Nu-Prep, perfect and official supplements 'extra push'

Nu-Prep, perfect and official supplements 'extra push'
Negative - Prohibited List. ADAMAS, New Delhi, India. NON-DRUG. Nu-Prep official supplement 'The National Sports Institute of Malaysia'

Monday 11 January 2016

TIADA KENCING MANIS "TIADA DIABETES, SIFAR DIALISIS".

KLCC
Nu-Prep Lelaki.

KLCC
NU-PREP TONGKAT ALI.

NU-PREP LELAKI TONGAT ALI.

Produk negara yang paling berjaya di bawah Komitmen Kerajaan Malaysia. Produk yang pertama di dunia mempunyai bukti kajian klinikal ( 14 kajian klinikal ) & masih ada yang sedang dijalankan. Malah akan datang lebih banyak kajian akan dilakukan.'DEMI KEPENTINGAN INDUSTRI HERBA NEGARA'. 

Produk Nu-Prep lelaki Tongkat Ali dijamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Segala bukti intelektual ini berjaya disampaikan kepada para pendengar radio melalui SELANGORFM. ( juga melalui radio PahangFM, KedahFM & JohorFM ). 

JIHAD KESIHATAN - Fakta Berkongsi Berpahala. PENAWAR DENGGI. Laporan makmal 'pathology' PLATELET meningkat & Tanpa Risiko - status LFT, Creatinine & lain-lain adalah baik serta NORMAL.

‘PLATELET NAIK’. Terkini HOSPITAL BANTING pada 12hb November 2015,‪#‎hospitalbanting ‪#‎utmhospital ‪#‎hospitalselayang ‪#‎hospitalkualalumpur‪#‎hospitalsgbuluh ‪#‎hospitalputrajaya ‪#‎hospitalseremban ‪#‎hospitalserdang‪#‎hospitalshahalam ‪#‎tabungdarahnegara ‪#‎hospitalhukm ‪#‎hospitalppumseorang pesakit lelaki 43an BACAAN PLATELET jatuh hingga 9. Nasihat doktor, memanggil ahli keluarga supaya diberikan tumpuan / jagaan semasa dihospital 'BIMBANG JATUH'. Pelbagai usaha 'air betik' & lain-lain NAMUM BACAAN TETAP 9. Pada 16hb November, ( gusi berdarah ) & mula amal Nu-Prep lelaki ( 10 kapsul - kehabisan & sambung Nu-Prep lelaki 60 kapsul pada 17hb November 2015 ), BACAAN pada 18hb November, kurang 24 jam meningkat 18 bacaan platelet.( hari yang sama - dengan AMALAN 2 KAPSUL NU-PREP setiap 2 jam ).


Kesedaran & informasi dikongsi amat menakjubkan.




Ini seiring 
TIADA DENGGI 'DENGUE', TIADA MALARIA, TIADA MERS, 
TIADA ZIKA.
( NO DENGUE, NO MALARIA, NO MERS & NO ZIKA ).
Nu-Prep lelaki 'The Best Treatment'.



Welcame
to
MALAYSIA

'Medicine Hunter'
Chris Kilham
&
CEO Tengku Shahril
Biotropics
Malaysia
Berhad









Must Watch This 
'Compulsory'


WAJIB lihat. 
Kehebatan produk negara di akui terbaik atas fakta saintifik.

&

Diabetes
Reducer.
( without insulin, metformin )
Pesakit Kencing Manis, yang sudah TEPU tidak turun-turun bacaan kencing manis
pada 'monitoring system' ( setaip pagi ).
NASIHAT PAKAR DIABETES bersama ubat atas nasihat pakar TIDAK MEMBANTU
Nu-Prep sememangnya membantu SIHAT BERTENAGA
& BACAAN MULA TURUN KE ARAH BAIK & TERBAIK. 



PPIM
Persatuan Pengguna
Islam Malaysia
( Malaysia Muslim Consumers Association - General Secretary )
Mengiktiraf
produk negara
berasaskan dari 
sumber herba 
Tongkat Ali di dunia hanya 'Nu-Prep lelaki' dari 
Biotropic Malaysia
Berhad.

                         


Makanan 'supplement' terjamin SELAMAT, BERKESAN & BERKUALITI. Produk negara yang mendapat pengiktirafan 'KOSHER Certificate'. Satu-satunya makan 'CARA PENYEDIAANNYA, DIKILANGKAN' - serta kajian klinikal terbukti, kini tersenarai pada makanan yang dibenarkan oleh kaum Yahudi adalah dari sumber benar sahaja. BELUM ADA SEBARANG PRODUK LAIN YANG BERASASKAN DARI HERBA TONGKAT ALI 'SAMA ADA BERKAPSUL ATAU BERTABLET ATAU PARA MINUMAN CAMPURAN 3,5,10 ATAU LEBIH DALAM SATU mendapat kelulusan pihak Kosher Yahudi. INI adalah fakta kejayaan permakanan dari sudut benar 'SAINS ISLAM'. Produk negara ISLAM mendapat kelulusan & permudahkan untuk berurusan penjualan di negara - negara di Eropah.



Dato Dr Maamor Bin Osman
Setiausaha Agung 
Persatuan Pengguna Islam Malaysia ( PPIM )






Jenama Malaysia paling BERJAYA dibawah 'Komitmen Kerajaan' berasaskan dari sumber herba "Khazanah Herba Negara" adalah Nu-Prep lelaki Tongkat Ali. Kini sebagai Penaraju Herba Negara pemangkin NKEA 'Bidang Utama Ekonomi Negara' EPP-1 mengharumkan nama MALAYSIA diperingkat antarabangsa.

Kejayaan mutlak adalah hasilnya dari kerjasama Kerjaaan Malaysia & MIT (USA). Ketahuilah bahawa kandungan bahan aktif Nu-Prep lelaki paling banyak menjalani kajian klinikal terbukti. Semua ini bermula dari FRIM ( pakar saintis & pengurusan FRIM yang bijak ).




Buku panduan / nasihat MIMS adalah khas untuk para doktor atau doktor pakar, professor atau ahli farmasi. Untuk pengetahuan semua Nu-Prep lelaki satu-satunya berasaskan dari herba Tongkat Ali berada pada panduan / nasihat doktor untuk pesakit LOH '; late onset hypogonadism, stress reducer TIDAK ADA LAGI HINGGA KINI SEBARANG produk Tongkat Ali lain dipasaran Malaysia atau antarabangsa berada pada MIMS. Nu-Prep lelaki terhasil dari fakta saintifik - kajian klinikal terbukti.




Yang lain di luar sana JANGAN MEMANDAI-MADAI.Cari fakta saintifik. Produk yang menjalani kajian klinikal menjamin kesihatan yang baik. Kerna ia seiring tuntutan agama. Dr. Ismail Tamby telah mengamal Nu-Prep 16 tahun sementara saya 11 tahun. Tahukah ANDA laporan LFT saya sebagai 'Mr.Nu-Prep' dari Griblles Pathology dilakukan tahap LFT yang ke 2 bukti lebih baik setelah mengamalkan Nu-Prep hingga kini.





Punca ROSAK BUAH PINGGANG amalan nasihat / ajakan kawan makan produk MLM atau yang lain minuman pracampuran 3,5,10 atau 20 DALAM 1 - sebenarnya TIDAK membantu. RISIKO BURUK ROSAK BUAH PINGGANG kini sudah hampir 7 tahun melakukan rawatan dialisis dengan bantuan WANG ZAKAT NEGERI. Terima Kasih Nu-Prep banyak membantu dengan BERTENAGA selalu kini SOLAT BERDIRI. 'Alhamdulillah'. Persidangan Industri Herba ,FRIM

AWAS, minuman pracampuran pelbagai dipasaran akan menyebabkan BUAH PINGGANG ANDA GAGAL BERFUNGSI. 
Untuk SIHAT BERTENAGA semestinya Nu-Prep lelaki terbaik.






HIDUP TANPA DIABETES.







ORANG MELAYU ISLAM – jangan makan Kapit Jering ia boleh merosakan Buah Pinggang dalam seminggu. MAKA yang berpenyakit Kencing Manis  ( terkini 60% pesakit yang mendapatkan rawatan dialisis adalah berpunca dari PENYAKIT KENCING MANIS ). 

Ini bakal mempercepatkan ANDA ke arah rosak buah pinggang dengan lebih cepat lagi. ( walaupun kos rawatn dialisis ditanggung wang dari Pusat Zakat Negeri-Negeri, adalah baik jika jumlah kos puluhan juta ringgit ini di fokuskan untuk bantuan Asnaf & atau untuk pendidikan masa depan. 

Pihak kementerian berkenaan bertanggungjawab terus mendidik atau nasihat / panduan HENTIKAN ULAMAN INI.


AKTIVITI
PENIPUAN PADA F/B
& lain-lain
PERHATIAN 
hingga hari ini belum ada sebarang sokongan kajian klinikal terbukti yang tercatatnya JERING BAIK UNTUK KANSER.

JIKA BENAR ANDA BERPAHALA & SEGERA MAKLUMKAN KEPADA SAYA.

KAJIAN SELIDIK berkaitan jering yang telah ada kajian klinikal pada internet / journal antarabangsa laporan perubatan TIDAK ADA SEBARANG PERTUNJUK BENAR, 
TERANG & JELAS.

AWAS, ORANG MALAYSIA
TERUTAMA 'ORANG MELAYU'
JAGA DIRI 
&
JAGA KELUARGA.
JANGAN ROSAKAN
BUAH PINGGANG ANDA.



JIHAD KESIHATAN - Amalan Nu-Prep lelaki menjanjikan ANDA ‘WANITA & LELAKI’ sepanjang hayat Hidup Tanpa Kencing Manis & semestinya ke arah SIFAR Dialisis. Laporan terkini 60% pesakiat buah pinggang yang ROSAK buah pinggang dari punca Kencing Manis KRONIK yang menyebabkan ROSAKNYA BUAH PINGGANG & ia memerlukan RAWATAN DIALISIS. ( & pesakit mejority – adalah Umat Islam yang memerlukan bantuan kewangan dari PUSAT ZAKAT ). Setiap tahun puluhan juta ringgit kos rawatan dialisis ditanggung oleh Pusat Zakat Negeri-Negeri.

ANDA tidak membazir jika perbetulkan DAHULU status hormon testosterone ke arah normal seperti dikehendaki badan. ANDA bertenaga berpanjangan & pengambilan makanan tambahan yang lain ‘supplemet’ lain akan membantu ANDA, JIKA TIDAK IA SATU PEMBAZIRAN amalan sebarang multivitamin lain. Perbetulkan statsu hormon TERDAHULU. 2 PERKARA iaitu UTAMAKAN & Pertama pastikan hormon testsoterone & KEDUA yang penting makanan berkhasiat yang lain ( atau multivitamin lain ). Fakta saintifik Persidangan Industri Herba 2015. Keutamaan negara adalah segalanya.
Yang pasti bacaan pada setiap pagi melalui ‘monotoring system’ akan kearah NORMAL & laporan HbA1C akan pasti NORMAL. ( ke arah baik ).

Aktiviti Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. Fakta BERTENAGA terhasil dari fakta SAINS ISLAM http://nu-prep100tongkatalipaten.blogspot.com/
Aktiviti TERANG, BENAR & JELAS http://www.biotropicsmalaysia.com
Pihak bertanggungjawab penuh sebagai PENERAJU HERBA NEGARA dibawah KOMITMEN KERAJAAN ( EPP-1 PEMANDU,NKEA - Bidang Utama Ekonomi Negara ) perbetulkan semua produk berasaskan & berkandungan bahan aktif Tongkat Ali di pasaran dunia. Kini menjadi rujukan / panduan pihak perubatan moden 'western medicine'.’Discovery’ BERTENAGA Tanpa Bantuan bahan terlarang / DADAH.



JAGA DIRI & JAGA KELUARGA. Hidup Sihat ANDA BERPAHALA. Jaminan Nu-Prep Lelaki ke arah SIFAR DIABETES & DIALISIS.



JIHAD KESIHATAN - Kehebatan produk negara ‘Nu-Prep lelaki’ untuk SIHAT BERTENAGA permudahkan segala urusan & ibadah seharian. Ini merupakan usaha / langkah kehadapan paling berjaya di bawah 'Komitmen Kerajaan' yang terhasil dari kerjasama Kerajaan Malaysia & MIT (USA). Bukti TERANG & JELAS dinyatakan di Persidangan Industri Herba 2015. Putra Jaya.( pujian yang paling utama atas segala-galanya bermula oleh ‘Saintis Bijak FRIM’ & pihak Pengurusan FRIM yang hebat ). BERTENAGA tanpa bahan terlarang / DADAH.

Nu-Prep lelaki, satu-satunya kandungan bahan aktif iaitu 'extract’ - terhasil dari porses yang dipatenkan di Amerika Syarikat US 7, 132,117B2 , Europe Specification Patent EP 1,313,491 B1, Japan JP 5607013 B & Malaysia MY 134867 –‘sila layari internet dengan no rujukan paten tersebut’ ia merupakan yang paling banyak telah menjalani kajian klnikal terbukti di dunia. ( malah masih ada yang sedang dijalankan - Bakal Disiarkan pada ‘journal’ laporan perubatan antarabangsa, dalam masa terdekat akan keberhasilan kejayaan terbukti secara saintifik juga ‘dibincangkan pada FORUM / KONGRESS anatarabangsa’ & juga akan ada lebih banyak usaha berkaitan kajian klinikal, pada masa hadapan ). Semua ini adalah usaha mulia terbukti demi mengharumkan nama MALAYSIA diperingkat antarabangsa.

Dalam pada masa kesibukan mencari lebih banyak fakta saintifik & penyebaran jualan di pasaran tempatan & antarabangsa dengan jualan ‘extract & atau produk Nu-Prep’.
‘AWAS ANDA SEMUA, CONTOH BERLAKU ALAHAN 'allergy -medicine', BAHAYA selepas amalkan kandungan TIDAK pasti 'ANDA TERUS' memerlukan perhatian / rawatan doktor.
AWAS JAGA DIRI & JAGA KELUARGA. Jangan MUDAH terpengaruh. Perkara sebegini yang amat di bimbangi akan menjadi HALANGAN besar masa hadapan apabila TIDAK MENGETAHUI AKAN ‘YANG MANA SATU SEBENAR-BENARNYA yang terbaik bersama kajian klinikal terbukti. Maksud sebenar dijamin SELAMAT.

Perkara sebegini yang amat di bimbangi akan menjadi HALANGAN besar masa hadapan apabila TIDAK MENGETAHUI AKAN ‘YANG MANA SATU SEBENAR-BENARNYA yang terbaik bersama kajian klinikal terbukti. Maksud sebenar dijamin SELAMAT,KESAN & BERKUALITI. Ini belum termasuk ramai dikalangan yang TERSALAH langkah menyebabkan BUAH PINGGANG GAGAL tidak berfungsi / rosak & memerlukan rawatan dialisis ( atas sebab KENCING MANIS KRONIK, laporan terkini 60% dialisis berpunca dari KENCING MANIS 2015 – mungkin berpunca dari minuman pracampuran 3,5,10 atau 20 DALAM 1. TERLALU banyak kandungan gula selain berkeladak ). Keadaan berterusan meningkatnya pesakit dengan KOS RAWATAN DIALISIS ditanggung oleh Wang dari Pusat Zakat Negeri-Negeri. ( ada baiknya akan datang ke arah SIFAR KENCING MANIS & SIFAR DIALISIS, kos rawatan – jumlah yang sama atau lebih boleh FOKUS untuk Asnaf, pendidik & sebagainya ke arah Kejayaan & Pembangunan Ummah.).
Kesihatan adalah anugerah yang terhebat untuk hamba-hambaNYA. Jagalah kesihatan dengan 'AKAL FIKIRAN SEIRING TUNTUTAN AGAMA' bersama MINDA Saintifik fakta Sains Islam -'kajian klinikal terbukti' contoh nasihat / panduan seperti 'Produk mempunyai pakar perunding - nasihat Kementerian kesihatan Malaysia ( KKM ) & nasihat 'Federal of Malaysia Consumers Associations - FOMCA 'Pastikan produk mempunyai kajian pakar'.
KINI, hingga hari ( ketika penulisan ini sedang di TAIP ) masih banyak produk lain berasaskan Tongkat Ali di pasaran 'BERKELADAK' & Tidak mempunyai bahan kandungan aktif sebenar / TIDAK mengikut 'Standard Malaysia' - SIRIM. Ini merbahaya kesihatan Pengguna Bijak Malaysia. JIKA PIHAK LUAR TAHU, ini perkara yang akan MEMALUKAN negara, terutama 'Industri Herba Negara'. Pihak pengeluar / pengilang tongkat ali yang lain, kilang yang BIASA-BIASA dengan meniru / curi fakta hasil kajian klinikal 'HAK HARTA INTELEK'. Ini adalahj SATU KESALAHAN YANG BERTERUSAN 'TERLEPAS PANDANG OLEH PIHAK BERKENAAN'.
BAYANGKAN pihak lain, pihak yang sebenar diberikan TANGGUNGJAWAB sepenuhnya di bawah ‘Komitmen Karajaan’ seperti Biotropics Malaysia Berhad berkaitan dari herba berasaskan Tongkat Ali SEPENUHNYA. Yang telah bersusah payah BERTAHUN – TAHUN lamanya untuk berada pada status NEGARA MAJU. Bukan MUDAH ia memerlukan kerjasama semua kementerian, agensi & pihak syarikat swasta seperti disiarkan kenyataan oleh Menteri terdahulu sebelum kini sebagai rujukan berkaitan pada 2014https://www.facebook.com/usaha.sepakat/posts/382632501903787 )
PERSOALANNYA yang mana satu berkaitan kajian klinikal & produk yang mana sebenarnya. Inilah kesilapan & merugikan pembangunan negara. (http://www.youtube.com/watch?v=lfQWf8DuskM rakaman pihak kementerian oleh wartawan )
Ini semua sepatutnya tidak berlaku jika semua pihak faham akan peranan & tanggungjawab seperti KENYATAAN AKHBAR (PRESS STATEMENT) MESYUARAT MAJLIS PEMBANGUNAN HERBA NEGARA (MPHN) BIL. 1/2014 9 APRIL 2014 (RABU), KUALA LUMPUR. DIPENGERUSIKAN OLEH YB DATO’ SRI ISMAIL SABRI BIN YAAKOB. MENTERI PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI.
Majlis Pembangunan Herba Negara (MPHN) telah diluluskan oleh Kabinet pada 09 Februari 2011 susulan daripada Makmal NKEA dan merupakan agenda pelaksanaan pembangunan dan kemajuan industri herba di bawah NKEA Pertanian melalui program transformasi ekonomi negara.
Pada tahun 2010, pelaksanaan Program Transformasi Ekonomi atau ETP di bawah PEMANDU telah menyenaraikan herba sebagai salah satu EPP atau projek permulaan di bawah NKEA Pertanian. Perancangan memajukan industri herba di negara ini juga telah diambil kira dan dimasukkan di dalam Dasar Agro Makanan (DAN) bagi tempoh 2011-2020 di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.
Ini menunjukkan bahawa pembangunan industri herba diberi perhatian oleh pihak Kerajaan dan pelaksanaan aktiviti-aktiviti mengikut perancangan sedang diusahakan serta dipertingkatkan bagi memastikan pelaksanaan fasa kemajuan industri adalah terancang, sistematik dan teratur.
Secara keseluruhannya, di bawah projek EPP1 subsektor herba, pelbagai agenda dan aktiviti-aktiviti telah dirancang dan sedang dilaksanakan sama ada di peringkat huluan ataupun di peringkat hiliran, yang melibatkan pelbagai agensi dan badan Kerajaan serta pihak swasta. Sokongan Kerajaan di dalam membangunkan industri herba di dalam negara dicerminkan dengan pelbagai insentif dalam bentuk kewangan dan kemudahan yang diberikan kepada usahawan-usahawan bahan mentah sehinggalah kepada insentif di dalam bentuk geran R&D bagi kajian pra-klinikal dan klinikal bagi meningkatkan dan mengukuhkan bukti kandungan saintifik produk-produk syarikat peneraju yang dilantik di bawah projek EPP#1 NKEA
Pertanian.
Geran EPP#1
Di bawah projek NKEA Pertanian, projek permulaan EPP#1 diberi peruntukan insentif geran R&D bertujuan untuk meningkatkan penyelidikan oleh IPTA dan institut penyelidikan bagi pokok-pokok herba terutama spesis tempatan serta meningkatkan kandungan saintifik produk herba sehingga ke tahap praklinikal KEMENTERIAN PERTANIAN DAN INDUSTRI ASAS TANI MALAYSIA (MINISTRY OF AGRICULTURE AND AGRO-BASED INDUSTRY MALAYSIA), WISMA TANI, NO. 28, PERSIARAN PERDANA, PRESINT 4, 62624 PUTRAJAYA. E-mail : pro@moa.gov.my Homepage :http://www.moa.gov.my/ Telefon : 03-8870 1373 Telefax : 03-8888 6906
2
dan klinikal untuk dipasarkan ke luar negara. Peruntukan juga disediakan di bawah projek ini bagi membangunkan monograf pokok herba.
Keperluan bahan mentah
Semenjak tahun 2011, terdapat 17 kawasan penanaman herba ladang kontrak dibangunkan di bawah herbal cluster program yang dikendalikan oleh Jabatan Pertanian dengan penglibatan seramai 233 usahawantani. Nilai pengeluaran hasil tanaman herba di bawah program ini telah meningkat daripada RM1.1 juta pada akhir tahun 2012 kepada RM2.3 juta pada akhir tahun 2013.
Masalah utama yang dihadapi oleh penanaman dan pengeluar bahan mentah herba, penyelidik, pegawai pengembangan, syarikat penanam dan industri herba secara amnya di Malaysia iaitu kurang kefahaman tentang elemen-elemen Amalan Pertanian dan pengumpulan yang baik (GACP) dan Standard Operation Procedure (SOP) dalam penanaman dan pengumpulan bahan mentah herba berkualiti. Pada masa yang sama, bahan rujukan dan keterangan mengenai GACP dan SOP untuk setiap jenis herba juga berkurangan atau tiada. Kedua-dua perkara ini menjadi masaalah rumit dan batu penghalang kepada pembangunan produk herba bernilai tinggi.
Hak harta intelek
Sebagai sebuah negara yang kaya dengan alam flora dan fauna yang terkenal di dunia yang mempunyai nilai-nilai perubatan yang tinggi (high medicinal values), Malaysia tidak seharusnya terlepas peluang daripada memperolehi dan menikmati harta intelek daripada kajian dan penyelidikan tanaman-tanaman herba di negara ini.
Tidak dapat dinafikan hak harta intelek adalah satu aspek penting bagi industri herba. Harta intelek merupakan satu aspek bagi industri herba dan sememanglah wajar bagi kita untuk meningkatkan pengetahuan dan pendedahan dalam hal ini supaya kita tidak terlepas peluang daripada memperoleh dan meraih kekayaan daripada harta intelek dalam inisiatif membangunkan produk herba bernilai tinggi dan juga supaya kita tidak dieksploitasi oleh pihak asing.
Sudah pasti beberapa kes dan contoh pengalaman telah berlaku kepada para penyelidik kita yang terlepas peluang untuk mempertahankan paten. Pihak MyIPO diharap dapat memainkan peranan dalam usaha menyelaras dan memantapkan kapasiti dari segi modal insan, pangkalan data dan keperluan fasiliti serta infrastruktur untuk membangunkan dan memajukan harta intelek bagi industri herba.
Garis panduan tuntutan (claim on labels) ke atas produk herba
Di bawah projek EPP#1, produk herba menjalani kajian praklinikal dan klinikal bagi meningkatkan tahap keselamatan, kualiti dan keberkesanannya. Produk herba yang bernilai tinggi perlu mengubah tuntutan ke atas label produk apabila membuat pendaftaran. Garis panduan tuntutan ke atas produk herba masih belum dimuktamadkan.
3
Pentingnya perancangan yang bersepadu
Secara keseluruhannya, di bawah projek EPP1 subsektor herba, pelbagai agenda dan aktiviti-aktiviti telah dirancang dan dilaksanakan di peringkat huluan dan juga hiliran yang melibatkan pelbagai agensi dan badan Kerajaan serta pihak swasta.
Justeru itu, perancangan yang bersepadu adalah amat penting dan persefahaman serta kerjasama daripada semua pihak adalah kritikal bagi melaksanakan segala tindakan yang dirancang. Sehubungan itu, saya berharap agar semua pihak yang bertanggungjawab di dalam melaksanakan perancangan aktiviti dan program bagi pembangunan industri herba di dalam negara ini memberi komitmen serta bekerjasama dalam mencapai objektif memajukan industri ini. ### Nota : Wan Rafidah Awg Isa, Bahagian Industri Tanaman, Ternakan dan Perikanan
Unit Komunikasi Korporat, Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani.
PERHATIAN :- belum ada sebarang produk berasaskan ramuan herba Tongkat Ali SEPENUHNYA yang berjaya dari kajian klnikal terbukti & BERJAYA DISIARKAN / cetak pada buku panduan / nasihat kesihatan MIMS KECUALI PRODUK NU-PREP LELAKI dari Biotropics Malaysia Berhad. MIMS adalah buku yang di terbitkan 4 kali setahun iaitu pada bulan Mac, Jun, September & Disember 2015. MIMS adalah buku KHAS panduan untuk doktor-doktor biasa atau pakar / profesor dan semestinya juga untuk semua ahli farmasi.
INI SECARA LANGSUNG, memberitahu jenama lain dipasaran berasakan Tongkat Ali atau campuran Tongkat Ali sememangnya TIDAK MEMPUNYAI KAJIAN KLINIKAL TERBUKTI. Malah laporan makmal melebihi 10 produk berasaskan tongkat ali dipasaran sekarang TIDAK mengikut 'Standard Malaysia - SIRIM'. Contoh yang bertablet, kapsul & minuman pracampuran 3, 5, 10 atau lebih DALAM SATU. Ianya BERKELADAK ( boleh merosakan Buah Pinggang ), TIDAK MEMPUNYAI BAHAN AKTIF SEBENAR ( kandungan bahan terlarang atau DADAH ), TIDAK MEMPUNYAI DOS YANG SEBENAR ( TIDAK MENCUKUPI & ADA JUGA LANGSUNG TIADA BAHAN AKTIF ). Produk ini dipasaran 24 JAM MENIPU PENGGUNA BIJAK MALAYSIA. ANDA PENGGUNA SILA AMBIL PERHATIAN & LAPORKAN SEGERA KEPADA PIHAK BERKENAAN UNTUK BERTINDAK SECARA 'TOTAL'. ( kian lama BERTAHUN, berterusan menipu Pengguna Bijak Malaysia ).
Aktiviti Menuju Kemajuan & Pembangunan Ummah. Fakta BERTENAGA terhasil dari fakta SAINS ISLAM, satu-satunya blog hasil penulisan berkaitan Tongkat Ali Nu-Prep sepenuhnya serta menjadi PERHATIAN PIHAK persaing malah oleh pihak pharmacuetical barat http://nu-prep100tongkatalipaten.blogspot.com/ & ATAUhttp://www.nuprepkl.blogspot.com
Aktiviti TERANG, BENAR & JELAS http://www.biotropicsmalaysia.com
Pihak bertanggungjawab penuh sebagai PENERAJU HERBA NEGARA dibawah KOMITMEN KERAJAAN ( EPP-1 PEMANDU,NKEA - Bidang Utama Ekonomi Negara ) perbetulkan semua produk berasaskan & berkandungan bahan aktif Tongkat Ali di pasaran dunia. Kini menjadi rujukan / panduan pihak perubatan moden 'western medicine'.’Discovery’ BERTENAGA Tanpa Bantuan bahan terlarang / DADAH.




HIDUP TANPA DIABETES











Perasmian Persidangan Industri Herba 2015 oleh YB Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek, Menteri di Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Wisma Tani, Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani (MOA) diiringi oleh YBhg Dato' Dr Abd Latif Mohmod, Ketua Pengarah FRIM .( bersama yang lain - segalanya bermula dari FRIM ).

Penerangan kerjayaan Industri herba Negara diterajui produk berasaskan Tongkat Ali adalah Nu-Prep lelaki yang terhasil dari kerjasama Kerajaan Malaysia & MIt ( USA ). Nu-Prep Lelaki tercipta dari fakta saintifik, kajian klinikal terbukti dari pakar USA, EU, CHINA, JAPAN, SOUTH AFRICA & MALAYSIA.
 



Pembentangan di pantau oleh pakar tongkat ali FRIM Dr Rasadah Mat Ali.




Wakil Biotropics Malaysia Berhad, Cik Haliza, menjelaskan Kejayaan Nu-Prep lelaki berasaskan dari herba Tongkat Ali semata-mata adalah bermula dari FRIM . Produk NEGARA berlandaskan kajian klinikal terbukti menuju kejayaan dibawah 'KOMITMEN KERAJAAN'. 



Para peserta Persidangan Industri Herba 2015, amat berpuas hati 'TERANG & JELAS' penerangan oleh Cik Haliza 'Biotropics Malaysia Berhad'  










HIDUP TANPA DIABETES.



Dikalangan tetamu TERCOMEL 
'Alhamdulillah' dari kecil telah hadir majlis ilmu.


Sebarang soalan, sedia dijawap oleh 'Pertugas di meja Pertanyaan' 
FRIM 24/7 sentiasa bersedia.






Ketekunan Dato Dr Kamarudin
melihat kelebihan produk Malaysia Nu-Prep lelaki dari sudut kebaikan kepada pembangunan haiwan negara. ( ayam, kambing, lembu & sebagainya, meningkatkan ekonomi perternak negara ).

MUDAH, CEKAP & MENJIMATKAN
YANG PASTI KEUNTUNGAN DITERIMA OLEH PERTENAK NEGARA.


Dato Sri, mengetahui akan perkembangan positive Tongkat Ali temapat & antarabangsa. 



SEGALA-GALANYA bermula dari FRIM.

Kehebatan FRIM ternyata mengharumkan nama negara.
TAHNIAH FRIM




SOALAN DIKEMUKAKAN
BAGAIMANA & BERAPA PERLU DIMAKAN SEHARI.
JAWAPAN KEPADA 
YB Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek, Menteri di Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani, Wisma Tani, Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani (MOA)



Bagaimana kajian klinikal terbukti mengatakan bahawa Tongkat Ali baik untuk WANITA.
SELAMA INI SELURUH RAKYAT MALAYSIA & ANTARABANGSA mengetahui bahawa Tongkat Ali hanya baik untuk LELAKI.

JAWAPANNYA – kajian klinikal dilakukan di Amerika Syarikat ( USA ) pada 2013 terbukti bahawa PATI ASLI ‘etxract’ kandungan bahan aktif pada Nu-Prep lelaki inilah yang berjaya mengurangkan tekanan badan untuk WANITA & LELAKI. ( selain mengatasi keletihan – SUPAYA TIDAK KEARAH KELETIHAN MELAMPAU )



Kehebatan produk MALAYSIA yang pertama paling berjaya & mendapat kelulusan USFDA.




















HIDUP TANPA DIABETES.










Produk yang menarik perhatian.
Jus Durian Belanda.



Asam Jawa.



Hasil penerangan Cik Haliza Biotropics Malaysia Berhad, telah merangsangkan pembangunan industri herba negara. Banyak pihak berminat atas dasar hasil saintifik yang UTAMA mewakili reputasi Malaysia diperingkat globalisasi.


Untuk melihat kerjasama seterusnya bagaimana caranya yang lebih baik membantu semua pihak.





INI ADALAH 'HARTA SEBENAR NEGARA' 
kedua-dua profesor dikenali diperingkat antarabangsa
yang berjaya meningkatkan martabat industri herba negara.
TAHNIAH.





Para hadiran / pesertaPersidangan Industri Herba 2015 'Penerangan & Sesi Soal Jawab. 

like emoticon

Para perwakilan yang hadir seminar Persidangan Herba 2015








Pertugas FRIM sentiasa SENYUM bersama ANDA. TahniahPersidangan Industri Herba 2015.

ANDA peserta diutamakan. Segala berjalan lancar dengan kerjasama para pertugas  FRIM 






HIDUP TANPA DIABETES


Para pertugas FRIM & tetamu dari UTM semestinya Nu-Prep lelaki selepas SARAPAN. Untuk SIHAT BERTENAGA. Jutaan Terima Kasih.





Dato Dr Hjh Marzalina Hj Mansor, Pengarah - Bahagian Perancangan & Penyelidikan FRIM . Untuk SIHAT BERTENAGA jika bertugas 24/7 semestinya Nu-Prep lelaki MEMBANTU. Jutaan Terima Kasih atas sokongan Jenama Malaysia di bawah 'Komitmen Kerajaan'. FAKTA SAINTIFIK TERBUKTI ADALAH SEGALANYA.






Produk Nu-Prep adalah satu-satunya banyak membantu untuk berada pada status Kesihatan yang baik.



Inilah hasil 'Komitmen Kerajaan' kini sebagai Peneraju Industri Herba Negara bersama kajin klinikal terbukti. ( Produk herba paling BERJAYA di bawah NKEA 'Bidang Utama Ekonomi Negara'. Nu-Prep lelaki SIHAT BERTENAGA tanpa bantuan bahan terlarang / DADAH. ( mendahului perubatan barat 'western medicine' meningkatkan testosterone TANPA 'Steroid' ).  




















Dr. Ghani ( Pak Din, Langkawi ), seorang pakar herba yang menjulang nama industeri herba negara ke mercu kejayaan mendahului perubatan barat untuk SIHAT BERTENAGA tanpa bahan terlarang / DADAH. Tak faham mengapa ada produk dengan campuran Tongkat Ali yang TAK PASTI dipasaran dapat mengatasi pelbagai masalah. Para Pengguna Bijak - harus pertimbangkan cari fakta saintifik.









HIDUP TANPA DIABETES






















Haji Ghani Bahagian Account MOA
Bertenaga semestinya Nu-Prep lelaki
TIADA DIABETES & SIFAR DIALISIS sepanjanga hayat adalah PASTI.


Nu-Prep ternyata bertenaga & terbaik.



Belikan untuk yang TERSAYANG.


HIDUP TANPA DIABETES



MITC 2015 
AKTIVITI
Karnival Produk & Perkhidmatan Koprasi Malaysia 2015








TETAMU pertama yang hadir bertanyakan akan kehebatan & kelebihan produk Nu-Prep lelaki.


TEGAK BERDIRI, menghormati lagu Negara Ku.





SEGALANYA bermula dengan DOA.






FOKUS - mengaminkan bacaan DOA.



AAMIN.....



Para perwakilan & tetamu yang hadir pada majlis pembukaan.




Hadir semata - mata ingin mencari ilmu oleh  Jemaah Masjid Kota Damasara.

Mencuba Nu-Prep untuk KESIHATAN yang baik. Permudahkan SOLAT.


HIDUP TANPA DIABETES



Wakil Koperasi DBKL
akan cuba membawa produk terbaik ini untuk semua ahli di DBKL atau di klinik sekali.



Cuba minuman Nu-Prep lelaki yang dibuka & dicampurkan air meniral 500ml ( Angkasa )


Beli Nu-Prep lelaki untuk SUAMI TERSAYANG & berkongsi untuk diri sendiri. Kerja lebih masa di pejabat akan dipermudahkan dengan SIHAT BERTENAGA SENTIASA. 


Nu-Prep lelaki baik untuk WANITA & LELAKI. Bertenaga sentiasa permudahkan segala segala urusan & ibadah seharian.



Keajaiban
berlaku dengan Nu-Prep lelaki
Kencing Manis
‘diabetes TURUN’
KETARA
NU-PREP
MEMBANTU
& SATU-SATUNYA
HINGGA KINI
BERJAYA 
TIDAK DARI PRODUK HERBA BIASA YANG LAIN
& 'METFORMIN'
GAGAL.

Disaksikan oleh pegawai ANGKASA, bagaimana pesakit kencing manis 'diabetes' yang TIDAK TURUN-TURUN SELAMA ini dengan 2000 mg 'metformin' setiap hari. 



Perbincangan terbuka TERANG & JELAS, Bagaimana Nu-Prep lelaki membantu & berjaya menurunkan Kencing Manis 'diabetes' yang selama ini bacaan pagi 'monitoring system' 14 - 17.

KENYATAAN beliau belum ada sebarang ubat atau herba yang berjaya menurunkan bacaan kencing manis yang dialami. ( beliau adalah seorang pelari yang berminat 'marathon' ). 

RIBUAN ringgit dibalanjakan untuk menurunkan Kencing Manis, hingga KINI MASIH GAGAL.


Malah doktor sebagai jiran juga TIDAK DAPAT MEMBANTU ( nasihat / panduan ) 
KENCING MANIS 'diabetes' TETAP NAIK.


6 kapsul Nu-Prep lelaki hari pertama ( 2 kapsul dicampurkan dengan air minuman botol Mineral Angkasa ), 2 kapsul terus makan & petang jam 6 1 kapsul. Malam jam 10 sebelum tidur. BACAAN 13.9 SAHAJA. ( turun 0.1 ). Kurang 24 jam.

HIDUP TANPA DIABETES














AKTIVITI BERSAMA 
FAMA
50 TAHUN
di Dataran Merdeka.




























































































































































PERTAMA
Rezeki cabutan bertuah - setelah membeli Nu-Prep Lelaki RM 100.
( Sambutan FAMA 50 tahun di Dataran Merdeka 2015 ). 

KEDUA
Lebih berhasil terkini Januari 2016
mendapati bacaan KENCING MANIS kini pertama kali dibawah 7.
'Alhamdulillah'.




TERKINI SAMBUTAN JUARA JUALAN TERLARIS DI FARMASI DISELURUH NEGARA 2016.

















































































































































































































No comments: