapat membantu ANDA). TIDAK DAPAT DINAFIKAN & DICABAR oleh doktor atau pakar, walaupun terdapatnya bacaan TURUN dikalangan pesakit yang mengamalkan Nu-Prep lelaki YANG TIDAK ADA PANTANG DALAM ‘CARA PERMAKANAN SEHARIAN’. Adalah baik BERHENTI SEBELUM KENYANG – Kencing Manis kembali NORMAL. ( atas usaha ANDA sendiri ). Lihat laporan – PENGESAHAN NU-PREP TESTIMONIAL dari sudut fakta laporan makmal

Jihad Kesihatan – Iqra ‘Bacalah...’ Berpahala perolehi infomasi yang baik untuk kesihatan. ANDA dituntut agama supaya sentiasa SIHAT. Kesihatan yang baik permudahkan segala usaha & IBADAH seharian. Penemuan ini BERJAYA MENURUNKAN KADAR GULA DALAM & ANDA BERTENAGA telah membuktikan bahawa Tongkat Ali Nu-Prep Lelaki telah mendahului perubatan moden /barat ‘western medicine’ KERANA UBAT DADAH hanya menurunkan TETAPI ANDA TIDAK BERTENAGA malah hanya menanti KESAN RISIKO untuk pesakit mendapat KEROSAKKAN BUAH PINGGANG & menjadikan ANDA BERPOTENSI MENDAPAT RAWATAN ‘dialisis’ ATAU TERUS KEROSAKKAN ‘HATI’ pada tahap 4. 

JIHAD KESIHATAN – Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ‘LARUT DALAM AIR SEPENUHNYA’. Tidak merosakkan 'BUAH PINGGANG', Kelebihan untuk permudahkan segala IBADAH ( perolehi PAHALA BERGANDA ). ANDA bakal mengurangkan DIALISIS ( SIFAR DIALISIS ).Bersama berusaha mengurangkan kos rawatan yang menelan puluhan juta ringgit ( lebih RM 30 juta ) oleh PUSAT ZAKAT NEGERI-NEGERI. ANDA Di tuntut Sihat Bertenaga oleh Agama – Berilmu ANDA BERPAHALA.

Mengamalkan Tongkat Ali Nu-Prep Lelaki, ANDA perolehi kemenangan BERGANDA. PERTAMA SIHAT BERTENAGA ( meningkatkan testosterone & mengurangkan kandungan gula dalam DARAH ). Ini TIDAK ada pada sebarang perubatan moden / barat ‘western medicine’ atau herba biasa-biasa yang lain. 

Info JIHAD KESIHATAN - PATI ASLI kandungan yang ada pada kapsul Tongkat Ali NU-PREP LELAKI adalah dari hasil murni kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT ( US ) Massachusetts Institute of Techonology. Hasil ini telah berjaya dipatenkan di Amerika Syarikat (US Patent 7, 132,117 B2 & EROPAH, Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 ). Kos pembangunan ini melibat sebanyak RM29.7 juta seperti dibentangkan di parlimen pada 2007. KINI fakta bersaintifik ( fakta SAINS ISLAM, Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah ). TIDAK BOLEH DI NAFIKAN & DICABAR kerna Tongkat Ali Nu-Prep lelaki SIHAT BERTENAGA terhasil dari kajian klinikal bersaintifik oleh pakar MALAYSIA, EROPAH – GERMAN, SOUTH AFRICA, CHINA, UNITED STATES & negara lain
http://www.nuprepkl.blogspot.com/ Aktiviti & terkini pada Majlis Pembangunan Herba Negara di bawah Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani ( transformasi ekonomi - Pemandu EPP-1, satu-satunya contoh mendahului herba negara sebagai Peneraju Herba Negara adalah Tongkat Ali - pati asli 'Larut Dalam Air' yang telah dipatenkan Amerika Syarikat & Eropah yang di kilangkan / di keluarkan oleh Biotropics Malaysia Berhad SAHAJA - bukan dari produk yang lain 'yang biasa-biasa' yang berada dipasaran sekarang ). FAKTA satu-satunya produk berasaskan dari herba Tongkat Ali Nu-Prep lelaki dari Biotropics Malaysia Berhad mewakili negara yang berada pada 'portal / website Kerajaan Malaysiahttp://etp.pemandu.gov.my/Related_Stories-@-Nu_Prep_Lelaki_Takes_You_Further.aspx

PERHATIAN - Bukan dari Tongkat ali yang lain yang biasa di pasaran tempatan, hingga kini banyak tongkat ali TIDAK DIIKTIRAF MALAH TIDAK DI BENARKAN MEMASARKAN DI PERINGKAT ANTARABANGSA. - KECUALI DARI EKSTRAK PATI ASLI NU-PREP, satu-satunya dari Malaysia yang memperolehi kelulusan USFDA ) Jenama Malaysia dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI.

TONGKAT ALI Nu-Prep lelaki satu-satunya produk yang dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI bertaraf antarabangsa ( Nu-Prep dicipta dari laporan makmal, seperti hasil kajian klinikal yang disiarkan pada 'journal kesihatan -laporan perubatan antarabangsa' terbukti mendahului perubatan moden / barat 'western medicine' TANPA BAHAN TERLARANG / DADAH
http://nu-prep100tongkatalipaten.blogspot.com/ 

Semua produk boleh didapati di Rangkaian Terbesar Herba Negara seperti EMIQ 03-20727777, 03-20725555, PT WIDURI 03- 03-26941051, 013-9677171 ( Pn Wani ) & semua farmasi seperti Guardian, Vita Care, Caring, WATSON & farmasi biasa berhampiran ANDA. ATAU di Pusat Pakar Hospital Damai, Jalan Ipoh ( Dr Ismali Tambi ) atau atas permintaan ORANG BATU PAHAT untuk mudah boleh didapati dari penjelasan doktor cara pengambilan Tongkat Ali Nu-Prep lelaki di KLINIKA PUTRA, DR KHAIRUL . Hubungi Klinik Putra No 6, Jalan bintang Emas 2, Tongkang Pechah, 83010,Batu Pahat,Johor.No Tel : 07-4152122. Di Tampoi – ProCare Klinik, 23, Jalan Sri Perkasa 2/1, Taman Tampoi Utama, Johor Bharu, Johor. 07-2315671 DR ROZIAH.( bakal berada di semua klinik & PUSAT KLINIK PAKAR ATAU HOPSITAL PAKAR di seluruh Malaysia dalam masa terdekat. Hubungi Pn Lieza 019-7110105.( Angsana, Level 5, JB ) ‘In Sha Allah”. Tongkat Ali Nu-Prep Lelaki juga boleh didapati disemua FARMASI ( TERKEMUKA seperti Guardian, Vita Care, Caring, farmasi biasa & WATSON seluruh negara.).

LANGKAH PENGGUNA BIJAK.
http://www.islam.gov.my/en Produk Tongkat Ali Nu-Prep lelaki , mempunyai kelulusan HALAL JAKIM. Produk WAJIB mempunyai kelulusan HALAL.

http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm   Nasihat pihak Kementerian Kesihatan Malaysia “Pastikan produk mempunyai PAKAR “. Disini ANDA Pengguna Berkualiti boleh mengetahui produk didaftarkan & mempunyai kelulusan MAL. Contoh Tongkat Ali Nu-Prep lelaki ( MAL 09051452 T ). Sila laporkan sebarang kesalahan dengan kadar segera.

http://www.fomca.org.my/  Nasihat pihak FOMCA “Pastikan produk mempunayi kajian pakar”. Laporan ANDA akan menjadi perhatian Pengguna Bijak.

http://www.sprm.gov.my/  Laporkan sebarang salah laku RASUAH dengan kadar segera.

http://mygov.malaysia.gov.my/EN/Relevant%20Topics/MakeaBusiness/Business/ManagingYourBusiness/StandardandAccreditation/SIRIM/Pages/StandardandIndustrialResearchInstituteofMalaysia.aspx    ANDA boleh mendapatkan informasi berkaitan paten. PATI ASLI kandungan yang ada pada kapsul Tongkat Ali NU-PREP LELAKI adalah dari hasil murni kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT ( US ) Massachusetts Institute of Techonology. Hasil ini telah berjaya dipatenkan di Amerika Syarikat (US Patent 7, 132,117 B2 & EROPAH, Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )

http://www.frim.gov.my/  Paten ini juga di patenkan atas nama ‘Kerajaan Malaysia’, juga melibatkan pihak FRIM.

http://www.myipo.gov.my/  Pihak permudahkan segala urusan paten, ANDA Pengguna Bijak sila lakukan cari informasi. PATI ASLI kandungan yang ada pada kapsul Tongkat Ali NU-PREP LELAKI adalah dari hasil murni kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT ( US ) Massachusetts Institute of Techonology. Hasil ini telah berjaya dipatenkan di Amerika Syarikat (US Patent 7, 132,117 B2 & EROPAH, Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 )

http://ttpm.kpdnkk.gov.my/portal/index.php/en/  Laporkan sebarang PENIPUAN & yang pasti ANDA PENGGUNA  MENANG DI MAHKAMAH TUNTUTAN.

http://www.pmo.gov.my/ksn/home.php Chief Secretary to The Government of Malaysia. LAPORKAN SEGERA – Jika terdapatnya kakitangan tangan Kerajaan Malaysia dengan SENGAJA MENAFIKAN ATAU MEMBURUKKAN ATAU & TIDAK BERKERJASAMA memberi fakta akan kebenarannya PATI ASLI TONGKAT ALI di patenkan ( kementerian, jabatan yang berkaitan di Malaysia atau luar negara ). Hasil murni kerjasama KERAJAAN MALAYSIA & MIT ( US ) Massachusetts Institute of Techonology, yang telah dipatenkan di Amerika Syarikat (US Patent 7, 132,117 B2 ) & EROPAH ( Europe Specification Patent EP 1 313 491 B1 ). NIAT & PEEBUATAN MERUGIKAN TELAH ‘MELEWATKAN KEMAJUAN & PEMBANGUNAN NEGARA’ SILA HUBUNGI KETUA SETIAUSAHA NEGARA MALAYSIA ( KSN ). 

No comments: